Auteur Topic: Damon's [P9] 2.0  (gelezen 1294 keer)

Offline Gerrit P

• SCH forum member
  • **
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #25 Gepost op: januari 21, 2017, 22:32:16 »
En wat zou de reden zijn dat mijn uitlaatspruitstuk zou blijven scheuren? Wepr zelf geeft levenslange garantie op zijn producten, alleen had er helaas geen aankoopewijs meer bij.

Dit soort spruitstukken heeft niet genoeg materiaal om uit te zetten en te krimpen. Ik heb bij meerdere merken dit ondervonden. De enigste die niet scheurde was een ramhorn type van het merk Zisco.

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #26 Gepost op: januari 22, 2017, 19:12:56 »
Ik heb ook een gescheurde wepr liggen om te lassen.

Zag er laatst ook een op mp staan die gescheurd is.

Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Gerrit P

• SCH forum member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: januari 22, 2017, 22:58:55 »
Dat type scheurt allemaal. Het maakt niet uit wat voor merk. Heb zelf ook Wepr gehad.

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #28 Gepost op: februari 12, 2017, 17:32:18 »
Gelukkig eindelijk geld van de verzekering ontvangen dus meteen schijven en blokken besteld en gemonteerd. Deze niet eens in kunnen remmen... zaterdag nacht toen er wat sneeuw uit de lucht viel de buurvrouw mooi binnen gereden op mijn auto. Op het eerste gezicht geen schade te zien tot ik naar mijn wiel ging kijken, het ene wiel stond ongeveer recht onder de auto en het anderen wiel waar tegen aan gezeten was stond volledig ingestuurd. Bij haar auto was de complete veerpoot afgebroken, velg een flinke deuk er in en band lek. Dus zacht is het zeker niet gegaan.

Zelf eventjes gekeken of ik het op kon lossen met de spullen die ik nog had liggen van mijn zilvere P9.
Stang van het stuurhuis zat ongeveer een knik in van 45 graden wat het scheef staan van het wiel wel verklaarde. Dus complete stuurhuis vervangen wat overigens een qudt klus was, inlaat er af en alle slangen en kabels los moeten halen. Alles weer terug gebouwd maar het wiel stond er nog steeds scheef onder, wel minder maar nog steeds scheef. Dus besloten mijn auto door een schadeherstelbedrij f op te laten halen en hun te laten kijken via de verzekering. Dus deze wordt morgen opgehaald als het goed is.

Hoop dat er verder niet veel krom is en die nog gemaakt kan worden en niet alweer een auto totallos is buiten mijn schult om. Baal in ieder geval goed!

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #29 Gepost op: februari 12, 2017, 18:13:40 »
Ik zou het zoiezo via de verzekering doen!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline petricio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #30 Gepost op: februari 12, 2017, 18:32:27 »
Laten we duimen voor je damon! 💪

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: februari 12, 2017, 18:33:37 »
Ik zou het zoiezo via de verzekering doen!
Dat sowieso, straks is er meer stuk en dan kun je geen verhaal meer halen.

Offline mark van zuilen

• SCH forum member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: februari 13, 2017, 08:13:36 »
Pfff zit bij jou ook mee  :N :N :-X

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: februari 13, 2017, 08:33:45 »
Mooi klote zo iets zeg.....heb jij weer.... :'(
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #34 Gepost op: februari 14, 2017, 21:19:52 »
Meteen via de verzekering zou beter geweest zijn ja, maar ik moest maandag met de auto weg dus dacht zaterdag dat maak ik wel even snel!
Maar het was dus niet gemaakt met een stuurhuis vervangen, wel kan ik deze ook gewoon op geven aan de verzekering.

Auto maandag opgehaald met sleepwagen en bij een schadeherstelbedrij f gebracht, morgen komt de expert de schade bekijken.

Heb nu een P7 te leen, geniale wagentjes zijn het!

