Auteur Topic: levis  (gelezen 870 keer)

Offline levis

• SCH forum member
  • **
levis
« Gepost op: december 25, 2016, 14:06:44 »
Hoi ik ben nieuw hier. Lees wel al even mee.

Ik ben sinds een week de bezitter van een rode p9 uit '97. Ik heb al eerder met p9 starletjes gereden en ik vind ze heel lekker rijden en ook qua zicht heel fijn.  Een starlet heeft echt de potentie een van mijn favo autootjes te worden. Autootjes waar ik eerder weg van was en die ik gehad heb zijn een suzuki alto mk1 (echt geweldig) en golf 1.
We hebben al wat slangen vervangen en een bougie. Maar helaas lekt hij wel nog koelvloeistof bij expansie/overloop dinges. Ik hoop echt dat het niet de koppakking is maar de olie ziet er wel mooi uit. En de koelvloeistof lekt linksvoor. Ook rookt de auto niet. Dus een beetje spannend is het wel. Oja ook de snelheidsmeter heeft ten opzichte van gps een afwijken van meer dan 10 km dat is imo ook wat veel.
Dinsdag maar even langs de garage! En mijn ooit gekregen citroen saxo (bleegh) maar nog even aanhouden.

In de toekomst zullen jullie me dus wel vaker tegenkomen.

groetjes Levis

Online mister_fix_it

• Admin
  • 嵐rut新er (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: levis
« Reactie #1 Gepost op: december 25, 2016, 18:36:17 »
Welkom! Welke bandenmaat heb je erop zitten?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: december 25, 2016, 22:02:05 »
Welkom met de P9, als de koelvloeistof er uit loopt vanwege een te hoge druk door een lekke koppaking, zal ie ook heel snel te heet worden.

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: december 25, 2016, 23:09:48 »
Dag mister fix-it. Dat weet ik nog niet. Heeft nu ook niet mijn prioriteit banden zijn goed en ik rij wel op de gps en anders krijg ik zeker geen boetes.

Patrix dat is ook wel waar ik bang voor ben. Maar de olie is echt nog prachtig en de temperatuur is ook prima (hoewel we natuurlijk wel de koelvloeistof bij gevuld hebben. Dus ik heb een beetje hoop nog dat dat het toch niet is. Anders zal het een nieuw blok worden.

Gelukkig rijdt de citroen ook nog!

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: december 25, 2016, 23:45:56 »
Ik bedoel niet dat ie te heet zal worden door te weinig kvs.

Als de koelvloeistof er uit word geperst door een lekke koppaking zal de motor ook snel warm moeten worden, de hitte (en de druk) van de cilinders dringt dan door in het koelsysteem.

Dat de olie nog goed is kan, dan lekt de pakking alleen naar het koelgedeelte. (spreek uit ervaring ;D)

En een nieuw blok is nergens voor nodig, koppakking vervangen is goed zelf te doen.

Online mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #5 Gepost op: december 26, 2016, 10:58:14 »
Dag mister fix-it. Dat weet ik nog niet. Heeft nu ook niet mijn prioriteit banden zijn goed en ik rij wel op de gps en anders krijg ik zeker geen boetes.

Bandenmaat staat gewoon op de zijkant van de banden he, kan je zo zien  ;)
Bij de Corolla van m'n vrouw heb ik nu winterbanden gemonteerd die eigenlijk ook te klein zijn. Bij 130 op de teller rij je werkelijk maar 115 ofzo.
Die banden zijn dus eigenlijk ook te klein, maar ik had die set banden met stalen velgen nog liggen van haar vorige auto, een Opel Corsa. Maakt verder ook niet veel uit hoor. Ik ga daarvoor niet een nieuwe set kopen.

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2016, 13:06:29 »
Patrix  Ik durf uit pure krenterigheid wel wat zelf te vervangen (slangetjes banden etc) maar een pakking hoort daar niet bij helaas. Maar het klinkt toch goed alleen een nieuwe pakking.  Want ik wil die citroen zo snel mogelijk de deur uit haha! Hoeveel uur werk zou dat zijn? Een pakking vervangen?

Fix-it Ik ga er ook zeker geen nieuwe banden om deze reden omheen doen. Vraag me alleen af of de kilometerteller dan natuurlijk ook afwijkt.

Groet Levis

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2016, 13:10:03 »
google zegt veel arbeidsuren ::)

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: december 26, 2016, 15:20:00 »
Een paar uur ben je wel bezig, ikzelf heb er een dag over gedaan, was voor mij ook de eerste keer dus alles rustig aan gedaan.

