Auteur Topic: Damon's [P9] 2.0  (gelezen 2222 keer)

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1168
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #25 Gepost op: januari 21, 2017, 22:32:16 »
En wat zou de reden zijn dat mijn uitlaatspruitstuk zou blijven scheuren? Wepr zelf geeft levenslange garantie op zijn producten, alleen had er helaas geen aankoopewijs meer bij.

Dit soort spruitstukken heeft niet genoeg materiaal om uit te zetten en te krimpen. Ik heb bij meerdere merken dit ondervonden. De enigste die niet scheurde was een ramhorn type van het merk Zisco.

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4440
  • POSTERT
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #26 Gepost op: januari 22, 2017, 19:12:56 »
Ik heb ook een gescheurde wepr liggen om te lassen.

Zag er laatst ook een op mp staan die gescheurd is.


Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1168
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #27 Gepost op: januari 22, 2017, 22:58:55 »
Dat type scheurt allemaal. Het maakt niet uit wat voor merk. Heb zelf ook Wepr gehad.

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 141
  • [P9] 4EFTE
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #28 Gepost op: februari 12, 2017, 17:32:18 »
Gelukkig eindelijk geld van de verzekering ontvangen dus meteen schijven en blokken besteld en gemonteerd. Deze niet eens in kunnen remmen... zaterdag nacht toen er wat sneeuw uit de lucht viel de buurvrouw mooi binnen gereden op mijn auto. Op het eerste gezicht geen schade te zien tot ik naar mijn wiel ging kijken, het ene wiel stond ongeveer recht onder de auto en het anderen wiel waar tegen aan gezeten was stond volledig ingestuurd. Bij haar auto was de complete veerpoot afgebroken, velg een flinke deuk er in en band lek. Dus zacht is het zeker niet gegaan.

Zelf eventjes gekeken of ik het op kon lossen met de spullen die ik nog had liggen van mijn zilvere P9.
Stang van het stuurhuis zat ongeveer een knik in van 45 graden wat het scheef staan van het wiel wel verklaarde. Dus complete stuurhuis vervangen wat overigens een qudt klus was, inlaat er af en alle slangen en kabels los moeten halen. Alles weer terug gebouwd maar het wiel stond er nog steeds scheef onder, wel minder maar nog steeds scheef. Dus besloten mijn auto door een schadeherstelbedrij f op te laten halen en hun te laten kijken via de verzekering. Dus deze wordt morgen opgehaald als het goed is.

Hoop dat er verder niet veel krom is en die nog gemaakt kan worden en niet alweer een auto totallos is buiten mijn schult om. Baal in ieder geval goed!

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24029
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #29 Gepost op: februari 12, 2017, 18:13:40 »
Ik zou het zoiezo via de verzekering doen!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline petricio

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #30 Gepost op: februari 12, 2017, 18:32:27 »
Laten we duimen voor je damon! 💪

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2624
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #31 Gepost op: februari 12, 2017, 18:33:37 »
Ik zou het zoiezo via de verzekering doen!
Dat sowieso, straks is er meer stuk en dan kun je geen verhaal meer halen.


Offline mark van zuilen

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 198
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #32 Gepost op: februari 13, 2017, 08:13:36 »
Pfff zit bij jou ook mee  :N :N :-X

Offline jaapio

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2407
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #33 Gepost op: februari 13, 2017, 08:33:45 »
Mooi klote zo iets zeg.....heb jij weer.... :'(
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 141
  • [P9] 4EFTE
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #34 Gepost op: februari 14, 2017, 21:19:52 »
Meteen via de verzekering zou beter geweest zijn ja, maar ik moest maandag met de auto weg dus dacht zaterdag dat maak ik wel even snel!
Maar het was dus niet gemaakt met een stuurhuis vervangen, wel kan ik deze ook gewoon op geven aan de verzekering.

Auto maandag opgehaald met sleepwagen en bij een schadeherstelbedrij f gebracht, morgen komt de expert de schade bekijken.

Heb nu een P7 te leen, geniale wagentjes zijn het!

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 141
  • [P9] 4EFTE
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #35 Gepost op: februari 19, 2017, 19:59:34 »
Schade-expert afgelopen woensdag langs geweest, weer een starlet economisch total loss. >:(
Had het helemaal gehad, totaal geen zin om weer alles over te bouwen en te sleutelen op straat. Dus besloten zelf maar bij te leggen en de starlet door het schadeherstelbedrij f te laten maken.
Fijn zo'n buurvrouw die een parkeerfoutje maakt, waar ik overigens weinig van geloof... Dit is vele malen harder gegaan als er zoveel krom is :o

De schade was erger dan ik verwachte, beide kanten zo goed als alles krom in de ophanging. Uit voorzorg wordt ook meteen alles laten vervangen.
Voor de Bilstein inserts moet ik alleen zelf gaan zorgen, dit kon niet via de garage. Iemand toevallig nog twee lekke P9 voorpoten liggen om de inserts in te monteren?

Als het goed is zou ze komende vrijdag klaar moeten zijn op de voorpoten en velgen na. Dan moet ik zelf de velgen naar een velgen dokter brengen, Bilstein veerpoten monteren en terug brengen voor uitlijnen. Besloten de lichte krassen op de voorbumper maar niet te laten spuiten, dan wordt het wel een erg dure grap.