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #35 Gepost op: februari 19, 2017, 19:59:34 »
Schade-expert afgelopen woensdag langs geweest, weer een starlet economisch total loss. >:(
Had het helemaal gehad, totaal geen zin om weer alles over te bouwen en te sleutelen op straat. Dus besloten zelf maar bij te leggen en de starlet door het schadeherstelbedrij f te laten maken.
Fijn zo'n buurvrouw die een parkeerfoutje maakt, waar ik overigens weinig van geloof... Dit is vele malen harder gegaan als er zoveel krom is :o

De schade was erger dan ik verwachte, beide kanten zo goed als alles krom in de ophanging. Uit voorzorg wordt ook meteen alles laten vervangen.
Voor de Bilstein inserts moet ik alleen zelf gaan zorgen, dit kon niet via de garage. Iemand toevallig nog twee lekke P9 voorpoten liggen om de inserts in te monteren?

Als het goed is zou ze komende vrijdag klaar moeten zijn op de voorpoten en velgen na. Dan moet ik zelf de velgen naar een velgen dokter brengen, Bilstein veerpoten monteren en terug brengen voor uitlijnen. Besloten de lichte krassen op de voorbumper maar niet te laten spuiten, dan wordt het wel een erg dure grap.

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #36 Gepost op: februari 20, 2017, 12:16:14 »
fijne buurvrouw joh...
maargoed wel blij dat je het niet opgeeft en alles los verkoopt!
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2017, 12:38:11 »
De aanhouder wint, maar niet tof allemaal >:(

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #38 Gepost op: maart 27, 2017, 21:58:45 »
Auto alweer 2 weekjes terug van de schade hersteller met nieuwe onderstel en gerichte velgen. Rijdt weer prima, niks te merken van het ongelukje.
Meteen maar wat onderhoud gedaan aan de wagen aangezien ik het blok alweer 8dkm heb.
Olie geflusht en nieuwe 10W40 er in van Kroon met een nieuw filter.
Koelvloeistof geflusht en nieuwe SP13 er in van Kroon.
Nog wat olielekkages verholpen met nieuwe keerringen en pakkingen.
En de V-riem van de dynamo en waterpomp vervangen omdat deze echt op was. Denk dat deze aangetast was door de olie.

Ook nog wat upgrades gedaan:
- triple core honda radiateur met shroud fan
- verstelbare hks actuator

Omdat mijn intercooler nog al verstopt zat achter mijn kenteken plaat heb ik de kenteken plaat naar de zijkant gehangen en een gat geslepen voor de intercooler.
Intercooler ook metallic zwart gespoten zodat deze niet zo opvalt. kleppendeksel ook maar meteen mee gepakt toen die er toch af lag voor een nieuwe pakking.

Auto ook nog eens grondig gewassen en de aluminium intercooler buizen onder de kap gepoetst. Wil binnenkort alle siliconen koppelstukken en klemmen nog gaan vervangen.

Rem upgrade van een tijdje terug hier ook leuk te zien, glanza klauwen met gegroefde schijven en ebc greenstuff. Hier erg tevreden over overigens.
En de nieuwe 16 inch oz superleggera die ik hier gewoon vergeten te vermelden ben, heb ze al een tijdje.

Denk je dat alles weer goed is en je eindelijk plezier kan hebben van de wagen... Zie ik dat de kop gescheurd is bij een stud van de uitlaat... >:(
Eigenlijk geen idee hoe dit nu weer zo kan gebeuren. Uitlaat na het lassen laten vlakken en zelf gecontroleerd voor montage. Moeren op moment vast gezet. En toch gescheurd?
Gelukkig lekt hij nog niet, heb de turbodruk ook terug gedraaid naar 0.45 om zo min mogelijk druk op mijn uitlaat/kop te zetten.
Maar goed ik ben al een tijdje aan het kijken om als daily een p7 te gaan rijden en later een 5efe in te bouwen. Als ik een p7 gevonden heb gaat deze kop in ieder geval weg om het te laten lassen en dan hoop ik onderhand eens af te zijn van al die problemen.

Toepasselijke sticker gekocht 'financial mistake', bodemloze put is het.