Auteur Topic: Voorstellen!  (gelezen 131 keer)

Offline RickBlueStarlet

Voorstellen!
« Gepost op: maart 31, 2017, 18:03:43 »
Hallo allen,

Mijn naam is Rick, ik ben 20 jaar en woon in de regio van Zwolle. Ik doe een sportopleiding op het MBO en zit in het 3e jaar. Ik ben, al zeg ik het zelf, een grote autofanaat! Van alle dikke, gekke, ongebruikelijke en gebruikelijke auto's kan ik genieten! Daarnaast ben ik ge´nteresseerd in vele sporten en ben zelf een fanatiek korfballer.

Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een blauwe Starlet P9 uit 1997. Hij heeft 169 duizend kilometer gereden. Het is mijn allereerste autootje dus natuurlijk super blij mee. Auto gevonden via de bekende weg, marktplaats. Hij stond in Zwolle bij een particuliere verkoper, en voor een prima prijs kunnen bemachtigen!

Waarom de Starlet?
Ten eerste is het natuurlijk een tof autootje om te zien en het is prima te betalen voor een jonge student! Daarnaast rijdt mijn zus al een aantal jaar tevreden in een P9 en daar is eigenlijk nooit wat mee, Japanse degelijkheid! Verder hebben mijn ouders jarenlang in een donkergrijze Corolla Liftback gereden uit '87, wat een toffe bak is dat nog steeds zeg! Na de Corolla kwam een witte Carine E 1.6. Ook in deze auto hebben mijn ouders vele jaren rijplezier voor weinig geld gehad! Al vroeg een voorkeur voor het merk ontwikkeld dus.

Wat zijn de plannen met de Starlet?
Omdat het mijn eerste autootje is ben ik er hartstikke zuinig op, netjes houden voor nu dus! Verder kwam het idee in mij op om hem te verlagen, alleen weet ik dat nog niet zeker i.v.m. rijcomfort. Ervaringsdeskundige meld je en geef tips! ;) Daarnaast misschien witte knipperlichten voor- en zijkant en LED dagrijverlichting inbouwen. Meer heb ik nog niet bedacht maar wie weet komen er in de loop van de tijd wat meer, en spannendere aanpassingen!
Er is wel 1 vreemd mankement, de toerenteller schiet alle kanten op terwijl het toerental van de motor zelf niet veranderd. Iemand die hier een fix voor weet? Verder rijdt hij prima!

Hieronder 2 foto's van het scheurmonster!

« Laatst bewerkt op: maart 31, 2017, 18:26:10 door RickBlueStarlet »

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Voorstellen!
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2017, 18:46:08 »
Welkom met de P9, ziet er strak uit.

Probleem met je toerenteller weet ik zo niet, misschien los contact/stekkertje.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2017, 21:56:56 »
Mooie P9!
Toerenteller klinkt inderdaad als een stekker of slechte verbinding. Valt die terug naar nul steeds of gaat die ook veel verder dan werkelijk toerental?

Offline Tomas97vl

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2017, 22:00:07 »
Welkom, strakke P9! :D

Offline RickBlueStarlet

« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2017, 23:11:08 »
Bedankt voor de toffe reacties!
Het toerental valt inderdaad telkens terug naar nul. Zie filmpje; https://youtu.be/Ab8gSPATySc
In het filmpje valt het nog mee, op de snelweg kan hij nog veel meer heen en weer gaan.

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2017, 23:32:24 »
Nette wagen!

Leuk die enthousiasme :)
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2017, 05:38:01 »
Sjoen peenegentje hoor  :rofl:
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)