Auteur Topic: P8 automaat duwt nogal  (gelezen 198 keer)

Offline misha

• SCH forum member
  • **
P8 automaat duwt nogal
« Gepost op: juli 13, 2017, 08:28:47 »
Hallo,
Het valt mij op dat de automaat van de Starlet nogal duwt in verhouding tot de andere automaten die ik heb gereden. Hij schakelt verder goed, slaat ook niet af maar als ik hem laat gaan wil hij er met een vrij hoog tempo vandoor.

Omdat ik geen enkel vergelijk heb  -mijn zoon heeft de auto twee weken terug gekregen van zijn oma die niet meer rijdt-  vraag ik het hier maar even na, is dit gebruikelijk ?
Zou een bakoliewissel helpen of is dat een risico ? Niet alle automaten vinden het fijn weet ik.

Alvast bedankt,

Misha

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: P8 automaat duwt nogal
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2017, 09:01:29 »
Bakolie wisselen kan nooit kwaad, zeker als het er al een tijdje in zit. Als je het wilt vergelijken zou je even iemand met een automaat van het forum kunnen vragen of je daar eens in mag rijden.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2017, 10:54:24 »
Doet hij dat duwen altijd of alleen met koude motor?

Mijn eerste P8 had ook een automaat, vooral bij koude start was het stationair toerental hoog en moest je goed op de rem staan om te voorkomen dat deze weg schoot.
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2017, 12:09:13 »
Mijn P7 duwt ook behoorlijk, zeker als ie koud is en ik heb er verse olie inzitten.

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2017, 12:20:23 »
De p8 automaat van mijn vriendin doet dit ook!
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2017, 13:20:39 »
Ja, dat heeft toch gewoon te maken dat hij als hij koud is hoger stationair loopt door de choke? Dat is logisch
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline misha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2017, 16:29:09 »
Ik denk dat de bakolie nog nooit vervangen is, maar volgende week weet ik meer want dan heb ik alle facturen vanaf jaar 3.
Kan ik dus wel eens (laten) doen, net als de bekrachtiningsvloei stof.

Het duwen is inderdaad erger als het toerental hoger is vanzelf.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2017, 17:13:33 »
Als die warm is en de auto heeft geen neiging om af te slaan als je hem in de D zet en hij schakelt goed dan is het prima.

Olie verversen is een prijzige aangelegenheid, je moet het eigenlijk 2 keer doen omdat ong. de helft in de koppelomvormer blijft zitten tijdens het aftappen, en dan nog heb je niet alles ververst

Laten spoelen kan ook maar dan ben je nog meer Euro's kwijt.

Offline misha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2017, 17:44:20 »
Thx, ja hij blijft lopen en schakelt eigenlijk prima.

Tja, spoelen ben ik ook niet zo'n fan van.

Heb in het verleden vaak net zoveel ellende van gezien als dat het iets oploste doordat er allerlei vuil begon te zweven en de boel stukmaakte.

Ik denk dat het zelf ook wel goed te doen is met de goede olie ? leeg laten lopen, kijken hoeveel eruit komt, dat wee aanvullen en het een maand later  nog eens doen?

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2017, 18:18:26 »
Ja zo heb ik het een tijd geleden ook gedaan, ik kreeg 6 liter olie van een maatje anders had ik het niet gedaan, en eerlijk gezegd merkte ik er weinig van, terwijl de oude olie zo te zien/ruiken wel z'n beste tijd gehad had.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2017, 18:53:07 »
Oh ja, vergeet het differentieel niet, daar gaat 1,4 liter in (ook Dexron II)