Auteur Topic: Toyota starlet p8 groot project/restauratie (oranje naar Parelmoer blauw violet)  (gelezen 1013 keer)

Offline starlet p8 TRD!

• SCH forum member
  • **
Hallo mijn naam is luke dijksterhuis!
Ik had al een toppic gemaakt maar die was in het verkeerde onderwerp geplaatst dus die verwijder ik weer!
Okee even over de auto!
 ik ben een troste bezitter van een toyota starlet p8 uit het jaar 1991, ik ben de derde eigenaar, de auto was eerst standaard rood, daarna heeft de tweede eigenaar hem 10jaar geleden voledig parelmoer oranje over gespoten, een erg vette kleur! Maar na de aankoop ontdekte ik bij beide dorpels erg zwakke plekken en besloot er 2 nieuwe dorpels en wielkasten  in te lassen! Ook heb ik er 2 nieuwe voorschermen bij en een nieuwe motorkap, voorderest zat er op beide zeipanelen erg klein oppevlakkig roest dat heb ik we gehaal en weer straks gemaakt samen met de dorpels en wielkasten! Ik besloot eerst heel het carosserie in de grondverf te zetten en het strak te schuren, na nog een keer dun in de grondverf te zetten ging het in de kleur, ik koos voor een persoonlijk erg vette kleur: Parelmoer blauw met violet! Het volgende wat ik ga doen is de deuren in de kleur achterklep in de kleur zodat hij stofdicht is haha, trouwens de auto is door de vorrige eigenaar erg aangepast! Antenne is weggewerkt bij de radiateur antennegat is dicht! Sleutelgat achterklep weg gehaald dicht gemaakt! Zit nu een hendel voor in de auto, knipperlichtjes van de turbo, achterklep van de turbo, custom made achterbumper! Nunmerplaat zit op de bumper inplaats op de klep!
als voorbumper heb ik de bumper van de postert kit!
Zelf heb ik net een mooi nieuw setje sparco r100 gekocht, en veel andere dingen voor de auto hij is 7cm verlaagd en heb een setje Oz racing 17" gekocht met getrokken bandjes van toyo! Wat ik wil doen als de auto af is, is een goed uitlaatsysteem instaleren en de motor wat kietelen, en over een jaar of 2 een motor swap naar een 4efte!
Laat maar horen wat jullie ervan vinden! En als jullie sugesties hebben voor een uitlaatsysteem en de motor kietelen hoor ik het graag! Foto's van de vooruitgang volgen nog!! Hieronder al wat fotos van de starlet

« Laatst bewerkt op: november 20, 2016, 20:54:10 door starlet p8 TRD! »

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
Re: Toyota starlet p8 groot project/restauratie
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2016, 17:38:12 »
Wow! Heel vet!! :o :rofl:
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Donor)
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2016, 18:36:37 »
Spuitwerk ziet er strak uit, ben benieuwd naar het eindresultaat, gezien je enthousiasme komt dat wel goed ;D

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #3 Gepost op: november 20, 2016, 19:19:47 »
Mooi oranje!
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Thomas T

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 20, 2016, 19:33:14 »
Gaaf, weer een Starlet die netjes wordt opgeknapt!
EP71 XL 1989 Restauratie en Transformatie naar 4E-FTE 6-bak Trackday Auto.
Mijn Showroom -> http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23842.0

Offline MightMex

• SCH forum member
  • **
  • Today, Tomorrow, T.....
Re: Toyota starlet p8 groot project/restauratie (oranje naar Parelmoer blauw violet)
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2016, 12:31:39 »
Mega!

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2016, 19:48:01 »
Mooi oranje!

Zie nu topic naam verandering: ze wordt dus parelmoer paars. Ook mooi!
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline starlet p8 TRD!

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: november 21, 2016, 23:41:12 »
Mooi oranje!

Zie nu topic naam verandering: ze wordt dus parelmoer paars. Ook mooi!

haha jaa klopt parelmoerblauw met violet!
weet een van jullie toevallig wat ik kan doen aan de starlet om er net wat meer pk,s uit te halen? jaa ikweet dat een 4efte blok t beste is maar dat is voor de toekomst haha, voor nu ben ik opzoek naar  upgrades zoals andere inlaat ander spruitstuk lucht inlaat, einddemper, iemand wat ideetjes?

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Toyota starlet p8 groot project/restauratie (oranje naar Parelmoer blauw violet)
« Reactie #8 Gepost op: november 22, 2016, 08:55:36 »
uitlaat spruitstuk is nagenoeg niet te krijgen/heel duur, nokkenas hetzelfde. eigenlijk is het motortje niet best op te voeren zonder enorme kosten te maken. wat er meestal op neerkomt dat gaan voor ee n4efte veruit de voordeligste optie is en het meeste vermogen oplevert.

mijn suggestie zou zijn, lekker motortje ongemoeid laten en doorgaan voor de 4efte. tuurlijk is ene open luchtfilter en dempertje leuk voor het geluid maar vermogen levert het niet op
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #9 Gepost op: november 22, 2016, 12:03:09 »
op facebook zit iemand uit IndonesiŽ (Purnomo Exhaust ofzoiets) die maakt spaghetti spruitstukken voor 2E motoren.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • īPrut∑ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #10 Gepost op: november 22, 2016, 12:48:21 »
Ik heb toen eens een 2e spaghetti spruitstuk verkocht aan iemand die er rally mee ging rijden. Kostte toen iets van Ä200 ofzo.
M'n maat heeft een keer een 2e motor met Trd nokkenas meegeven naar de sloop, was toen geen interesse voor. Ok doei!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline starlet p8 TRD!

• SCH forum member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: november 27, 2016, 22:19:00 »
op facebook zit iemand uit IndonesiŽ (Purnomo Exhaust ofzoiets) die maakt spaghetti spruitstukken voor 2E motoren.

okeee bedankt voor de info! ik zal even contact opnemen!