Auteur Topic: Starlet P8 start plots niet meer  (gelezen 348 keer)

Offline Sven

• SCH forum member
  • **
Starlet P8 start plots niet meer
« Gepost op: januari 24, 2017, 19:04:53 »
Hallo iedereen,

Ik ben sinds maandag al bezig mijn tweede P8 weer aan de praat te krijgen, helaas zonder succes.
Al weken prutteld de motor een beetje bij stationair, ik had dus al het plan de ontsteking te gaan vernieuwen (bougies zijn nieuw, maar kabels, verdelerkap en rotor mogen wel vervangen worden).

Zondagavond heb ik de auto even verzet van parkeerplek en de motor draaide prima. Maandag ochtend deed de motor niks meer.
Accu is vol, startmotor draait, benzinepomp werkt (bij starten komt er echter geen benzine uit de bovenste slang van het grote filter achter de motor) en het relais werkt (hoor je afslaan na een start poging). De bougies vonken ook en zijn nat van de benzine. Af en toe lijkt de motor aan te slaan maar houd er gelijk mee op.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Erg vreemd is dat het zo plotseling niet meer werkt.

alvast bedankt!

vr groeten Sven

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: Starlet P8 start plots niet meer
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2017, 21:41:55 »
Jou bericht is een beetje tegenstrijdig .

Je geeft aan dat de bougies nat zijn maar dat er geen benzine uit de slang komt bij het filter .

Dan zou je zeggen dat de brandstofpomp niet draait.

Je brandstofpomp wordt gestuurd uit de ecu bij contact aan moet deze de brandstofgallerij op druk brengen dit moet 2.0-2.2 bar zijn .

Klopt de druk wel dan zou je filter zelf verstopt kunnen zijn .

Als je in het geval wel zeiknatte bougie's  zou hebben lijkt dit eerder op een pissende injector of geen of onvoldoende compressie hebt .(in dit geval compressie meting doen )

Want je geeft aan dat wel een vonk hebt of deze moet dusdanig zijn dat ie uitgeblazen wordt als je wel compressie hebt .

Ontstekingstijdstip goed? en de vonk moet mooi blauw zijn .

Het kan ook zijn omdat het plots is gekomen dat je distirbutie een tand ernaast staat .

Ga deze basiszaken even na  Compressie / tijdstip distributie / vonk voldoende  tijdstip hiervan / en brandstof aanwezig .

Mocht het toch in de pomp of aansturing hiervan zitten dan heb ik evt wel een schema voor je  .

succes   

Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2017, 10:35:23 »
Filter verstopt?

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2017, 11:44:48 »
beetje gas gegeven tijdens het starten?
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2017, 12:00:39 »
Probleem is reeds opgelost begreep ik. Zat ergens in de onsteking. Hij heeft onderdelen van een andere starlet geprobeerd, toen starte hij wel weer. Nieuwe onderdelen zijn onderweg! ;)
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2017, 18:53:16 »
Filter verstopt?

Of heel laat vervangen sterk vervuilde brandstof of veelvuldig de tank leegrijden of combinatie hiervan !

Dit is nog een benzine! diesels hebben tegenwoordig met de bio brandstoffen al gauw na ff stilstaan schimmelvorming en slierten in de brandstof wat verstopping veroorzaakt.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!