Auteur Topic: Klokje doet het niet meer  (gelezen 145 keer)

Offline tmdr

• SCH forum member
  • **
Klokje doet het niet meer
« Gepost op: maart 20, 2017, 09:50:19 »
Het klokje van mijn Starlet (1998) wil niet meer. Toen ik 'm kocht werkte het klokje ook niet en ik heb toen alle soldeerpuntjes van het display nagelopen, de condensator vervangen en de stekker goed vast gedrukt. Heeft toen tijden gewerkt en afgelopen winter begon hij af en toe uit te vallen. Nu doet hij weer niets. Ik weer de soldeerpuntjes nalopen en condensator vervangen. Vrees dat de stekkercontactjes lam zijn geworden.

Iemand hier ervaring mee? Eventueel oplossingen?
Ik zit namelijk niet zo te wachten op het monteren van een nieuwe connector, blijf liever van de kabelboom af (aangezien er niet zo veel extra draad aan zit etc).

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Klokje doet het niet meer
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2017, 09:54:06 »
Kun je niet beter een nieuw klokje op de sloop halen?  ::)
Denk eerder dat het klokje de geest heeft gegeven, dan dat de bedrading gaar is.
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline tmdr

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2017, 10:01:58 »
Heb het klokje hier met een labvoeding getest en lijkt gewoon in orde te zijn. Heb echt het vermoeden dat het zit in de connectors.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2017, 14:55:37 »
Wat wil je horen? Of je probeert een nieuw klokje of je knipt de stekker eraf en soldeert er een nieuwe aan. Naar mijn ervaring is er met de stekkers nooit iets mis, maar met de klokjes des te vaker.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2017, 18:03:39 »
Ik denk inderdaad dat iedereen hier gewoon naar de sloop gaat om een nieuwe te halen. Ben je voor 5 euro klaar.
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Daily)
- Starlet p8 Gxi, '95 (project)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline JohnKnife

« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2017, 14:33:44 »
Ik had exact hetzelfde probleem en het klokje leek ook te blijven werken zolang die NIET in de behuizing zat. Uiteindelijk bleek binnen het beeldbuisje zelf een contact kapot te zijn gegaan. Hij werkte dus zolang er geen stress op het scherm of de PCB stond.

Simpelste oplossing is een geheel klokje van na 1998-01-01 te halen omdat op die dag de connector veranderd is. Als je een ouder klokje vindt moet je de behuizing die je al hebt combineren met de gevonden printplaat/schermpje.
« Laatst bewerkt op: april 14, 2017, 14:46:41 door JohnKnife »