december 16, 2017, 02:14:54

Auteur Topic: Starlet p7 4age 16v  (gelezen 3194 keer)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Starlet p7 4age 16v
« Reactie #101 Gepost op: oktober 12, 2017, 09:05:01 »
Ik bedoel de originele Steun van die motor.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline AaronVerd

• SCH forum member
  • **
« Reactie #102 Gepost op: november 02, 2017, 11:16:04 »
Ik heb enkel nog de injector afdichtingen en een benzinepomp nodig en dan kan de 1e er uit. Ben van plan om de 4age er zonder inlaat/uitlaatspruitstuk in te hangen zodat ik het blok eerst aan de auto kan 'hangen'. Ben op dit moment ook bezig met een mr2 (aw10 denk ik??) tellerbak in de p7 te krijgen.

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #103 Gepost op: november 02, 2017, 19:42:56 »
Die heten aw11, tenzij je een tenzij je het over een mr2 1.5 (die zijn er in japan) hebt, die heten wel aw10
'91 Si
Meer nie

Offline AaronVerd

• SCH forum member
  • **
« Reactie #104 Gepost op: november 02, 2017, 21:42:06 »
Aw11 heeft normaal batterij spanning metertje linksboven en bij mij is het een economy ding met groen en rood lampje (aw10 heeft die normaal) maar de teller is in km/h dus ik snap het niet goed, ach ja ik krijg het wel werkend

Offline RickvdS

• SCH forum member
  • **
  • P8 Postert
« Reactie #105 Gepost op: november 03, 2017, 00:59:00 »
Aw11 heeft normaal batterij spanning metertje linksboven en bij mij is het een economy ding met groen en rood lampje (aw10 heeft die normaal) maar de teller is in km/h dus ik snap het niet goed, ach ja ik krijg het wel werkend

Is gewoon aw11, ze zijn zowel met voltmeter als met economy light geleverd. Weet 't niet 100% zeker, maar volgens mij zaten de economy light versies op aw11's met een EGR systeem, anderzijds zou 't ook gewoon met brandstofverbruik te maken kunnen hebben. De eerste aw11 waarbij dit fatsoenlijk werkt moet ik nog vinden, dus je kunt er vrij weinig mee denk ik.

Voor zover ik weet zijn er praktisch geen aw10's in Europa. Zelfs in Japan en AustraliŰ (import) wordt er zelden tot nooit van een aw10 gesproken.

Mocht je overigens nog wat aanbouwdelen van een 4age zoeken. Ik heb sinds afgelopen weekend een defect blok in de kelder staan waarvan ik de bruikbare delen los ga verkopen.
'91 P8 Postert

Offline AaronVerd

• SCH forum member
  • **
« Reactie #106 Gepost op: november 22, 2017, 19:43:25 »
Voor de 4age heb ik niet direct nog iets nodig. Wat ik wel nog nodig heb zijn de 3 fichen die in de aw11 tellerbak gaan. En een brandstof pomp. Ik ben momenteel bezig met de onderdelen te verzamelen voor een remupgrade.
Ik zou graag paseo schijven van 254mm hebben vooraan, dus 254mm schijven, paseo blokjes en glanza/paseo remklauwen (en dat onderdeel waar de remklauw op gemonteerd zit). Heb ik verder nog iets nodig? Heb al veel rondgezocht op internet maar ben er nog niet uit of ik andere fusee's nodig heb?? Mvg

Offline AaronVerd

• SCH forum member
  • **
« Reactie #107 Gepost op: november 23, 2017, 12:45:08 »
Waar ik me nog zorgen over maak is hoe ik de zuigerveren gemonteerd heb. De olieschraapveer bestaat uit 2 rails en 1 expander in het midden. De openingen van de rails heb ik onder elkaar geplaatst. Is dat erg? De openingen van de compressieveren en expander heb ik wel verdraaid ten opzichte van elkaar.

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #108 Gepost op: november 23, 2017, 18:04:38 »
Voor de 4age heb ik niet direct nog iets nodig. Wat ik wel nog nodig heb zijn de 3 fichen die in de aw11 tellerbak gaan. En een brandstof pomp. Ik ben momenteel bezig met de onderdelen te verzamelen voor een remupgrade.
Ik zou graag paseo schijven van 254mm hebben vooraan, dus 254mm schijven, paseo blokjes en glanza/paseo remklauwen (en dat onderdeel waar de remklauw op gemonteerd zit). Heb ik verder nog iets nodig? Heb al veel rondgezocht op internet maar ben er nog niet uit of ik andere fusee's nodig heb?? Mvg

p9 remklauwen met glanza brackets, dan kun je 254mm schijven rijden.
Pim Kwakman en ik hebben een glanza klauw en een gewone p9 klauw naast elkaar gehad, zat geen verschil in (hooguit iets van abs rommel)
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...