Auteur Topic: Bedrijfstemperatuur Starlet p7  (gelezen 198 keer)

Offline Starlet1987

• SCH forum member
  • **
Bedrijfstemperatuur Starlet p7
« Gepost op: januari 21, 2017, 16:09:16 »
Hoi,

Wat is de normale bedrijfstemperatuur van een Starlet p7 1.3 die de temperatuurmeter aangeeft? Bij mij gaat hij uiteindelijk net iets voor het midden staan. Als ik de kachel vol aan heb, duurt dat ietsjes langer en ook als ik bij eenmaal warme motor de kachel dan op koud zet, lijkt de wijzer eerst langzaam een fractie (echt maar minimaal) op te lopen, echter zeker nooit voorbij het 'net voor het midden' punt.  Dat verschil is echt maar superklein. Op de snelweg bijvoorbeeld lijkt de wijzer een ietsiepietsie beetje koeler aan te geven, dan vlak daarna in de stad. Maar die verschillen zijn dus zoals gezegd zo minimaal dat je het eigenlijk bijna niet ziet.
Ik vraag me dit af omdat ik pas een nieuwe thermostaat gemonteerd heb, en of dit dus normaal is.

Gr Rens

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Bedrijfstemperatuur Starlet p7
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2017, 17:34:47 »
Zolang de meter rond het midden staat is het goed. Metertje en senor kan een beetje afwijken. Dat de motor op de snelweg rondt deze tijd van het jaar verder naar de koele kant staat is normaal. Komt door de koudere rijwind.
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2017, 18:07:38 »
Net iets voor het midden staat de mijne ook altijd, alleen bij een bocht naar links gaat ie eroverheen ;D naaldje heeft wat speling

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2017, 21:14:08 »
Dit is ook afhankelijk van de thermostaat die gemonteerd is je hebt keuze uit meerdere type's (graden celcius)
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Andre Kroese

• SCH forum member
  • **
  • Toyota in hart en nieren.
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2017, 09:37:41 »
Bij mij staat ie altijd iets rechts uit het midden, thermostaat heb ik vorig jaar vervangen voor een 74℃ exemplaar. Tijdens de winterdagen laat ik de interieurkachel in de auto circuleren waardoor het koelvloeistof wat warmer wordt. Dit ook weer voor betere verbranding door mijn carburatreur.
Paseo L5 '97 : sold    Corolla E12 '02 : sold
Starlet P8 '92 : sold   Corolla EE90 '88: sold
Starlet EP71 '86: I don't sell it!!!

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2017, 13:02:59 »
Normaal gesproken moet de meter tot het midden komen. Maar mijn P'zeum vroeger kwam maar tot een kwart.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too