Auteur Topic: Toyota Starlet P8 Turbo  (gelezen 132 keer)

Offline pro-hcore

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 99
Toyota Starlet P8 Turbo
« Gepost op: juni 05, 2017, 14:44:05 »
Maar eens een topic openen voor mijn aanstaande project.
Plan is dus om een p8 met 4efte te bouwen. Dit om toch voornamelijk circuit mee te gaan rijden.

Momenteel ben ik alleen nog opzoek naar een goede p8/ roestvrije basis om dit te gaan realiseren.  :thumbs:
Heb er afgelopen week al heel wat gezien, maar het was toch allemaal net niet wat ik zocht. En dan te bedenken dat ik anderhalve week geleden mijn p8 verkocht heb omdat het oorspronkelijke plan was om een p7 te gaan bouwen  ::)

Wat heb ik al wel gekocht/geregeld:

Motorisch:
-4efte motor
-Hks actuator
-Tripple core radiator
-Rx7 topmount Intercooler
-Wepr manifold
-Wepr decat downpipe
-Blitz uitlaat

Onderstel/remmerij
-Glanza veerpootbrug (voor/boven)
-Glanza swaybar (voor/onder)
-Glanza remmerij voor
-Glanza achteras+ remmerij achter
-Whiteline verstelbare 20mm swaybar achter
-15x7 Enkei rp01 velgen
-Nankang ns2r semi slicks

Interieur/elektronica
-Stuurnaaf
-Qsp stuur
-Zep racing ecu
-Apexi avcr boostcontroller
-Oliedruk meter
-Olie temp meter

Exterieur
-Gt turbo motorkap (waarvan ik alleen de luchthapper zal gaan gebruiken, en deze passend zal maken in de normale p8 motorkap)


Waar ben ik nog naar opzoek/ wat moet ik nog regelen?
-Een roestvrije p8 basis
-Rolkooi
-FIA Kuipstoel
-Schroefset
-Whiteline anti lift kit
-wideband lambda
-Lexaan ramen
-hks ssqv

De Glanza's waar mijn onderdelen op en aan zitten die ik besteld heb in Japan zullen begin Juli binnen komen. Dan hoop ik meteen te kunnen beginnen.

Het uiteindelijke doel is een p8 die met 4efte en volle kooi maximaal 750kg zal wegen. De auto word dan ook maximaal gestript. Alles wat niet voor stevigheid zorgt gaat er uit, het binnenwerk van de motorkap, het binnenwerk van de deuren, het binnenwerk van de kofferklep, binnenschermen achter, aantal zaken achter het dashbord, reservewielbak, stuurbekrachtiging en airco delete. 20liter alu brandstoftank plaatsen etc etc. Niet alles zal meteen gebeuren natuurlijk. Maar het beeld is gevormt.

Kwa vermogen niets geks in het begin, gezien ik met originele motor en turbo ga rijden. En met een kleine 180pk en 200nm als doel, laag gewicht en goed onderstel is de funfactor hoog genoeg wat mij betreft.

Update komt er aan zodra de P8 voor de deur staat  :shades:

Greetz




Greetz





Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2386
Re: Toyota Starlet P8 Turbo
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2017, 15:09:53 »
Mooie onderdelenlijst en plannen! en 180 pk op 750 kilo lijkt me ook wel voldoende, met 75 pk is het al leuk ;D

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3602
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Toyota Starlet P8 Turbo
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2017, 07:57:09 »
nice, ga je op hetzelfde gewicht zitten ongeveer als met mijn p7 haha
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 290
Re: Toyota Starlet P8 Turbo
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2017, 12:13:57 »
Kijk op JDM Distro voor kuipstoelen, schroefset en rolkooi... Daar heb je weel voor de EP82 etc :)

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 743
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Toyota Starlet P8 Turbo
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2017, 14:59:16 »
Vet!
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline pro-hcore

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 99
Re: Toyota Starlet P8 Turbo
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2017, 18:34:44 »
Kijk op JDM Distro voor kuipstoelen, schroefset en rolkooi... Daar heb je weel voor de EP82 etc :)

Kooi wordt zelfbouw, en kuipstoel ga ik 1tje halen bij biesheuvel denk ik.
Schroefsetje zal nieuwe bc-racing of meister r worden.