december 17, 2017, 20:43:18

Auteur Topic: Oververhit (?) en problemen met stationair lopen  (gelezen 1271 keer)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Oververhit (?) en problemen met stationair lopen
« Reactie #25 Gepost op: februari 22, 2017, 23:07:52 »
En rij je dan met euro 95 of hoger? als je dicht bij de grens woont kun je Ron 102 tanken in Duitsland (kost evenveel als de 95 hier)

Dan kun je nog verder met je ontstekingstijdstip .

Ikzelf tank altijd 98 in Duitsland, 5 km van mijn werk :) en nog goedkoper dan de 95 hier

Offline Andre Kroese

• SCH forum member
  • **
  • Toyota in hart en nieren.
« Reactie #26 Gepost op: februari 23, 2017, 06:54:00 »
Motor had idd een dip, voor en na de revisie, vliegwiel is met de revisie afgedraaid en motor leek eerder zijn dip te hebben. Terugberedenerend, als hij sneller op toeren komt door lichter vliegwiel, treed de vervroeging ook eerder in werking, dus centrifugaalgewicht en iets lichter gemaakt zodat de ontstekingskromme weer op het juiste punt terecht komt, dit bleek echter zo goed dat de dip er nu helemaal uit is.
Zelf tank ik altijd euro 98, bij 95 V power werden mijn bougies geel, kan niet goed zijn lijkt mij, en gezien de tolleranties van dit blok wat hoger zijn dan de moderne motoren, loopt hij ook beter.
+ 98 heeft geen ethanoltoevoeging, dus geen watervorming bij verbranding en veel betere ontbranding.
Paseo L5 '97 : sold    Corolla E12 '02 : sold
Starlet P8 '92 : sold   Corolla EE90 '88: sold
Starlet EP71 '86: I don't sell it!!!

Offline Andre Kroese

• SCH forum member
  • **
  • Toyota in hart en nieren.
« Reactie #27 Gepost op: februari 23, 2017, 07:08:52 »
Ik zou de ontsteking niet verder zetten dan 18, dit is de maximale geadviseerde vervroeging volgens advies fabriek. Als je hem nog vroeger gaat zetten, heb je kans dat de zuigers kapotgestookt worden. Ook merk je dat de motor zwaarder gaat draaien als je over dit punt heen gaat.
Paseo L5 '97 : sold    Corolla E12 '02 : sold
Starlet P8 '92 : sold   Corolla EE90 '88: sold
Starlet EP71 '86: I don't sell it!!!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: februari 23, 2017, 10:24:15 »
Thanks for the info, en mijn bougies zijn ook mooier op kleur met 98.

Online 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: februari 26, 2017, 10:57:32 »
Toch maar eens even de garage ingedoken met de wagen.

Problemen met het lopen worden waarschijnlijk veroorzaakt door de carburateur die vervuild is.

Met mijn goede gedrag begonnen met het demonteren van de carburateur, iets te lomp geweest en... En van de bevestigingsgaten van een bout afgebroken. Verdomme. Die gaat dus niet zomaar weer stevig in elkaar.

Iemand hier toevallig nog een carburateur over en te koop voor een 999 cc blok (1E)?
'86 Toyota Starlet P7

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #30 Gepost op: februari 26, 2017, 14:19:48 »
Wat is precies afgebroken dan, een deel waarmee je de carb op het spruitstuk monteert ?

Online 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: februari 26, 2017, 21:47:52 »
Carb op carb... Was gewoon te ongeduldig.

Ben behoorlijk afhankelijk van het autootje wat betreft mijn werk. Momenteel werk ik 6/7 dagen in de week als chauffeur waarbij ik vaak rond 6/7 uur moet beginnen, en iedere dag rond dat tijdstip drie kwartier een uur naar mijn werk toe fietsen wordt hem gewoon niet.

En een andere auto kopen vind ik ook niks. Dit is mijn eerste auto (waar ik een klein beetje verliefd op ben geworden tegen eigen verwachtingen in) en ik ga hem echt niet zomaar aan de kant zetten.

Wil hem dus eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weer lopend hebben :-[
'86 Toyota Starlet P7

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: februari 27, 2017, 06:29:32 »
Maak eens fotootje dan, misschien dat ik of iemand een oplossing heeft.

Online 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: maart 01, 2017, 10:59:27 »
Ik heb in de tussentijd al goedkoop een andere carburateur kunnen regelen van de sloop, deze gemonteerd (zag er nog heel goed uit!), maar het grootste probleem blijft: De motor stottert gigantisch bij lage toeren en slaat vervolgens af. Toevallig een bekend probleem bij iemand hier? :o
'86 Toyota Starlet P7

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #34 Gepost op: maart 01, 2017, 11:19:43 »
Je hebt 4 dingen nodig en op basis van uitsluiten kun je een heel eind komen:

- Heb je compressie? Compressietest doen en je weet het
- Heb je een goede vonk en op het juiste moment? Zo ja, prima en door, zo nee, vanaf de bougies steeds verder terug onderdelen inspecteren en uitsluiten. En ontsteking af (laten) stellen.
- Heb je voldoende lucht? Is je luchtfilter schoon, zijn alle doorgangen vrij enz enz. Trekt je motor nergens valse lucht?
- Heb je voldoende benzine? Dit is de lastigste, maar kun je afleiden aan de kleur en staat van je bougies, te witte bougies, te weinig benzine, te donkere of natte bougies, is teveel benzine. Carburateur afstellen.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: maart 01, 2017, 11:48:21 »
Mijn motor heeft dat euvel ook gehad, toen stond de ontsteking veels te laat.

Online 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #36 Gepost op: maart 01, 2017, 15:59:08 »
Zal ik even naar die punten gaan kijken, bedankt kerels!

Ben er ook achter dat de O-ring van mijn verdeler iets lekt, waardoor er olie bij de contactpunten kan komen. Is ook klein beetje smerig allemaal daardoor. Niet goed lijkt me? :ermz: Maar of dat ook een bron van de problemen kan zijn? Las namelijk in een ander topic dat daar iemand het stotteren had verholpen door de contactpunten te vervangen.

Misschien ook belangrijk: De problemen ontstonden van de n op de andere dag.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2017, 22:23:48 door 86EP70white »
'86 Toyota Starlet P7

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #37 Gepost op: maart 01, 2017, 16:23:22 »
Je contactpunten zijn toch al vervangen? misschien zaten ze niet goed vast en is de boel iets verdraaid, dat zou het plotseling ontstaan kunnen verklaren.

Online 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: maart 01, 2017, 22:22:33 »
Je contactpunten zijn toch al vervangen? misschien zaten ze niet goed vast en is de boel iets verdraaid, dat zou het plotseling ontstaan kunnen verklaren.

Geloof het of niet, je had nog gelijk ook.

Geen idee waardoor ze zijn verschoten, maar heb ze nu EXTRA stevig aangedraaid :police:

Bedankt voor de tip!

De "nieuwe" carburateur lijkt ook beter dan de oude, wagentje reageert nu zoveel beter op het gas.
'86 Toyota Starlet P7

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #39 Gepost op: maart 02, 2017, 06:26:00 »
Mooi dat je wagentje het weer goed doet :)