Auteur Topic: Veening's Starlet P7  (gelezen 329 keer)

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
Veening's Starlet P7
« Gepost op: juli 07, 2017, 17:56:49 »
Sinds een paar weken ben ik de eigenaar van een Starlet EP70 als mijn eerste auto.
Dit is de staat waar in ik hem gekocht had

Een paar lichte roestplekjes, lichte schade voor en achter maar technisch helemaal in orde en heel leuk om in te rijden tijdens de proefrit.
Geschiedenis was verder ook volledig bekend en gekocht van een klein garagebedrijf waar mijn broertje als monteur werkt. De teller stond nog onder een ton, de auto heeft jaren namelijk bij een familie met Canadese vrienden gestaan welke alleen in de auto reden als ze in Nederland waren. Groot onderhoud met dingen als distributieriem was 2 jaar geleden gedaan. Een buitenkansje voor een arme student :p

Hierna meteen maar aan het opknappen geslagen, te beginnen met een beter passende kofferbakbodem

Daarna het interieur maar wat aankleden met een radio en een Companion Cube aan de middenspiegel:

Later weer even terug gebracht naar waar hij vandaan kwam om hem bij de garage op zaterdag beundag op de brug te zetten.
Hier zijn nieuwe velgen gepast (ATS Classics, 13x7J) voordat deze opgeknapt worden en nieuwe spiegels geinstalleerd. Ik kon nergens een rechterspiegel vinden dus ik ben voor de JDM look gegaan met Japanse fendermirrors.

En vandaag, nu ik eindelijk de tijd heb gevonden om hem op het forum te zetten nog bezig geweest met de bumpers weer zwart te maken, rode biesjes plakken en het '1.3 XL' en 'Starlet' embleem weer van kleur te voorzien. Helaas heeft het '12 Valve' embleem de operatie niet overleeft.

De to-do list:
- Grill onder de bumper vervangen
- Hoedenplank maken
- Centrale deurvergrendeling installeren (al halverwege)
- Achtervering vervangen
- APK keuring (zal geen probleem worden)
- Spatlappen (Voorkeur met Toyota tekst)
- Opties voor een trekhaak onderzoeken
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2017, 18:05:56 door Veening »

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Veening's Starlet P7
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2017, 18:28:52 »
Goed bezig! en mooie velgjes zijn dat, fender mirrors ben ik persoonlijk niet zo'n fan van (althans niet op een P7)

Offline Thomas T

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2017, 00:38:47 »
Yesss! Goed bezig! Leuk dat je hem zo aan het opknappen bent!
EP71 XL 1989 Restauratie en Transformatie naar 4E-FTE 6-bak Trackday Auto.
Mijn Showroom -> http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23842.0

Offline dr doggystyle

• SCH forum member
  • **
  • Blankie '85 P7 1.3 DX AUT & Blankie '92 P8 1.3 XLI
    • Dr Doggystyle's P7 Automaat
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2017, 14:14:13 »
goed bezig   :shades:
leuk om de vorderingen zo te zien
P7 rules !
De mooiste P7 van nl : 1) die witte van JP !
2) die witte van bac1354 & blauwe van klayven
3) die rode van sidney

Online biggie

• SCH forum member
  • **
  • EP7's RULE
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2017, 14:41:54 »
altijd leuk om een nieuwe p7 op t forum te zien
Ga zo door
Double the fun.....double EP70!

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2017, 09:15:24 »
Waar kom je vandaan? Ik trof laatst een wasbox in ons dorp waar heel veel rode biesjes lagen en een 2E-E sticker!
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2017, 10:52:16 »
Leuke P7! Ik ben persoonlijk wel weer fan van fender mirrors haha :rofl: Heb je de ET-waarde van de ATS'jes wel even gecheckt? Heb ze zelf namelijk ook wel eens overwogen, maar vaak hebben ze een te lage ET-waarde voor een Starlet (correct me if I'm wrong...).
'86 Toyota Starlet P7
'90 Mazda 323

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2017, 11:34:08 »
Heb die set ook, 13 inch, maar ben benieuwd of ze passen, en of het uitziet op mijne...
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2017, 13:22:02 »
De ET is 38, dus 7 mm er naast. Ze liepen niet aan zelfs met belading dus dat moet wel goed komen

@Skabla: De auto komt van een garage in Nijensleek, daar heb ik hem ook op de brug gehad. Zelf woon ik nu in Enschede. Die biesjes zullen niet van mij geweest zijn tenzij je achter ons huis bent geweest :p

Dit weekend lekker bezig geweest met zwarte onderdelen weer echt zwart maken, hij ziet er echt weer zoveel netter uit.
Centrale deurvergrendeling werkt ook al

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2017, 13:39:22 »
Haha grappig, ik woon in Losser, nog niet eens zo ver weg van Enschede!
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2017, 21:04:25 »
Weer wat kleine dingetjes gedaan. De wielkapjes zijn weer zwart met de lettertjes ingevult met witte verf. De adapters voor moderne ruitenwissers zijn binnen dus ik heb de versleten wissers vervangen door nieuwe.
Bij forumlid Johannes heb ik '12 Valve' stickers voor de stootstrips kunnen krijgen, na het verlies van het embleem op de achterzijde weten mensen weer dat ze met een 12 klepper te maken hebben ;)

Nu eerst maar eens wachten tot de volgende onderdelen binnen zijn. Heeft iemand een idee waar ik in de buurt van Enschede een grill voor onder de bumper vandaan kan halen?

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2017, 09:29:24 »
Ja, heb ik wel voor je liggen ;)

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #12 Gepost op: juli 12, 2017, 15:08:14 »
Strakke kar.
Alleen heb ik zulke spiegels nooit begrepen. Maar ieder zijn smaak
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Daily)
- Starlet p8 Gxi, '95 (project)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2017, 14:47:18 »
Gisteren de ondergrill bij SkaBla opgehaald en meteen die avond gespoten. Vanochtend gemonteerd en wat een verschil, hij is gewoon weer (enigszins) symmetrisch!

De paravaanlat ook maar even tegen nog meer roest behandeld en gespoten om het voor het oog weer wat netter te maken. Hij zal toch wel vervangen moeten worden er mist aan de linkerkant op de foto gewoon een paar cm omdat het weggerot was.