Auteur Topic: Damon's [P9] 2.0  (gelezen 5913 keer)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #50 Gepost op: december 06, 2017, 21:03:22 »
Toyota Starlet EP91 1.3 1998 16V Turbo
Toyota Starlet Ep91 1.3 1999 16V (UK Import)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
« Reactie #51 Gepost op: september 07, 2018, 01:16:39 »
Lange tijd geen updates, wel een paar veranderingen.

Laguna lip verwijderd en door verkocht aan een P9 rijder. Was toch niet helemaal mijn ding.
Tow strap er ook meteen afgehaald.

Koplampen en knipperlichten geel laten wrappen omdat ik toch wel van iets aparts houd.
Binnenwerk van de achterlichten zwart gespoten om een wat donkerdere look te krijgen.

Stoelen begonnen wat slecht te worden dus die ook maar verkocht en zelf een set Recaro sr3 Evo 4 stoelen gekocht.
Zelfde stoelen ander motief.

Oude set Ltec 6 punts gordels verkocht en 2 nieuwe sets Ltec 6 punts terug gekocht.
Zocht eigenlijk 1 set voor de bijrijder maar deze werd niet los verkocht en de prijs was zo gunstig.

Ook nog twee nieuwe meters gekocht van dezelfde serie die ik al had, koelvloeistof temperatuur en turbodruk.

Ook nog wat onderhoud gedaan aan de auto:
- Remolie ververst
- Bougiekabels vervangen
- Rotorkap vervangen
- Rotor Vervangen
- Accu vervangen
- Benzinefilter vervangen
- Motorsteunen laten vervangen voor poly steunen
- Versnellingsbak laten vervangen voor een P8 bak, glanza bak is toe aan een revisie maar dat is iets voor de toekomst
- Keerringen en pakkingen in het onderblok laten vervangen
- 4 Nieuwe bandjes, yokohama advan neova ad08r
Uiteraard heeft die ook gewoon zijn beurtjes op tijd gehad.
Laatste beurt de bougies ook weer mee gepakt en de olie en koelvloeistof geflusht.

Ook nog wat leuke tripjes gedaan met de wagen

In mei naar Japfest Uk geweest op Silverstone met onze crew: The midnight runners.
Echt een aanrader, kwaliteit van de wagens ligt daar vele malen hoger dan hier in Nederland en buiten dat is het ook zo'n 5x zo groot.
Mocht mijn auto bij de ID-workz stand zetten. Praatje gemaakt met die mannen die het fantastisch vonden dat ik rijdend vanuit Nederland gekomen was. Super aardige gasten en ook een hoop stickers mee gehad.

In juli naar Rising Suns Finest geweest op venray raceway en daar mee gedaan aan de time challenge. 2e geworden in de categorie t/m 1600cc.
Was een leuk technisch circuit waar pk's weinig te vertellen hadden. Ga er volgend jaar zeker weer heen!

Afgelopen zondag weer een dagje op de Nürburgring besteed en weer eens 3 rondes gedaan.
Auto deed het perfect, nieuwe banden hebben toch een stuk meer grip dan de oude.
Alleen de remmen blijven een zwak punt, blijf wel remvermogen houden nu met nieuwe remolie alleen flinke trillingen in het stuur als ze heet worden. En als ze afkoelen zijn de trillingen weer weg dus het is niet dat ze krom zijn. Verder niet echt een tijd kunnen timen, Wel onder de 10 minuten wat al een verbetering is ten opzichte van de laatste keer. Het was erg rustig maar toch veel ongelukken en geel.

Antirollbar doet goed zijn werk, wieltje van de grond.

Aankomende zaterdag ga ik nog een dagtripje doen naar de Nürburgring om mijn vakantie af te sluiten, heb er zin in!

Nog een preview van de nieuwe daily, zal er een andere keer nog wel een topic voor openen.

Toyota Starlet EP91 1.3 1998 16V Turbo
Toyota Starlet Ep91 1.3 1999 16V (UK Import)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: september 07, 2018, 08:15:21 »
Leuke update, top dat je 2de bent geworden in Venray.

De witte vierdeurs ziet er ook goed uit.

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #53 Gepost op: september 10, 2018, 11:49:13 »
achterlampjes zijn echt bruut :D
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...