Auteur Topic: Mica blauwe Starlet P9  (gelezen 1360 keer)

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
Re: Mica blauwe Starlet P9
« Reactie #25 Gepost op: februari 23, 2017, 10:31:06 »
Wel jammer dat ze niet meewerken aan het goede onderhoud wat jij wilt uitvoeren. Als die riem wel knapt heb je een groter probleem en geen poot op te staan bij de dealer.

Offline EP70FAN

• SCH forum member
  • **
  • Toyota Freak ™
« Reactie #26 Gepost op: februari 24, 2017, 21:50:25 »
Wel jammer dat ze niet meewerken aan het goede onderhoud wat jij wilt uitvoeren. Als die riem wel knapt heb je een groter probleem en geen poot op te staan bij de dealer.

Riem knapt niet zomaar na zo'n lage km stand..  Ik zeg het toch mijnes heb ik er na 12 jaar afgehaald 120 dkm en die was ook nog in redelijke staat.
Naar mijn mening zou ik er nog zeker een jaartje a twee mee rijden.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #27 Gepost op: februari 24, 2017, 22:11:21 »
Toch zou ik het niet gokken als ze een kauwgomballen kwaliteitsriem erin hebben gezet kan het toch een keer mis gaan .

Heb wel vaker een riem gehad die aan de buitenzijde goed eruit zag maar aan de binnenzijde zag je het canvas zitten na het eraf halen .

De kosten zijn het niet de schade achteraf des te groter.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #28 Gepost op: februari 25, 2017, 10:57:57 »
Waar maken jullie je allemaal druk om?  Bij mijn weten is een 4E-FE een non-interference motor dus dan kun je een riem die er goed uit ziet prima laten zitten

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: februari 25, 2017, 11:35:21 »
Klopt, maar de afstand is erg klein

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #30 Gepost op: februari 25, 2017, 12:41:33 »
Erg klein is genoeg.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: februari 25, 2017, 15:17:03 »
Misschien niet bij een gevlakte kop/blok en aftermarket koppakking  O:)

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: februari 26, 2017, 23:45:22 »

Riem knapt niet zomaar na zo'n lage km stand..  Ik zeg het toch mijnes heb ik er na 12 jaar afgehaald 120 dkm en die was ook nog in redelijke staat.
Naar mijn mening zou ik er nog zeker een jaartje a twee mee rijden.

Niet quoten bij direct reply.

Waarom is zo'n interval gemaakt? Om problemen te voorkomen. Rijden met gladde banden kan ook lang goed gaan, dat betekent niet dat het verstandig is.

Wat betreft schade tijdens het breken, voor zover ik weet is de 4e-(f)te gewoon het haasje bij het breken van een riem. Als het niet zo is ook prima, maar dan sta je alsnog langs de weg.

Offline DB

• SCH forum member
  • **
  • Een Toyota is voor altijd! Volkswagen niet...
« Reactie #33 Gepost op: maart 27, 2017, 11:38:39 »
Update:
De Starlet rijdt als een zonnetje. Ik heb de auto laten voorzien van vier Michelin Crossclimate banden. Deze waren bij de dealer in Duitsland ook nog eens een stuk goedkoper dan bij alle bandenhandelaren hier :) Voor de zomer nog een zomerinspectie en dan mooi met de Starlet en twee vrienden naar het Sauerland. Ik heb een nieuwe radio gekocht voor de Starlet. Een Pioneer deh-x5900bt met bluetooth, een ingebouwde carkit met microfoon erbij en Spotify ondersteuning. De speakers in de hoedenplank blijken gelukkig niet te zwaar voor de hoedenplank. De hoedenplank zit gewoon niet goed bevestigd :( Dit los ik op nadat de Starlet bij de spuiter/restaurateur is geweest. Dan heb ik degelijke kabels naar deze speakers via het middenconsole en ik heb goed geluid, mijn eigen muziek, een carkit, een mooi opnieuw gespoten dak en achterklep en natuurlijk een oerdegelijke Starlet die bij een nette dealer onderhouden wordt ;)

Onze Avensis:
Een verhaal waar ik nog op terug zou komen is onze Toyota Avensis T25 2.0 D-4D. Deze heeft namelijk al een flinke geschiedenis. De vorige autogarage had ons namelijk flink genaaid. Twee jaar geleden zat er om onverklaarbare reden een vibratie in de auto. Deze garage heeft toen zonder ook maar enige vorm van diagnose een dubbel massavliegwiel vervangen en dat kostte nogal een bak geld. Vervolgens bleek de trilling er nog in te zitten en lag het dus aan de aandrijfas. Toen wij dit geklungel zat waren zijn wij met de auto voor het eerst in jaren weer naar een Toyota dealer gegaan. Te weten Autohaus Schumacher in het Duitse Goch. Hier hebben wij een grote beurt laten doen en wat men tegenkwam was voor ons schokkend. Luchtfilter wat pikzwart was en al minstens 100.000 km niet vervangen was, een interieurfilter die er in stukken uit kwam (dit was een verkeerd filter en al heel lang niet meer vervangen), en een brandstoffilter die al minstens 120.000 km onder de auto zat. Het is een Diesel! De dealer kwam ook tot de conclusie dat de auto om onverklaarbare reden niet goed liep. Vervolgens is er een meister mechaniker van Toyota gekomen om de injectoren te controleren. Deze waren alle vier als gevolg van het niet vervangen van het brandstoffilter kapot gelopen. Verder zij men dat de injectoren een interval hebben waarop ze gekalibreerd moeten worden. Dit is ook nooit gebeurd! Dat was een hele dure reparatie en mijn vader was twee weken lang niet te genieten ;) Uiteindelijk was ook nog de blaasmotor van de klimaatregeling kapotgegaan. Ze hadden nog nooit zo'n motor kapot zien gaan en ook hadden zij nog nooit een blaasmotor gezien die zo vuil was. Dat lag waarschijnlijk aan het slechte en niet tijdig vervangen interieurfilter. Ze hadden alle onderdelen laten liggen om te laten zien hoe die er aan toe waren. Dit was gewoonweg belachelijk! Goed werk van autohaus Schumacher, maar wat een blamage van het bedrijf waar wij eerst al meer dan tien jaar kwamen!
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2017, 11:52:04 door DB »

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: maart 27, 2017, 11:53:11 »
Toch zou ik het niet gokken als ze een kauwgomballen kwaliteitsriem erin hebben gezet kan het toch een keer mis gaan .