Maar hij lekt uit het reservoir toch? kijk eens naar je vuldop van je radiateur, die kan ook lek zijn besef ik me nu.

Online mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #9 Gepost op: december 26, 2016, 17:19:31 »
Zit er niet gewoon teveel in?

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: december 26, 2016, 17:52:59 »
Ik denk niet dat er teveel in zit zeker niet na de lekkage. Maar ik wil hem gewoon tiptop in orde hebben want ik wil hem nog jaren als daily gaan gebruiken. En ik heb geen zin om met twee kids achterin met pech aan de kant van de snelweg te staan.

En als hij in orde is wil ik uiterlijk nog wat dingetjes!. Maar die citroen ben ik na 2 jaar echt spuugzat!!!!!

Groet Levis

Online mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #11 Gepost op: december 26, 2016, 20:07:43 »
Maar die citroen ben ik na 2 jaar echt spuugzat!!!!!

Groet Levis

;D

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #12 Gepost op: december 27, 2016, 19:19:19 »
Koppakking kun je als je je kwaad maakt in 4.5 uur doen.

Neem wel gelijk de klepdeksel pakking mee  en distributie deze ligt toch al los .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: december 28, 2016, 20:31:12 »
Distributie riem doen we zeker omdat we niet weten wanneer hij vervangen is! Moet dan niet ook de waterpomp?

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: december 28, 2016, 20:59:32 »
De waterpomp hoeft niet tegelijk met de distributieriem bij een Starlet, oftewel daar kun je ook bij als de d-riem er nog opzit.

Al gekeken naar je radiateur dop?

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: december 29, 2016, 21:32:43 »
Ja die lijkt goed (de radiatordop) We hebben niet echt lekkage meer gevonden. Maar we rijden er ook wel voorzichtig mee! Na oud en nieuw gaan we er eens goed naar kijken. Want met een starlet wil je niet echt rustig rijden, hij heeft best wel wat power vergeleken met die saxo.

Groet Levis

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: december 29, 2016, 22:23:17 »
Dan zal het waarschijnlijk de koppakking ook wel niet zijn, als die lek is merk je dat wel, witte rook uit de pijp en de temp. die snel oploopt, en al helemaal als dat de reden van de lekkage zou zijn, dan is ie wel heel erg lek.

En rap zijn ze wel ja daar staan ze om bekent :)

Online mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #17 Gepost op: december 30, 2016, 22:03:02 »
Die symptomen hoeft allemaal niet, lucht er maar net aan waar de pakking lekt

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #18 Gepost op: december 30, 2016, 22:14:46 »
Als je zeker wilt zijn van je koppakking moet even je koelsysteem op C.O snuffelen als deze te hoog is dan heb je een lekkage .

Even de viergastester er boven houden !!
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: december 30, 2016, 23:44:07 »
Die symptomen hoeft allemaal niet, lucht er maar net aan waar de pakking lekt
Das waar, maar in dit geval (overstromen van de kvs uit het reservoir) zouden de genoemde symptomen aan de orde kunnen zijn.

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: januari 04, 2017, 14:28:49 »
Ik denk dat het allemaal wel losloopt! Inmiddels 1000 km verder ben ik nauwelijks koelvloeistof (er zit nog steeds voldoende in )verloren, de olie is nog mooi op peil en ook blijft de motor mooi op temp.  Met snelwegverkeer rijd hij 1 op 13,5 en alleen in de stad/dorp 1 op 12,5.  Dat is heel netjes aangezien het een lpg is. 

Volgende week gaat hij weg voor distributieriem en daarna lever ik die citroen ook meteen in want daar wil toch niemand in rijden haha

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: januari 04, 2017, 15:41:00 »
Druk gemaakt om niets dus, blijft alleen wel de vraag waarom die lekte ::)

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: januari 04, 2017, 23:49:53 »
Denk dat die dom gevuld is  ::).
We zullen er pas achter komen als hij weer gaat lekken denk ik. Maar voor nu lekker goedkoop rijden en het geld wat we besparen opzij leggen voor als er echt iets moet gebeuren met het wagentje.
net een lange rit gemaakt 200 km achter elkaar snelweg en stevig doorrijden en weer geen lekkage

Offline levis

• SCH forum member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: januari 21, 2017, 10:53:56 »
een 4efe blok uit een 98 kan die zo in een 97 ook een 4efe blok. Het inlaatspruitstuk ziet er iets anders uit namelijk. De rest lijkt identiek volgens mij,

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #24 Gepost op: januari 22, 2017, 13:00:39 »
Een ander inlaatspruitstuk? Weet je zeker dat het een starlet motor is dan? En geen Corolla motor?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)