Auteur Topic: motor slaat af  (gelezen 156 keer)

Offline dns

motor slaat af
« Gepost op: maart 01, 2017, 12:03:40 »
Beste leden , weet iemand hier raad mee : starlet 1300 5 versnellingen multipointinjectie 1995 slaat af : Deze auto liep en loopt steeds prima zowel op benzine als lpg , echter nu houdt de motor er vaak gewoon mee op (valt gewoon stil , soms beetje stotterend , 1 maal met een kleine plof erbij ) en dit bijna altijd na met een bocht van ongeveer 90 graden (naar rechts) te hebben afgeslaan (reeds 20 maal gebeurd) ; ook al eens 2 maal gebeurd bij stilstand of als je wilt vertrekken , zowel bij warme als koude motor . Dit doet zich zowel op benzine als lpg voor . De verdelerkap en rotor zijn vernieuwd (waren sowieso "versleten") , de bougies vonken (type met 4 pennen bij elektrode) als ik ze uitdraai dan nog en er bleek tijdens proefritten met de stroboscooplamp op de eerste bougiekabel aangesloten dat deze lamp nog flikkerde toen de motor ermee stopte en nog een het uitbollen was : een ontstekingsprobleem zal het dus waarschijnlijk niet zijn . Startpilote inspuiten hielp ook niet . De gasafsluiter werd reeds eens elektrisch ontkoppeld bij het testrijden op benzine , de koudsproeier op het inlaatspruitstuk werd reeds eens elektrisch ontkoppeld bij het testrijden op gas , dit lost niks op . Als de motor stilvalt is hij in 90% van de gevallen niet meer te starten en dienen de bougies worden uitgehaald , deze zijn dan (dacht ik eerst ) NIET nat , wat raar is want als ik de motor dan 1 min laat rondgaan met de startmotor en zonder bougies (verluchten van de cilinders , dit moet want anders start ie nadien niet ) en dan de ongekuisde bougies terugzet start de motor in 90% van de gevallen onmiddellijk weer en loopt ie ook weer mooi ... soms valt ie dan weer stil na de eerste maal rechts afslaan , soms pas na 50 keer rechts afslaan ; naar links afslaan heb ik nog niet geprobeerd .
Thans bleek dat de bougies WEL nat zijn bij afslaan.
Opm. : de wagen was binnengekomen om een carrosserieherstell ing rechtsvooraan te doen : rechter spatbord en veerpoot werden vervangen , echter had de eigenaar er na het ongeval nog enkele dagen probleemloos mee gereden. Kan van deze wagen storingscodes (knippercodes) opvragen ? en heeft iemand een lijst van wat dan deze codes betekenen? Er zit tegen de veerpoot een diagnosestekker .Ik heb ook gezien dat het oranje motorstoringslampje op het dashboard niet uitgaat tijdens vergeefse startpogingen ... Wie weet raad ? Valse lucht? onstekingstiming verspringt? motor "verzuipt" ? ontstekingsversterk er ?Dank bij voorbaat

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: motor slaat af
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2017, 14:35:49 »
Het word op prijs gesteld als je je eerst even voorsteld in het "wie is wie" topic, voor je vragen stelt
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline dns

Re: motor slaat af
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2017, 23:12:27 »
het probleem is intussen opgelost , dank voor het meedenken  ;)