Auteur Topic: Veening's Starlet P7  (gelezen 3569 keer)

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: Veening's Starlet P7
« Reactie #25 Gepost op: november 05, 2017, 19:33:13 »
Weet je de Et waarde en de breedte van de velg? ik heb namelijk 14 inch 5.5J en een Et van 35, ik heb er nu wat smalle bandjes op (155) maar wil de volgende ook wat breder (185) maar ik wist niet zeker of dat kon vanwege de de lage Et

De ET doet zelf niet super veel. Teken het maar eens, dan zul je zien dat het effect van bredere banden en bredere velgen veel meer impact hebben dan een paar mm op de ET. De ET zijn millimeters, kijk maar in het velgen topic daar staan veel voorbeelden wat gewoon makkelijk past.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: november 05, 2017, 19:48:11 »
Ja ik denk ook wel dat het kan, maar zelfs met die smalle bandjes kom ik al akelig dicht bij de spatbord rand (voor)

En ik lees idd dat een 7J velg Et 38 moet kunnen, en dat komt een stuk verder naar buiten dan de 5,5J Et 35 die ik heb.

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #27 Gepost op: november 05, 2017, 20:53:55 »
geen problemen gehad met de fender mirrors met apk??
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: november 05, 2017, 21:08:49 »
@Experion: Het zijn daadwerkelijk Audi velgen, ik heb toen het serienummer nagetrokken.

@Patrix: Ze zijn ET 38. Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met aanlopen en dergelijke, ook niet met maximaal stuur omgooien bij het inparkeren.

@86EP70white: Waarom zou ik het laten bezorgen, het past precies zo ;P

@XX-33: De APK-keurmeester was mijn broertjes baas dus zij zouden hem er niet op afkeuren, mijn broertje heeft zelf geholpen ze er op te zetten. In het geval van een steekproef had ik de originele spiegel uit de kofferbak gepakt en weer snel die 3 schroeven er in gedraaid.

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
    • Facebook ;-)
« Reactie #29 Gepost op: november 05, 2017, 21:15:39 »
dan heb je geluk haha!
geloof dat ze van binnenuit verstelbaar moeten zijn of iets dergelijks :P
maar ziet er tof uit!
Velgen toevallig in posterholt gekocht?

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #30 Gepost op: november 05, 2017, 21:16:48 »
Oké thanks, dan moet die 3 mm meer bij mij ook wel kunnen (met een iets lager bandje) en de velgen van jou zijn waarschijnlijk ook 5,5J ?

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: november 05, 2017, 21:30:31 »
@XX-33: Ja, de linker spiegel moet vanuit de bestuurdersstoel te verstellen zijn. Helaas zijn mijn armen niet lang genoeg om dit voor elkaar te krijgen :P De originele spiegel is met 2 min gemonteerd en er is geen wet die meerdere spiegels verbied dus ik maakte me er niet echt zorgen over. Ik zit er nog wel over te denken om eens te kijken of ik een elektrisch mechanisme in de spiegels kan bouwen, iedere keer omlopen om ze recht te zetten nadat je ze met een doek droogmaakt ofzo gaat snel vervelen.
De velgen heb ik in de zomervakantie uit Emmen gehaald.

@Patrix: Het zijn 6J velgen en de auto is 35mm verlaagd. Misschien dat dat een indicatie geeft voor jou hoe hoog de band mag zijn.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: november 05, 2017, 21:30:47 »
Ik heb volgens mij 6J gehad met 185/55R14

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: november 05, 2017, 21:43:31 »
Mijn auto is ook 35 mm verlaagd, mijn velgjes komen 3 mm verder naar buiten, maar die van jou zijn een halve inch breder, dus ik weet genoeg, 185/55/14 is de maat die ik er straks op ga leggen, thanks Veening en Robinho.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2017, 21:48:51 door Patrix »

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: november 25, 2017, 16:17:47 »
Weer even weer wat gedaan, ik kan nu ook met de aanhanger op pad  :)

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: mei 12, 2018, 16:39:49 »
Ik heb me vandaag beziggehouden met iets waar ik al een tijdje tegenop zag: de koppakking vervangen. Dit is de eerste motor waaraan ik sleutel dus het idee om het halve blok uit elkaar te halen was best wel intimiderend.

