Auteur Topic: Starlet p7 4age 16v  (gelezen 8367 keer)

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: Starlet p7 4age 16v
« Reactie #125 Gepost op: februari 21, 2018, 19:49:06 »

Offline AaronVerd

• SCH forum member
  • **
« Reactie #126 Gepost op: april 08, 2018, 20:32:49 »
Zo, het is weer enige tijd geleden dat ik gepost heb, maar nu ben ik er officieel aan begonnen. 1e motor is er uit gegaan zonder problemen en dat was ook het eenvoudigste van de hele swap blijkt. Aangezien de versnellingsbak op dezelfde plaats blijft, moest er heel wat (echt veel) in de chassisbalk van passagierzijde geslepen worden om de 4age er in te krijgen. Ik zit nu zo ver dat het blok-bak geheel er in kan zonder ergens aan te lopen, maar dit moet natuurlijk goed versterkt worden. Veerpootbrug zal ook een must zijn. Wat de motorsteun betreft, daar heb ik ook een plan voor. Het binnenspatbord(deel waar motor steun op gepuntlast is) zal ik voor een deel uitslijpen, enkele cm's naar de voorkant van de auto verplaatsen en het gat dat ontstaat opvullen met 2 stukken 1.5mm plaat, 1 langs de wielkast kant en 1 langs de motorcompartiment kant. Eens dat gedaan is kan ik de chassisbalk terug toelassen en langs de wielkast kant nog een dikke plaat van 5mm ofzo aanbrengen zodat er terug wat sterkte in zit. De TVIS kan ik nooit van zn leven gebruiken aangezien ik zonder TVIS bijna niets van plaats over heb tot het schutbord (remleidingen en aansluiting kachel zitten in de weg). Dus onder 4500rpm zal ik minder koppel hebben maar het lage gewicht van de starlet compenseert dat een beetje. Een 4age in een p7 krijgen blijkt dus echt niet simpel te zijn, maar wel mogelijk (en ben vastberaden om het af te krijgen). Foto's volgen binnenkort.

Offline jp

• SCH forum member
  • **
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
« Reactie #127 Gepost op: april 08, 2018, 21:41:56 »
niets is onmogelijk heb zelf een 3sgte er in zitten in een p7
GR JP

Offline RickvdS

• SCH forum member
  • **
  • P8 Postert
« Reactie #128 Gepost op: april 08, 2018, 21:52:03 »
Als je echt geen TVIS wil/kunt runnen kun je evt. nog ITB's overwegen, internet staat vol met spruitstukjes ervoor.
Je hebt ook kleinere aftermarket spruitstukken (stuk korter), met een beetje overtuiging zou je dan je TVIS kunnen houden.

Het beste is natuurlijk om gewoon voor een stand alone ecu te gaan of anders iets meer basics zoals een e-manage blue ofzo. Al snap ik dat de kosten/moeite dan al snel oplopen ;).
'91 P8 Postert