Auteur Topic: Eigen veerpootbrug maken (P8)  (gelezen 336 keer)

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
Eigen veerpootbrug maken (P8)
« Gepost op: mei 29, 2017, 21:57:57 »
Dag luitjes!

Ik zit al enkele dagen te spelen met het idee om een eigen veerpootbrug (achter) te maken voor mijn P8. Ik heb ze op internet gezien voor 50 euro maar aan de foto's te zien stellen deze niet veel voor. Mijn vraag is nu, kan ik voor minder dan 50 euro een veerpootbrug maken die beter is dan een koopdeel? Ik ben eigenlijk op zoek naar tips qua stijfheid aanbrengen enzo. Fabricage-technisch heb ik niet veel beperkingen, heb op school een werkplaats met zo'n beetje alles voor metaalbewerking tot mijn beschikking. Misschien mensen die hier ervaring mee hebben?

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Eigen veerpootbrug maken (P8)
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2017, 23:19:06 »
Als je echt maximale stijfheid wilt moet je eigenlijk nog 2 diagonale buizen (schoren) naar beneden laten gaan en op de bodem van de kofferbak monteren, of één lange van rechtsonder naar linksboven.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2017, 09:14:52 »
kijk dit topic.
http://starlet-forum.nl/index.php?topic=24162.0

edit:
hier nog detail foot's van starlut zijn veerpootbrug, credits naar hem :D

dit is veerpootbrug voorzijde

Zou je in deze topic kunnen beschrijven hoe je er een gemaakt hebt? zit er zelf ook over te twijfelen om er 1 voor de voorzijde te maken, achterzijde is geen mogelijkheid in verband met subwoofer  :thumbs:

Starlet p9 Sport '97

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2017, 20:52:57 »
Op bovenstaande foto is een standaard veerpootbrug van de ep82 toch?
Beste is 2 schuine schoren naar beneden. Ik heb pas een stang tussen mijn C pillar in gemaakt. Merk je ook wel aardig. Kan geen stang tussen de veerschotels zetten ivm subwoofer.

Hier mijn C pillar stang:
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2017, 17:01:01 »
Bedankt jongens! Binnenkort maar even materiaal verzamelen en knutselen maar. :shades: Ik zal de voortgang in dit topic bijhouden!

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2017, 19:20:22 »
ja elektro freakz, aan voorzijde is standaard veerpootbrug.
achterzijde heeft hij zelf gemaakt met behulp van een kartonnen mal.

ik ga binnenkort ook een voor voorzijde van p9 maken, alles laten snijden op het werk  :thumbs:
zit alleen te twijfelen over de bevestiging van de horizontale stang op de platen die op je veerpoot komen, iemand hier advies/ervaringen mee?
Starlet p9 Sport '97

Offline starlut

• SCH forum member
  • **
  • 4EFE N/A
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2017, 13:17:59 »
Hé LSdesign, zoals op de foto's van Skuurman te zien heb ik de achter veerpootbrug met 3 buizen, onderplaat en twee vorken inelkaar gelast.

Ik heb hiervoor een mal van karton gemaakt en de gradens met een gradenboog en zwaaihaak gemeten. De voortste veerpootbrug is gewoon OEM voor 50 euro gekocht via ebay.

Groet Marvin