De pakking was op punten echt heel erg duidelijk ingescheurd, mijn broertje verbaaste zich er over dat hij niet veel slechter liep.

Als ik dan toch bezig was kon ik net zo goed meteen de kleppendeksel meenemen met een laagje verf.

Hij loopt weer super fijn, met name stationair is ineens een heel stuk lager in toeren en veel stabieler.

Ik heb ook geprobeerd een stabilisatiestang van een P9 te installeren, ik had gelezen dat deze op een P7 automaat paste.
De droplinks en de stang om de droplinks gingen zonder problemen maar de stang tegen de auto monteren leverde deze situatie op:

De schoefgaten zitten 3 cm te ver naar achteren. De stang ontwijkt alles netjes maar ik moet eens kijken of ik mounts kan maken die de stang een paar cm opschuiven.

Offline biggie

• SCH forum member
  • **
  • EP7's RULE
« Reactie #36 Gepost op: mei 13, 2018, 19:30:05 »
leuk dat je het zelf hebt geprobeerd om de koppakking te vervangen.
Leuk kleurtje op je kleppendeksel
Of is dat je luchtfilter behuizing :N
Jammer van de stabi stang.
wil je echt gaten gaan boren ?
Double the fun.....double EP70!

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #37 Gepost op: mei 14, 2018, 01:52:43 »
Het is inderdaad de luchtfilterbehuizin g die zo mooi rood is, die had ik een tijdje geleden al van zijn roest ontdaan. Het kleppendeksel is gewoon matzwart geworden omdat er nog een bus hittewerende verf in die kleur in de kast stond. Dat was de laatste grote roestbruine vlek onder de motorkap.

Nee, ik ga geen gaten in de bodem boren want dat kan alleen maar een zwakke plek voor roestproblemen worden. In plaats daarvan wil ik vervangende beugels proberen te maken die de stang die paar cm naar voren kan vasthouden maar nog steeds op de originele schroefgaten past.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: mei 14, 2018, 06:12:26 »
Ah ik meende eerst te zien dat je stang te smal was, maar de breedte van de stang is wel goed. Wat er volgens mij niet klopt is dat je de droplinks al vast gemaakt hebt. Begin eerst met de stang aan de auto te monteren en maak daarna pas de droplinks vast aan je draagarm. Wat je dan gaat zien is dat de droplinks scheef staan, zo hebben anderen het ook gemonteerd gehad meen ik mij te herinneren. Het is niet voor niets een p9 stang en geen p7;)

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #39 Gepost op: mei 14, 2018, 10:11:39 »
Volgens mij komen de droplinks wan wel onder een hele extreme hoek te staan. Valt natuurlijk wel te proberen maar dan moet ik eerst weer even wachten tot ik in de buurt van een brug ben, anders is die stang nooit over de uitlaat heen te manoeuvreren

Edit: ik bedenk me nu pas dat het logisch is dat die hoek extreem is, de wielen hingen naar beneden op de brug. Waarschijnlijk had hij gewoon gepast als ik de wielen opgetild had naar normale hoogte. De volgende keer maar eens proberen
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2018, 14:03:44 door Veening »

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #40 Gepost op: mei 14, 2018, 19:20:40 »
Ja dat klopt, Zelfs een p7 stang gaat er niet makkelijk onder, maar je moet echt eerst de stang aan de auto monteren. Succes ermee!

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
    • Facebook ;-)
« Reactie #41 Gepost op: mei 14, 2018, 23:32:13 »
idd eerst onder de auto monteren, droplinks staan dan belachelijk schijn, maar dan past het wel haha