Auteur Topic: Help! Ecu pinout 4EFTE  (gelezen 121 keer)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
Help! Ecu pinout 4EFTE
« Gepost op: juni 10, 2017, 19:59:24 »
Zoals jullie al weten rij ik nu bijna een jaar met een 4efte, kabelboom en ecu komen van groundspeed af.
Nu rij ik een handbak (glanza) alleen mijn ecu is voor een automatic transmission, maar goed nooit problemen mee gehad dus zou wel kloppen.

Ik heb alleen een Zep racing ecu gekocht, maar ik wil graag 100% zeker zijn dat ik dit kan uitwisselen voordat ik deze daadwerkelijk in ga pluggen.
Heb nu verschillende dingen gehoord, dat het plug and play zou zijn en dat de pinout anders zou zijn :ermz:.

Kan alleen in het ecu pinouts topic mijn nummer van de originele niet terug vinden.

Originele ecu:
89661-10210
211000-4300 12v

Zep racing ecu:
89661-10200
211000-4290 12v

Wat ook raar is op de zep racing staat heel duidelijk: 4E-FTE MT, manual transmission dus en volgens de nummertjes zou het om een automaat gaan :ermz:.

Iemand die mij kan helpen?

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Help! Ecu pinout 4EFTE
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2017, 20:29:52 »
Tja, das een goeie.. Wat je zou kunnen doen is ad zelf ff vragen, hij zou moeten weten of dat verschil maakt.

Verder kun je de schemas van een handbak en automaat naast elkaar leggen. Daar zou verschil in moeten zitten, maar de vraag is, in hoeverre is deze kabelboom daarop aangepast? Aangezien je met een automaat ecu rijdt.
Ook zou je kunnen proberen een handbak ecu in te steken, als deze werkt moet je zep racing ook werken.

En gaat het hier om een glanza ecu of ep82 ecu? Zit ook verschil in
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2017, 15:11:51 »
Zijn de pinouts van alle handbak ecu's hetzelfde dan?

Is er geen kans dat als ik een ecu met verkeerde pinout in plug er iets kapot gaat?

Zep racing ecu is trouwens gewoon een stock handbak ecu met chip er in gezet.

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2017, 22:31:37 »
Check even welk model ecu je hebt. Hier kun je de pinout zien van het model wat je hebt. en vergelijken met het model wat je er in wil zetten. De pinout zou overeen moeten komen met wat je nu in de auto heb zitten. Ik ga er namelijk vanuit dat Ad de kabelboom maakt naar de desbetreffende ECU wat er nu in zit.

EP91 - 4E-FE:

EP91 - Automatic 4E-FTE:

EP82 - Automatic 4E-FTE:

EP82 - 4E-FTE:

4E-FTE: (Handbak zonder specifiek auto type)

Er zit dus ook verschil in connectoren, je hebt er met 3 connectoren en met 2 connectoren. Ook dit moet je even nakijken. EP91 en EP82 zijn vrijwel hetzelfde, maar ze hebben toch een aantal draden anders zitten. Zover ik weet kun je ECU's gewoon uitwisselen, mits je een handbak wisselt met handbak of automaat met automaat.

Edit:
Als ik de codes opzoek op google zie ik in eerste instantie dat je originele een AT ECU is en de ZEPracing een MT ECU is. Gaat dus niet zomaar werken
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2017, 22:39:12 door elektro_freakz »
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^