Auteur Topic: geen voorstelling meer maar kleine update page  (gelezen 1824 keer)

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
geen voorstelling meer maar kleine update page
« Gepost op: januari 15, 2017, 13:26:41 »
Aangezien ik het station even voorstellen allang al wel gepasseerd ben denk ik http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23982.0

en ik het best wel leuk vind om hier m'n (nog) kleine updates te posten, gaat ik hier maar verder posten :D

m'n laatste update was dat ik mijn stickers binnen had gekregen, and gues what? i just added them on my car :D:D
best tevreden met het resultaat toch weer een klein stukje OEM terug gebracht aan de auto.

eerst even de boel goed droogmaken en ontvetten.. om vervolgens tape te plakken voor de juiste hoogte e.d

daarna simpel glassex op gespoten om daar vervolgens de glanza stickers op te plakken.

als het allemaal een beetje recht en naar je zin zit. met een wc papiertje om een pasje heen en alle vocht en lucht belletjes voorzichtig weg wrijven.

zodra je dat heb gedaan even met een fohn lekker warm maken en dan het doorzichtige sticker papier wegtrekken loop de sticker goed na of er niet nog stiekem
ergens een belletje zit zo wel even weg schuiven met het pasje.

en zo is het eindresultaat :D

helaas nog niet de olie kunnen vervangen aangezien me maatje geen tijd meer wist vrij te maken ivm dat hij een motorscooter gisteren heeft gekocht.
dus dat wordt verplaats naar 1 deze aankomende avonden!

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: geen voorstelling meer maar kleine update page
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2017, 13:47:10 »
Mooie stickers!

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2017, 19:59:40 »
Een aantal van die stickers wil ik er ook op doen wanneer mijn replica klaar is :)

Staat m goed!
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2017, 09:47:11 »
jeej gisteren eindelijk de olie en olie filter vervangen. kwamen gelukkig geen rare dingetjes uit of iets ( je weet maar nooit qua slijpsel e.d)

wel bleek dat het olie filter allejezus vast zat. dus of hij zat er al onwijs lang op of gewoon lekker strak gedraaid.

helaas kon ik niet zelf de olie vervangen ivm de tijd aangezien ik aan het werk was. dus heb ik het een maatje van me gevraagd of hij het voor me kon doen.

zoals al verwacht zat mn airco pomp lekker in de weg dus die heeft hij als eerst los moeten maken voordat hij op mn oliefilter los kon gaan, jammer genoeg nog geen
andere riem besteld anders was de complete airco ook gelijk weg gehaald. binnen kort echt maar eens gaan bestellen dan ding.

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2017, 09:48:06 »
dankje wel @robinho vind het er zelf ook echt beter uit zien :D

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2017, 11:29:05 »
Kan je niet gewoon de riem van een P9 met alleen stuurbekrachtiging bestellen?

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2017, 15:52:41 »
Ja, uit mijn hoofd 4 ribs 920mm
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2017, 10:33:29 »
oww geen idee. ik heb echt nog behoorlijk de ballen verstand van toyota  :-[ en heb er ook nog niet echt specifiek naar gezocht welke riem ik kan gebruiken. had wel een link gevonden van een engelse die stap voor stap uitlegt hoe je de airco moet verwijderen maar die had er niet bij gezet dat je de riem moest vervangen voor een andere LOL. 
maar wel bedankt voor de tip @maerijn en @skabla

gisteren avond nog een  zwarte glanza tegen gekomen die stond geparkeerd dus kon het uiteraard niet laten om zelf er even naast te gaan staan en wat fotos te schieten :)

overduidelijk dat ik ook een frontlip moet hebben,, en heel misschien die lowerwing vind hem aan de 1ne kant best dik staan en aan de andere kant weet ik het niet  ::) :-[

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2017, 15:34:59 »
Zonder die lowerwing vind ik 'm strakker.

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2017, 09:37:22 »
@patrix ja hij oogt dan wel wat breder. wil sws ooit een jam spoiler of id workz.... choices ::)

Offline Bryan-4E-FTE

• SCH forum member
  • **
  • Today Tomorrow Toyota!
« Reactie #10 Gepost op: januari 29, 2017, 15:14:25 »
nou zo vast heb ik het filter des tijds niet vast gezet (met de hand vast gezet  :o )
Dus ik vermoed dat er na mij nog iemand heb lopen klooien.

Stickers staan netjes  ;D

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #11 Gepost op: januari 29, 2017, 15:36:37 »
Had je ook de rubberen afdichtring ingesmeerd met olie, voor montage?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Bryan-4E-FTE

• SCH forum member
  • **
  • Today Tomorrow Toyota!
« Reactie #12 Gepost op: januari 29, 2017, 16:05:38 »
Op de originele filters van toyota zit al olie/vet dus dat is niet verder nodig

Offline stephan777

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: januari 30, 2017, 07:27:09 »
Waarom niet gewoon een grote platkop schroevendraaier doorheen geramd?  Daarmee krijg je alles los.
Proud Glanza TD04 and Starlet P9 Owner

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #14 Gepost op: januari 31, 2017, 08:16:22 »
@bryan-4e-fte whaha noue maatje wilde het eerst proberen met zo een speciale sleutel... nou daar was hii snel klaar mee. hij heeft uiteindelijk een hamer en een bijtel moeten pakken om hem lis te slaan LOL

@mister_fix-it uiteraard klein beetje olie op het o-ringetje gedaan en hand vast erip draaien.

afgelopen zondag mn hele airco systeem verwijdert erg blij mee! vanavond zal ik proberen wat fotos ervan te plaatsen 😊

17 mei als het goed is het circuit op ALS ik grotere gegroefde remschijven remklauwen en blokken heb kunnen monteren want stock is behoorlijk belabberd.

