Auteur Topic: Veening's Starlet P7  (gelezen 5349 keer)

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
Re: Veening's Starlet P7
« Reactie #50 Gepost op: april 08, 2019, 21:24:19 »
O dat ziet er wel heel strak uit. Waar heb je die vandaan gehaald? En is het toeval dat-ie precies past in de breedte of is dat aan te passen?

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #51 Gepost op: april 08, 2019, 23:31:46 »
Het is deze strip van Aliexpress voor ongeveer een tientje.
Deze past net niet, hij is 2 centimeter te lang, de rondingen van de ruit nog niet mee gerekend.
De opbouw bestaat uit een rubberen kanaal van zwart en transparant rood met aan de binnenkant een simpele LED strip. Dit kanaal heb ik met een stanleymes bijgesneden zodat het de juiste lengte heeft en mooi aansluit op de afgeronde hoeken van de ruit. Daarbij zijn de endcaps er afgesneden, dit is opgelost door de uiteinden dicht te smeren met zwarte siliconenkit.
De LED strip zelf is ook gewoon afgeknipt, alle LEDs staan parallel dus het maakt niet uit dat er een stuk of 5 afgeknipt zijn.
Ik heb nog een strook zwarte tape over de naad van de strip en het raamrubber geplakt om lichtlekkage hiertussen te voorkomen en het een geheel lijkt.

De droogtijd van de siliconenkit niet meegerekend (dit is buiten de auto gedaan omdat ik de strip niet met kit aan de auto wilde plakken) was het ongeveer anderhalf uur werk.
De meeste tijd zat in het trekken van de kabel, deze is vanaf de linkerkant boven de plafondbekleding naar de rechtkant getrokken om daar via de C-spijl naar beneden te gaan. Achter het luikje voor de krik zit de stekker waar de rechterachterlichte n op de kabelboom aangesloten zitten, hier zijn de draden tussen geplugt. Mocht je detail fotos willen kan ik deze maken.

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
« Reactie #52 Gepost op: april 09, 2019, 12:09:18 »
Nice job; bedankt voor de uitleg  :thumbs:

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #53 Gepost op: april 09, 2019, 12:53:31 »
Mooi  :)

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #54 Gepost op: april 09, 2019, 21:13:27 »
Mooi gedaan, nu een foto in het donker ;)

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #55 Gepost op: april 09, 2019, 21:39:51 »
U vraagt, wij draaien.

Ik ben heel blij dat er vanuit het interieur niks van te zien is, geen enkele reflectie in de ruit.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #56 Gepost op: april 09, 2019, 22:01:32 »
Lol, dat heb je snel geregeld :shades: dat is een beste bak licht zo!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #57 Gepost op: april 14, 2019, 12:36:15 »
Ziet er wel gaaf uit zo, mooiste zou zijn om dan ook de achterlampen van Led te voorzien, dan is de reactietijd hetzelfde.

Deze heb ik er een tijdje in gehad, gingen toch zeker een jaar mee ;D
https://nl.aliexpress.com/item/CARLITS-1157-BAY15D-LED-Auto-Remlichten-Reverse-lamp-P21-5-W-Lampen-Auto-Lichtbron-Rood-Wit/32932840150.html?

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #58 Gepost op: april 14, 2019, 17:32:57 »
Dat is wel een goed idee Patrix, ik zal er een paar bestellen. Heb jij rode of witte LEDs er in gezet?

Ik heb dit weekend weer niet stil gezeten. Eerst maar eens begonnen met het wintervuil er af te halen, van binnen en van buiten grondig schoongemaakt:

En dan echt heel grondig :p

Vervolgens de voorkant voorzien van een paar mistlampen. Ze zijn nog niet helemaal goed aangesloten, onder de motorkap ben ik klaar maar de knop zit nog niet in het dashboard, er ligt nog een losse kabel op de grond voor de passagiersstoel.

En de achterkant voorzien van het spoiler dat al een paar maanden op de plank lag.

Nog een kort to-do lijstje voordat ik klaar ben voor JapFest: eerst de schakelaar voor de mistlampen, er moet nog een lip onder en mijn andere (mooiere) set velgen moet nog voorzien worden van nieuwe zomerbanden. Ondanks dat ben ik alweer best tevreden met hoe hij er weer bijstaat:

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #59 Gepost op: april 15, 2019, 13:19:22 »
Cool karretje zo hoor.
Ik heb er witte Led in gezet, warmwit zou nog beter zijn, rode Led's zijn erg zwak.
Enig minpuntje van de ''lampjes'' is dat het remlicht tov de normale verlichting niet zo heel duidelijk is overdag, in de avond wel.
Ze hebben nu ook een nieuwe uitvoering met 4 COB stripjes.
https://nl.aliexpress.com/item/2-pcs-4-Filament-Super-Heldere-Led-1157-BAY15D-P21W-5-W-Auto-Brake-Lamp-Auto/32921770204.html?