Ik heb me vandaag beziggehouden met iets waar ik al een tijdje tegenop zag: de koppakking vervangen. Dit is de eerste motor waaraan ik sleutel dus het idee om het halve blok uit elkaar te halen was best wel intimiderend.

De pakking was op punten echt heel erg duidelijk ingescheurd, mijn broertje verbaaste zich er over dat hij niet veel slechter liep.

Als ik dan toch bezig was kon ik net zo goed meteen de kleppendeksel meenemen met een laagje verf.
Hij loopt weer super fijn, met name stationair is ineens een heel stuk lager in toeren en veel stabieler.
Ik heb ook geprobeerd een stabilisatiestang van een P9 te installeren, ik had gelezen dat deze op een P7 automaat paste.
De droplinks en de stang om de droplinks gingen zonder problemen maar de stang tegen de auto monteren leverde deze situatie op:

De schoefgaten zitten 3 cm te ver naar achteren. De stang ontwijkt alles netjes maar ik moet eens kijken of ik mounts kan maken die de stang een paar cm opschuiven.