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #15 Gepost op: januari 31, 2017, 15:32:09 »
Nette wagen, stickers staan erg netjes!

Heb zelf een 4efte met stuurbekrachtiging zonder airco in mijn P9 liggen, de riem is hetzelfde als 4efe met stuurbekrachtiging (al is de pomp zelf en de spanner anders).

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #16 Gepost op: januari 31, 2017, 23:37:14 »
dank je wel @Damon ja klopt heb idd de riem van een random p9 opgezocht en de maat komt precies over heen!

hierbij de fotos die ik heb genomen van het verwijderen van mijn airco :D

voordat ik in de garage mocht beginnen met sleutelen werd mij op een leuke manier verplicht ( ben er vaker geweest) om hun stickers op mijn raam te plaatsen.
ach voor bij mensen waarbij ik als vrienden over de vloer heen kom en gratis hun materialen mag gebruiken waarom niet dus zo gezegd zo gedaan.

toen werd het tijd voor het echte werk!

om te beginnen het verwijderen van de voorbumper, nogal logisch denk ik als je overal makkelijk en simpel bij wilt komen zeker bij het verwijderen van de radiateur LOL

Vergeet niet om bij een bedrijf je airco leeg te laten halen zodat alle giftige gassen uit het systeem zijn.
of doe het op mijn manier sta buiten voor de garage en trek het eerste de beste slangetje netjes los toen je een harde sisser hoort...

na het verwijderen van alle boutjes die de radiateur en alles bij elkaar hielden kon dei om een vrijwel simpele manier eraf gehaald worden

fan en radiator foetsiee

daarna werd het tijd voor het leiding werk. deze heb ik netjes doorgeknipt zodat ik de wartels kon laten zitten dit ivm dat ik geen dopjes er voor heb om ze netjes af te dichten.

na al het leiding werk te hebben verwijderd ben ik verder gegaan aan de onderkant van de auto namelijk de airco pomp.
2 boutjes licht los draaien van de krukas pully stelmoertje naar beneden draaien en je riem ken er vanaf gehaald worden.

daarna werd het toch echt mooi de tijd om deze jongen te verwijderen

nadat allemaal te hebben gedaan kon de nieuwe riem erom heen gelegd worden boutjes weer vast draaien en de spanning er weer op zetten.

super fijn om nou lekker makkelijk bij je olie filter o,a te kunnen komen en binnen kort met airfilter te verplaatsen,
als iemand nog weet wie er nog 1 heeft liggen hoor ik het graag :$

tadaaa klus geklaard werkend al :D P.S die blauwe toeter is ook verdwenen om de 1 of andere reden zitten er 2. de rechter deed het ook dus de blauwe ging er vanaf :D

zoo nou op naar de volgende update :D

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2017, 18:55:45 »
2 dagen geleden eindelijk mn metertjes binnen :D
daarnet er maar eens in geplaatst (nee ze zijn nog niet daadwerkelijk aangesloten op de olie en het water)
dat gaat ik doen zodra ik daar de tijd voor heb en een krik heb om onder de auto te kunnen komen.
helaas heb ik ook nog geen tussenstuk om tussen mn koelwatersysteem te plaatsen zodat ik de sensor ken plaatsen
dus dat wordt sws nog even wachten.

eind van de maand ook een nieuwe (standaard) koppeling bestellen aangezien de mijne aan het verslijten is :'(

en dan weer doorsparen voor een remupgrade en nieuwe schoenen zodat ik in mei het circuit op ken :D:D

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2017, 19:52:00 »
Olie kan je aansluiten zonder de auto op te krikken, met een sandwich plate tussen het olie filter.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2017, 20:27:03 »
Ja dat heb ik ook, werkt perfect, en kost geen drol bij AliExpress, thuis voor nog geen tientje :) niet alles is goed wat ze daar hebben, maar aan een stuk aluminium kan weinig mankeren.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: februari 17, 2017, 21:28:23 »
Behalve dat ik voor elkaar kreeg 1 van de 3 schroefdraden te slopen  O:)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2017, 21:48:04 »
dat ging bij mij zonder problemen, je moet wel voorzichtig zijn, loopt taps toe en je moet zorgen dat de eerste slag goed gaat, beetje olie helpt ook.

« Laatst bewerkt op: februari 17, 2017, 21:53:34 door Patrix »

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: februari 17, 2017, 23:52:14 »
Ik had er een waar een of andere fijndraad in zat die snel dol ging. Heb t uiteindelijk gewoon op geboord en een metrische schroefdraad getapt

Offline jermai_glanza_v

• SCH forum member
  • **
  • Glanza-v-1997
« Reactie #23 Gepost op: februari 18, 2017, 00:49:51 »
klopt helemaal het werkt alleen wat makkelijker en fijner als ik onder de auto kan wezen ivm het leeg laten van me olie.
sandwich plate enz leg allemaal al klaar. dus het is inpreciepe alleen nog maar plate er tussen draadjes aansluiten en klik klak klaar :D

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: februari 18, 2017, 10:42:15 »
Je hoeft de olie niet leeg te laten om je filter eraf te schroeven, dat ligt allemaal als het goed is in je carterpannetje  :D