Auteur Topic: Choke lijkt te blijven hangen  (gelezen 283 keer)

Offline Flowiee

• SCH forum member
  • **
Choke lijkt te blijven hangen
« Gepost op: mei 29, 2017, 23:16:47 »
Hallo allemaal,

Vorige week viel iets op aan mijn Starlet P8 uit 1992. De motor was warm en ik stopte bij een stoplicht, waarbij de motor gewoon 2000 leek te maken. (zit geen toerenteller op dus dit is een gok)
Dacht kijk het even aan, maar het blijft hangen.

Mensen enig idee wat dit is? mij lijkt het of de automatische choke blijft hangen of iets dergelijks.

Groet,

Frido Tims

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: Choke lijkt te blijven hangen
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2017, 09:16:32 »
Gasklephuis een keer schoonmaken. PCV klep controleren, en controleren op vacuumlekken.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline jeroen29

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2017, 18:14:34 »
Checken of er genoeg koelvloeistof in zit, stationair toerental wordt bepaald door temperatuur van koelwater dat aan de onderkant het gaskleppenhuis binnen komt.

Offline Flowiee

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2017, 18:14:04 »
Checken of er genoeg koelvloeistof in zit, stationair toerental wordt bepaald door temperatuur van koelwater dat aan de onderkant het gaskleppenhuis binnen komt.

Tijdje weggeweest, maar nu ik dit zo lees. De koelvloeistof was inderdaad aan de lage kant, bijgevuld en het probleem niet meer ervaren!

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2017, 20:24:42 »
Dan komt er lucht bij de temperatuur sensor, en dan krijg je verkeerde meetwaardes, waardoor de choke erop gaat
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2017, 20:51:47 »
Dan komt er lucht bij de temperatuur sensor, en dan krijg je verkeerde meetwaardes, waardoor de choke erop gaat

De p8 en later hebben geen choke maar koude startverijking en daar is bij de p8 thermotijdschakelaa r voor verantwoordelijk .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2017, 21:15:25 »
Niet quoten bij direct reply mofo  ::)   ;D
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2017, 22:08:04 »
Startverrijking is toch vergelijkbaar met een choke functie? ook al werkt het anders het idee is hetzelfde.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2017, 22:27:17 »
Choking is op zijn engels verstikken dat doe je bij een carb lucht wegnemen .

Bij de injectie motoren verijk je met brandstof blijft lucht hoeveelheid hetzelfde .

Als je over choke begint op een injectiesysteem in de  automonteurswereld wordt je uitgelachen daarom deze kleine verbetering zodat je volgende keer beter het kan formuleren.

En denk niet ach maakt niet uit het kan best handig zijn om met zo.n autootje ook het een en ander kunnen uitleggen .

Ik heb het gezien toen ik een nieuwe thermotijdschakelaa r bij de  toyota dealer wilde bestellen de magazijnman kwam er niet helemaal uit .

Afin monteur 1 erbij die gaf aan dat deze zich op het schutbord bevond... Ik nee hoor in het thermostaat huis gaf ik aan !

Toen de 2e monteur die gaf aan kijk maar bij de p7 daar zit ie ook in .. Ik weer nee hoor deze heeft een carburateur !

Als hun er dan niet uitkomen is het zaak dat jij er wel genoeg kennis van hebt en met behulp van mijn foto's met exacte locatie's kwam de beste man er wel uit .

Er verdwijnen al te veel starlettjes naar afrika . 
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2017, 22:37:44 door daandc »
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juli 05, 2017, 09:52:15 »
Ik snap het verschil tussen choke en startverrijking, maar het klinkt zo raar als je zegt: mijn startverrijking blijft hangen  ;D

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: juli 05, 2017, 21:02:25 »
Dat kan patrick de thermotijdsschakela ars blijven dan plakken inwendig . ( lees de contacten )

De start verrijking blijft actief cq ingeschakeld. :twisted:

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: juli 05, 2017, 22:04:03 »
Haha, dat antwoord verwachte ik al, heb daar ook niets aan toe te voegen :)