Auteur Topic: Mica blauwe Starlet P9  (gelezen 1812 keer)

Offline DB

• SCH forum member
  • **
  • Een Toyota is voor altijd! Volkswagen niet...
Re: Mica blauwe Starlet P9
« Reactie #50 Gepost op: november 03, 2017, 21:42:45 »
Hoi jongens,

Ik ben bij Toyota Schumacher geweest en zij zijn met mij een proefrit gaan maken met de auto. Zij hebben alle plastic kapjes verwijderd, alle losse delen inclusief hoedenplak eruit gehaald en de banken omgeklapt. Het klapperen bleef echter. Vervolgens de auto op de brug gehad en samen met mij een inspectie gedaan. Vervolgens tot de conclusie gekomen dat het rubber dat bovenin de schokbrekers zit zo versleten was dat het afgebroken was en de hele tijd op de onderkant beukte. Dat was dus het irritante trilgeluid. Dat hebben we tijdelijk opgelost door een zacht rubber aan de onderkant van de schokdemper te plakken. Het geluid was echter niet helemaal weg. Vervolgens is een monteur achter het stuur gaan zitten en gaan rijden met de hoofdmonteur in de achterbak. Deze is gaan luisteren naar de schokdemper en deze bleef geluid maken. Vervolgens weer auto op de brug en de schokdempers uitgebreid nakijken. De achter schokdempers zijn helaas allebei lek en zullen dan ook vervangen worden bij de grote beurt in februari. De blanke lak laat ik waarschijnlijk tegelijk met de spiegels bijwerken volgend jaar. Eerst maar weer eens sparen. HBO is helaas nogal duur :(

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #51 Gepost op: november 03, 2017, 21:57:37 »
Dan is dus je taatspot (veerschotel) stuk?

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: november 04, 2017, 08:38:11 »
Dat klopt helemaal ja! Veerschotel is naar de mallemoeren en de schokdemper helaas ook.

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #53 Gepost op: november 04, 2017, 14:17:21 »
Kan je niet beter de schokdempers direct vervangen dan? Dat zijn niet zulke dikke kosten.
En school betaald Ome Duo wel toch?  :twisted:
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Donor)
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #54 Gepost op: november 05, 2017, 10:31:32 »
Dat klopt, maar ome duo is ook weer een lening... In februari staat de grote beurt gepland en worden de schokbrekers meteen erbij aangepakt. Het was niet in zo'n ernstige conditie dat het acuut was.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #55 Gepost op: november 06, 2017, 09:31:52 »
Echter als je voor al deze dingen steeds naar de dealer gaat, dan loopt de rekening hoog op. Als je wilt besparen, dan stuur me maar een PM.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #56 Gepost op: november 15, 2017, 17:50:10 »
@SkaBla, Dat zal ik ook zeker doen ;-)

Ik ben aan het kijken naar hoe ik de stoelen van de Starlet kan reinigen. De GXI stoelen moeten echt een keer schoongemaakt worden. De deurpanelen wil ik ook een keer iets gaan doen. Die stof is namelijk ook vuil. Hoe zouden jullie dat interieur schoonmaken?

Offline Mat

• SCH forum member
  • **
« Reactie #57 Gepost op: november 15, 2017, 19:36:02 »
Water, afwasmiddel, opnieuw water. Krijg je de meeste rotzooi wel uit de stof van vloer en deuren en prachtig op studentenbudget. Afwasmiddel niet te lang laten zitten maar wel goed inwrijven.

Stoelbekleding zou ik alleen niet op die manier doen.