Auteur Topic: Motor slaat over  (gelezen 1101 keer)

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Motor slaat over
« Reactie #50 Gepost op: februari 01, 2017, 23:08:11 »
De orginele kap van mijn slet heeft het zeker 250.000 km uitgehouden maar daarna begon ik het langzamerhand wel te merken aan het onregelmatig lopen en overslaan .

Nipparts kan je inprincipe ook als origineel zijn. De ontstekingsdelen zijn made in japan.

Was de eerste denso nog . :rofl:

Huh is de 1.3 geen carb motor?

ik denk dat je mij wilde quoten?
Maar een P7 1.3 is een carb motor, maar die heeft al een elektronische onsteking ipv een contactpuntenonstek ing van een 1.0. Is een prima upgrade op een 1.0 zo'n P7 1.3 onsteking :)

Offline Blinkie

• SCH forum member
  • **
« Reactie #51 Gepost op: februari 10, 2017, 05:57:18 »
Hey Patrix, ben je er al achter waar het probleem in zit? Ik lees hier even mee omdat mijn P8 een soortgelijk probleem vertoont.

Offline jeroen29

• SCH forum member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: februari 10, 2017, 07:54:18 »
Verdelerkapje kan de oorzaak zijn, even los halen en de staat beoordelen. Als er bij het loshalen een contactpunt afbreekt weet je zeker dat het tijd voor vervanging is ;)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #53 Gepost op: februari 10, 2017, 10:53:30 »
Stotteren en neiging tot afslaan is verdwenen, ik heb de bougies rotor en verdelerkap vervangen, hij doet alleen soms nog wat moeilijk bij zware regen, en dan achter een vrachtwagen bv.

Of dat laatste met de ontsteking te maken heeft weet ik niet, ik heb alles met de plantenspuit nat gemaakt en dan zie ik geen vonk overslaan, en de motor blijft dan ook netjes lopen.