Heb wel vaker een riem gehad die aan de buitenzijde goed eruit zag maar aan de binnenzijde zag je het canvas zitten na het eraf halen .

De kosten zijn het niet de schade achteraf des te groter.
Het was een originele riem van Toyota. De auto kwam hiervoor van een dealer af.

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: april 25, 2017, 13:33:59 »
Update:
Ik heb bij een medeforumlid een mooi Starlet P9 GXI interieur kunnen kopen en die ga ik zondag in de Starlet bouwen. Het interieur ziet er veel mooier uit en de Starlet knapt er helemaal van op. Ik zal zondag nog wat foto's posten. Eind mei gaat de Starlet naar de rastaurateur voor de plekken op het dak en de spoiler en de Starlet krijgt nog een zomercheck voordat ik met de auto op vakantie ga. De spoiler gaat gelukkig niet duurder uitvallen en zonder ga ik spijt van krijgen... Op naar juli. Dan ben ik mooi 18 en kan ik in de Starlet gaan rijden.

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #36 Gepost op: april 25, 2017, 18:18:10 »
top!
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: mei 22, 2017, 11:20:43 »
Een update na een tijdje afwezigheid:
Ik heb het GXI interieur in de auto gebouwd. Het zier er enorm goed uit en ik ben er enorm trots op.

Verder heb ik de enorm lelijke en roestige radiatorklemmen, claxon en klemmetjes van de acceleratiekabel aangepakt:

En ook de ruitenwisserarmen zijn weer mooi zwart:

Ik heb twee Pioneer TS-G6932i speakers in de hoedenplank gebouwd en deze ga ik deze week aansluiten met Oehlbach volkoperen 2X1,5mm² kabel.

Ik ben echt enorm tevreden over het resultaat en ik ben benieuwd hoe dit de audio van de auto gaat beïnvloeden. De speakers hebben 40W RMS aan vermogen en hebben een bereik van 20Hz tot 40000Hz. Deze week sluit ik de speakers aan en bouw ik mijn nieuwe radio met bluetooth en microfoon in. Lekker Spotify in de starlet! :)

Volgende week gaat de Starlet dan eindelijk naar de spuiter en wordt de spoiler aangepakt, de plekken op het dak gerepareerd en worden de spiegels weer helemaal mooi gemaakt. De spuiter/restaurateur moest eerst een Opel GT volledig restaureren voor de Opel fabriek in Duitsland. Deze auto gaat daar in het Opel museum staan. Dat moet dus wel een vakman zijn :)

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #39 Gepost op: mei 22, 2017, 12:01:29 »
Dat interieur is een mooie upgrade! Maar wat heb je op alle roestige moertjes gesmeerd? Vet? Dat is eerder lelijker geworden dan mooier, als je het mij vraagt.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #40 Gepost op: mei 22, 2017, 13:36:36 »
Beetje smeerboel zo ja, interieur is wel veel beter dan dat truttige wat er meestal inzit.

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #41 Gepost op: mei 22, 2017, 15:10:05 »
Heb dezelfde radio, maar dan met DAB+. Komt een goed geluid uit! 4000Hz klinkt mooi maar haal je nooit met dat soort speakers, daarbij heeft het geen enkel nut, want het menselijke gehoor gaat maar tot 20Khz
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #42 Gepost op: mei 22, 2017, 19:26:16 »
Dat interieur is een mooie upgrade! Maar wat heb je op alle roestige moertjes gesmeerd? Vet? Dat is eerder lelijker geworden dan mooier, als je het mij vraagt.

De klemmen zijn gezandstraald en vervolgens hebben we ze zwart gespoten en er Hammerrite overheen gedaan als extra beschermlaag. Het is niet het mooiste wat er is, maar het werkt wel ;)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #43 Gepost op: mei 22, 2017, 22:22:28 »
Ach ja, het had wat netter gekund, maar roesten doet het voorlopig niet meer, haal anders een flesje gekookte lijnolie en verf daar de  overige roestige boutjes mee, lijnolie trekt in de roest, stopt het roest proces, en ze worden er mooi mat zwart van.

Ik heb trouwens het oudere broertje van die Pioneer (DEH-1600UB) vorige week overgenomen van een collega, zit goed geluid in idd.
Instellingen zijn er ook voldoende, ook speciaal voor een subwoofer  :) ik heb wel even moeten wennen aan de volume knop, waar bijna alles mee gedaan wordt

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #44 Gepost op: mei 22, 2017, 22:47:00 »
Dat vond ik juist enorm fijn aan die Pioneer radio. Ik vond de radio's van Sony, JVC en Kenwood te schreeuwerig en de radio's van Pioneer zijn mooi strak en hebben geen schreeuwerige verlichting of zo'n extra bass knop.

Offline DB

• SCH forum member
  • **
« Reactie #45 Gepost op: augustus 22, 2017, 19:37:28 »
De Starlet is mooi opgeknapt!

En de Japanse glorie is compleet :D