Auteur Topic: Nieuw hier met een nu nog rozerode P8 automaat  (gelezen 201 keer)

Offline misha

• SCH forum member
  • **
Nieuw hier met een nu nog rozerode P8 automaat
« Gepost op: juli 03, 2017, 18:36:07 »
Goedendag allemaal !

Mijn oudste zoon heeft na het halen van zijn rijbewijs een Starlet P8 automaat gekregen van zijn oma die in beste nette staat is maar zeker wat TLC nodig heeft. Auto heeft 143.000 km op het klokje.

Omdat ik weet van mijn andere auto's hoe handig en plezierig een levendig forum is hebben wij ons direkt hier ingeschreven. Ik heb vele jaren gereden in een 850, 2 S70's en een V70 en ben actief geweest op het volvo850forum. Ik ben gewend om redelijk veel zelf aan de auto te doen.

Inmiddels hebben we hem al van roze naar redelijk rood gepoetst en gaan we nu met de binnenkant aan de slag.

De auto heeft zijn beurtjes altijd braaf gehad, maar preventief onderhoud is er denk ik niet gedaan. Hoewel ik weet dat Toyota's er om bekend staan dat ze dit best vinden willen we deze toch lekker bijbrengen. Wij zullen veel lezen en zeker ook vragen gaan stellen.

Tot wellicht ziens !

Misha

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
Re: Nieuw hier met een nu nog rozerode P8 automaat
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2017, 19:20:36 »
Welkom!
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2017, 20:13:50 »
Welkom!
Foto's erbij is altijd leuk.
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2017, 20:26:27 door arjan91 »
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Daily)
- Starlet p8 Gxi, '95 (project)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline misha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2017, 16:33:39 »
Ahaha, die foto's gaan er zeker komen.

Inmiddels een radio erin gezet, de oude had er geen Kracht meer voor. De speakers voor vervangen door betere JVC's en de hoedenplank voorzien van speakers.

De auto is na wat polijsten inmiddels weer rood in plaats van roze en we hebben een dikke deuk in de voorbumper er weer uitgeföhnd.
Nu nog fatsoenlijke wieldoppen en een net derde remlicht erop en dan maar lekker rijden.

Enige punt wat we nu nog wat irritant vinden is dat de achterwielophanging / vering / dempers ?? nogal kraakt en piept. Zodra je er met mensen achterin zit is dat weg.  Maar ik zal eens wat zoeken hier.

Groet,