Auteur Topic: Ontsteking  (gelezen 150 keer)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Ontsteking
« Gepost op: juni 15, 2017, 12:40:51 »
Zojuist wilde ik mijn ontsteking nog een tikkie vroeger zetten, maar tot mijn verbazing kom ik hem nog maar 2 mm verder draaien :ermz:

Hij moet in principe toch verder kunnen draaien dan nodig?

Offline Marcel

• SCH forum member
  • **
Re: Ontsteking
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2017, 13:28:58 »
Lijkt mij wel, het is niet voor niks dat de ontsteking vaak verkeerd afgesteld staat..
Starlet P8 - Still going strong!

Offline 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2017, 13:31:03 »
Vreemd. :o Volgens mij hoor je hem inderdaad een heel eind verder te kunnen draaien (wat ik mij kan herinneren).
'86 Toyota Starlet P7
'90 Mazda 323

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2017, 13:45:48 »
Staat je distributie wel op tijd?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2017, 14:22:54 »
Ja dat denk ik wel. anders klopt de kleptiming toch ook niet? vorig jaar heb ik wel alles los gehad om de seals te vervangen, en toen heb ik de ontsteking op gevoel goed gezet.

Een tijdje terug is ie afgesteld met stroboscoop op 10 graden voorontsteking maar sindsdien liep ie wat minder lekker, dus ik dacht laat ik 'm eens iets vroeger zetten.

Op het moment loopt ie wel goed, dat kleine stukje verder maakt wel iets verschil, maar verder kan die ook niet.

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2017, 17:01:53 »
mijn onsteking staat ook vrij ver weggedraaid om hem op tijd te krijgen, zeker niet in het midden.
Is de kop ooit gevlakt geweest? Hierdoor veranderd de timing ook lichtjes, wat invloed kan hebben op de stnad van de verdeler

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2017, 17:57:42 »
Of de kop gevlakt is weet ik niet, niet in mijn bezit iig, de ontsteking staat nu helemaal tegen het eind, ik kan me herinneren dat ie ooit verder heeft gekund, dan kom je ook op een punt waarop die slechter gaat lopen.

Hij loopt nu goed maar ik vraag me af waarom die nu zo ver kan, voorheen stond ie dan veels te vroeg, zal ik het nokkenastandwiel misschien op de 1E stand hebben terug geplaatst? 

Offline MzKzM

• Registered Trader
    • JDM parts blog
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2017, 16:43:24 »
Kan, verdeler kan maar op 1 manier bij deze toch?
Heb je wel de paperclip gestoken en motor op bedrijfstemperatuur (met alle electrische verbruikers zoals, verlichting, radio, achterruitverwarmin g enja, ook de koelfan uitgeschakeld) toen je deze afstelde?
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #8 Gepost op: juni 28, 2017, 17:01:43 »
Das bij een P7 niet nodig :) Die zijn zo geavanceerd niet.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2017, 17:07:05 »
Bij de P7 moet je de 2 vacuumslangen afdoppen, die doen hetzelfde ;)
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2017, 17:10:41 »
Hij loopt inmiddels weer prima, ontsteking staat nu op 12/13 graden (verder kan die ook niet) en de reden dat ie dus iets te vroeg moet staan is omdat ik er inmiddels achter ben dat de vacuumvervroeging niet meer werkt.

Edit:

Blijft wel vreemd dat ie zo ver naar rechts gedraaid staat, d-riem heb ik ook gecheckt en staat op tijd.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2017, 21:16:12 door Patrix »