Auteur Topic: Even voorstellen! Lars met zijn P8  (gelezen 214 keer)

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
Even voorstellen! Lars met zijn P8
« Gepost op: april 27, 2017, 18:40:23 »
Hey allemaal!

Mijn naam is Lars en je raadt het al, ik heb een Starlet! Eerst even wat over mijzelf; ik ben tegen de 20, kom uit Delfzijl, studeer hbo werktuigbouwkunde en heb een passie voor auto's en tekenen. Ik kon al eerder auto's bij merk en model herkennen dan dat ik fatsoenlijke zinnen uit kon spreken. ;D Dit heeft zich dan ook altijd geuit in mijn tekeningen; ik teken praktisch alleen maar auto's. Het lijkt me waanzinnig om later iets met ontwerp te gaan doen, en dan het liefste in de auto-industrie.

Sinds een aantal weken ben ik dus in het bezit van een P8. Dit is mijn eerste rijdende auto en ik ben er superblij mee. Ik heb als opknapper een Golf II, en doordat dat project al bijna een jaar loopt, begon het wel heel erg te kriebelen om een rijdende auto te kopen. Dus ik ben naar opties gaan kijken; Saxo VTS, 106 GTi, Golf 3, Subaru Legacy en noem maar op. Ik kwam er al snel achter dat ik dan zoveel geld uit ga geven dat er geen geld meer voor de Golf is. Het moest dus iets betrouwbaars en goedkoop worden, dan kom je natuurlijk al snel bij een Starlet uit! Ik een beetje kijken op Marktplaats, maar niet echt serieus ofzo. Nu was ik een paar week geleden op de sloop voor wat onderdelen voor de Golf, en ik wist dat ze auto's te koop hadden staan maar er verder niet echt bij stil gestaan. Maar wat wil het toeval, er stond een Starlet te koop! Dus ik vraag met mijn gekke bek bij het afrekenen of ik even de sleutels mag en een testritje mag maken (had geen apk op dat moment). Tot mijn verbazing mocht dat! En wat bleek, alle boekjes klopten, redelijke km-stand (206xxx), autootje reed super n ik kreeg nieuwe apk bij aankoop! Ik thuis nog even met mijn ouders overlegd, en een paar dagen later had ik een auto erbij!. Ik ben er echt super super super blij mee. Wt een fijn autootje om in te rijden zeg.

Wat heb ik er allemaal aan gedaan tot nu toe:

-Nieuwe radio
-Dikke OZ velgen ervoor gekocht (op zichzelf een opknapproject) :shades:

Wat ik eraan wil doen:

-Spoilertje
-Poetsen (lak is dofjes)
-Verlagen

Verder gewoon lekker origineel laten en crossen maar. :shades:

Hier de foto's toen ik hem net had:

Hier een foto met de OZ velgen die ik op het moment aan het opknappen ben, je kunt ook wel zien dat ze goed gebruikt zijn. Dat maakt niet uit, ik had ze ook voor een habbekrats.

En nog een foto met de Golf, die op dat moment net van de lasser kwam. Bij interesse heb ik nog wel foto's van de Golf toen hij nog in elkaar zat.

Ik hoop dat ik een hele leuke tijd op het forum ga beleven en veel kennis op kan doen hier!

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: Even voorstellen! Lars met zijn P8
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2017, 20:18:40 »
Welkom hier .

Net interieur in de starlet kom ze vaak tegen met uitgeleefd interieur.

Ook grappig dat je 2 uitersten bij elkaar rijdt nu elkaars rivalen. (grootste automerken)

Je zal best plezier aan het forum  hier hebben ze allemaal de zelfde afwijking *. :twisted:    * (liefde)
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2017, 00:06:13 »
Bedankt! Ja die afwijking gaat je in het bloed zitten :shades:.

Dan iets minder leuks, gisteren voor het eerst de slet op snelweg gehad; 145 gehaald zonder een centje pijn. Maar toen schakelde ik op de afrit terug naar de drie en hij begint me te stoten en te doen. Alsof hij op drie cilinders loopt. Dus ik kijken onder de motorkap, bougiekabel los. Echter, na het terugzetten van de kabel nog steeds ruk rijden. Dus vandaag de bougies eruit gehaald en zie daar:

Tijd om een onderhoudsbeurt te plegen. Het enige dat ik vreemd vind is dat het zo plotseling opgetreden is en vooral dat het schokken nu blijft, ook met koude motor. Ach, eerst maar eens nieuwe bougies installeren en kijken of het dan weg is. Zo niet laat ik van me horen. ;D

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2017, 19:25:05 »
Kan zijn dat je een slechte bougie treft .

Verleden jaar had ik het zelfde geintje vanuit de richting Amerfoort richting utrecht A28 trapte ik de starlet ff tot zijn max totdat de snelheids meter langzaam terugliep terwijl het gaspedaal vol in was .

Tot ik bij de 100 km /h kwam liep ie moeilijk en bij het stoplicht hondsberoerd optrekken niet mee te rijden.

Volgende dag de bougie 4 e cillinder was helemaal weggesmolten die van jou ziet er nog redelijk fris bij uit .

Ik hou het op een pech exemplaar daarna geen last meer gehad.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline wietse93green

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2017, 20:22:55 »
Grappig om te lezen, precies dezelfde ervaring namelijk!
Even op zn staart trappen naar 145 En vervolgens 1 bougie kapot, nieuwe erin en liep weer als een zonnetje  :)

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2017, 23:33:10 »
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met het probleem, vooral ook dat het jullie na een snelweg ritje gebeurd is. Morgen gelukkig even naar Winparts rijden (mooi in de buurt) en mijn nieuwe bougies ophalen. Daarna hopelijk weer gassen! :shades:

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 00:07:21 »
Je denkt bijna dat je altijd een reserve bougie in je handschoenkastje moet hebben liggen  O:)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 10:47:35 »
Was het een NGK bougie die stuk is gegaan, en Komt die bougie die stuk is gegaan ook bij Winparts vandaan? het zou kunnen dat het imitatie NGK bougies zijn namelijk, en dus misschien van mindere kwaliteit.

Ik heb dat een tijd geleden ontdekt toen ik ook bougies bij Winparts besteld had.
http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23653.msg507373#msg507373