Auteur Topic: Rammel grijze plastic paneeltje achterklep P9 verhelpen  (gelezen 280 keer)

Offline JohnKnife

Rammel grijze plastic paneeltje achterklep P9 verhelpen
« Gepost op: maart 04, 2017, 20:02:34 »
Goedendag allen,

Heb laatst een Starlet P9 uit 1998 gekocht met een vervelend probleempje: het grijze plastic paneel waar de montage van de kentekenplaatverlic hting achter zit rammelt bij het minste of geringste. Aangezien dit een "serviceable" onderdeel leek het me makkelijk te demonteren om te kijken of er wat aan te doen was.

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om die draai-en-trek-pluggen los te krijgen. In het serviceboekje staat precies hoe het moet (draai de schroef, daarna eruit trekken), maar ik krijg het niet voor mekaar.

Heeft iemand tips, en komt deze rammel vaker voor of zit er waarschijnlijk iets niet goed vast daar achterin?

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Rammel grijze plastic paneeltje achterklep P9 verhelpen
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2017, 22:10:06 »
Eerst even voorstellen in het "wie is wie" topic, word op prijs gesteld.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2017, 19:58:52 »
buitenste ringetje vasthouden met je nagel, dan met een goede schroevendraaier draaien zonder al te veel druk er op te zetten. Dan gaan ze wel los.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2017, 19:17:56 »
heb hetzelfde probleem. die plugjes krijg je met een beetje martelen wel los.

buitenste ring een schroevendraaier tegen aan zetten zodat die niet draait, en dan het schroefje los draaien ZONDER er op te drukken want dan komt hij er nooit uit.

het trillen verhelpen ben ik nog mee bezig, heb dat paneel er nu uit en is mooi rustig. misschien van die plakkertjes die mensen ook onder de stoelen gebruiken aan de binnenkant plakken?
Starlet p9 Sport '97

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2017, 20:30:23 »
Of een stuk niet al te dikke tochtband, blijft het ook lekker warm in de auto ;D

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2017, 21:07:33 »
Viltjes bedoel je? Kan wel eens helpen, of iets van (isolatie)tape.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline JohnKnife

« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2017, 21:42:27 »
Dank allen, dat rammelpaneel is eraf! Merkte inderdaad dat je het buitenste ringetje moet vastzetten en je zeker niet moet duwen terwijl je draait, dan komen de meesten er wel uit. Bij de rest kun je gewoon je schroevendraaier tussen het ringetje en de kop duwen, het plastic een beetje mollen en zo van onderen de kop loswippen. Nu ligt dat paneel op de hoedenplank en is het heerlijk stil binnen. :)

Maar nu de volgende stap. Ik ga binnenkort kijken of tochtband werkt, en anders een hoop vilt of schuim halen bij een bouwmarkt/sloop en eronder proppen.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2017, 12:32:13 »
kreeg gisteren ook de tip van mijn automonteur om een druppeltje kit op het paneel te smeren op de plek waar hij rammelt.
kit laten drogen en dan bevestigen.

bij mij trilt hij links en rechtsonderin, denk dat je met zowel een viltje als een druppeltje kit het op kan lossen.
Starlet p9 Sport '97