Auteur Topic: Starlet aangeschaft, nu probleempjes  (gelezen 1479 keer)

Offline Vito

• SCH forum member
  • **
Re: Starlet aangeschaft, nu probleempjes
« Reactie #50 Gepost op: juli 11, 2017, 20:18:41 »
Een eigen rookmachine ontwikkelen is best een slim idee, zeker gezien het prijsverschil.

Ik heb overigens niet veel meer aan de auto gedaan; de ontsteking was het laatste.
Heb de auto terug gebracht die avond ergens, en de eigenaar vertelde na een proefrit dat de auto al een stukje beter liep. Echter nog lang niet zoals het hoort.

Heb hem erbij gezegd dat het best een zoektocht kan gaan worden; aangezien we een grote beurt uitgevoerd hebben en alle spullen vernieuwd wat daarbij horen, complete ontsteking vernieuwd; op de bobine na dan. Vacuumslangen visueel gecontroleerd, en remmenreiniger gespoten op slangen en het inlaat gedeelte. Alles zonder resultaat. Ofja, niet het gewenste resultaat. Het is uiteraard niet allemaal voor niks geweest.
Heb ook gezegd dat hij een flesje moest kopen voor brandstofsysteem te reinigen, geen idee of dat inmiddels gebeurd is en of het geholpen heeft.

Hij heeft er overigens wel vrede mee hoe de auto nu loopt; en wil er ook niet veel geld meer gaan indrukken. Zeker aangezien de APK komende vrijdag afloopt; en nog niet zeker is of deze gehaald gaat worden, dankzij het te hoge CO percentage bij de eerste keuring 2 maanden geleden. Donderdag ga ik keuren met de auto; en eventueel proberen de auto toch goed gekeurd te krijgen; ook al is CO wat te hoog.. ligt niemand wakker van. Punt is namelijk dat hij dan nog even met de auto kan doen; en waarschijnlijk vervolgens voor een paar cent verkopen of naar de pers in.

De motor word overigens ook nog altijd te warm, enkel bij hogere belasting >110km/h. 2 uur aan een stuk stadsverkeer rijden gaat prima, en de ventilator slaat ook gewoon aan. Thermostaat gaat open en radiateur word geheel warm.
Wel is het koelsysteem vervuild.. heb al een keer of 5 nieuw spul erin gedaan; weer afgelaten enzovoorts. Tot nu toe ook zonder gewenst resultaat.

Een gebed zonder einde lijkt het wel, maar voor 200 aanschaf mag je ook niet klagen.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #51 Gepost op: juli 12, 2017, 08:58:34 »
Ik denk dat je beter even kunt checken of de koppakking nog heel is, nadat hij aan de kook is geweest.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Vito

• SCH forum member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: juli 13, 2017, 00:27:39 »
Zoals eerder gezegd geen klachten betreffende koppakking.
Geen olie in koelsysteem
Geen druk op koelsysteem
Geen koelwater gebruik

De snuffel CO test heeft niets opgeleverd. Koppakking zou goed moeten zijn.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #53 Gepost op: juli 13, 2017, 09:19:01 »
Vervuild koelsysteem na 5 keer spoelen, lijkt me toch dat dat ergens vandaan moet komen. Olie van de motor in het koelwater. Kan een kapotte koppakking zijn tussen oliekanaal en koel kanaal. Hoeft niet tussen cilinder en koelkanaal te zijn.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Vito

• SCH forum member
  • **
« Reactie #54 Gepost op: juli 15, 2017, 17:42:06 »
Heb de eigenaar zelf aan het werk gezet, want koelvloeistof aflaten en weer opnieuw vullen stelt niks voor. Hopende dat het zo beter word. Anders wellicht inderdaad olie in de koelvloeistof..

Auto is overigens door de keuring gekomen. Klein beetje gesjoemeld met koplampen die niet 100% vast zitten, maargoed.
Ashoes was reeds vernieuwd en CO bleek perfect na nieuwe ontsteking. Ondanks dat de motor niet loopt zoals het hoort.

We gaan kijken of we nog wat kleine dingetjes kunnen doen om hem rijdend te houden; en de eigenaar spaart langzaam door voor wat anders. Hij kan immers weer een jaar vooruit.

Mochten er nog tips zijn om het koelsysteem weer in orde te krijgen, of iemand die bekend is met een slecht lopende motor ondanks nieuwe ontsteking etc. hoor ik dat ook graag.