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3672
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #36 Gepost op: februari 20, 2017, 12:16:14 »
fijne buurvrouw joh...
maargoed wel blij dat je het niet opgeeft en alles los verkoopt!
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2624
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2017, 12:38:11 »
De aanhouder wint, maar niet tof allemaal >:(

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 141
  • [P9] 4EFTE
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #38 Gepost op: maart 27, 2017, 21:58:45 »
Auto alweer 2 weekjes terug van de schade hersteller met nieuwe onderstel en gerichte velgen. Rijdt weer prima, niks te merken van het ongelukje.
Meteen maar wat onderhoud gedaan aan de wagen aangezien ik het blok alweer 8dkm heb.
Olie geflusht en nieuwe 10W40 er in van Kroon met een nieuw filter.
Koelvloeistof geflusht en nieuwe SP13 er in van Kroon.
Nog wat olielekkages verholpen met nieuwe keerringen en pakkingen.
En de V-riem van de dynamo en waterpomp vervangen omdat deze echt op was. Denk dat deze aangetast was door de olie.

Ook nog wat upgrades gedaan:
- triple core honda radiateur met shroud fan
- verstelbare hks actuator


Omdat mijn intercooler nog al verstopt zat achter mijn kenteken plaat heb ik de kenteken plaat naar de zijkant gehangen en een gat geslepen voor de intercooler.
Intercooler ook metallic zwart gespoten zodat deze niet zo opvalt. kleppendeksel ook maar meteen mee gepakt toen die er toch af lag voor een nieuwe pakking.


Auto ook nog eens grondig gewassen en de aluminium intercooler buizen onder de kap gepoetst. Wil binnenkort alle siliconen koppelstukken en klemmen nog gaan vervangen.

Rem upgrade van een tijdje terug hier ook leuk te zien, glanza klauwen met gegroefde schijven en ebc greenstuff. Hier erg tevreden over overigens.
En de nieuwe 16 inch oz superleggera die ik hier gewoon vergeten te vermelden ben, heb ze al een tijdje.

Denk je dat alles weer goed is en je eindelijk plezier kan hebben van de wagen... Zie ik dat de kop gescheurd is bij een stud van de uitlaat... >:(
Eigenlijk geen idee hoe dit nu weer zo kan gebeuren. Uitlaat na het lassen laten vlakken en zelf gecontroleerd voor montage. Moeren op moment vast gezet. En toch gescheurd?
Gelukkig lekt hij nog niet, heb de turbodruk ook terug gedraaid naar 0.45 om zo min mogelijk druk op mijn uitlaat/kop te zetten.
Maar goed ik ben al een tijdje aan het kijken om als daily een p7 te gaan rijden en later een 5efe in te bouwen. Als ik een p7 gevonden heb gaat deze kop in ieder geval weg om het te laten lassen en dan hoop ik onderhand eens af te zijn van al die problemen.

Toepasselijke sticker gekocht 'financial mistake', bodemloze put is het.

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 141
  • [P9] 4EFTE
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #39 Gepost op: augustus 21, 2017, 17:47:38 »
Maar weer eens een update aangezien de afgelopen maanden weer redelijk wat gedaan is aan de P9.

Omdat mijn kop dus gescheurd was bij een uitlaat tapeind heb ik besloten deze te laten vervangen voor een gereviseerde kop. Was prijstechnisch niet interessant om de oude te laten lassen en reviseren. Motor heeft toen ook meteen zijn beurtje weer gehad omdat die al weer aan de 8dkm zat.

Aandrijfassen vervangen voor turbo assen en meteen de lekkende keerring vervangen.

Heb voor het intercooler traject alle siliconen koppelstukken vervangen voor zwarte (behalve wat nog niet op voorraad was) en ook alle klemmen vervangen voor extra sterke. De twee bochtjes die nog net te zien waren in de bumper ook zwart gespoten.
Ook de originele recirculatie klep vervangen voor een HKS sequential blow off valve omdat de originele nog al wat lucht door liet onder boost. Na het vervangen was de boost ook meteen 0,27 hoger. Boost nu afgesteld op 0,85 bar.

Onderstel goed aangepakt omdat het toch slecht bleef sturen na het verhaaltje met de buurvrouw. Onbekrachtigd stuurhuis op de sloop gehaald van een starletje met maar 71xxx gelopen, spoorstangen, stuurkogels en hoezen voor de zekerheid toch maar mee gepakt. Fusee kogels ook vervangen. Bilstein set er onderuit gegooid en Ksport schroefsetje voor in de plaats gekomen. Achteras van een glanza er onder gezet met EBC remmerij. Whiteline swaybar achter gemonteerd. En natuurlijk alles uit gelijnd met -1,4 camber op de vooras.


De 16 inch OZ velgen er weer onderuit gegooid want vond dit toch net een te platte band hebben wat negatief resulteerde in wegligging. Een setje 15 inch OZ F1 Racing (Clio RS velgen) terug gekocht met semi slicks van Yokohama.

Downpipe ook vervangen voor een RVS van Jperformance. De oude had het op gegeven, was aan twee kanten gescheurd op een plek waar die al eerder gelast was dus die gaat gewoon de oud ijzer bak in. Downpipe uit Engeland gehaald als complete turbo setup, turbo en spruitstuk verkocht en de downpipe zelf gehoude. Eerst de downpipe netjes gemaakt voor het monteren.


Zelf ook nog een x-bar gemaakt vanaf de veerpootbrug achter naar de gordelmontage punten achter en in kleur van de remklauwen gespoten.


Auto heeft in de tussentijd ook nog ergens een polijster gezien dus die is weer diep zwart en blinkt weer.


Ben er nu erg tevreden mee, gaat hard rechtdoor en doet het ook prima in bochten.

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2911
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #40 Gepost op: augustus 21, 2017, 20:58:28 »
Nette wagen, goede plannen en mooi uitgevoerd!
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2624
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #41 Gepost op: augustus 21, 2017, 21:15:55 »
Ja, mooi scheurijzertje zo :)

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 279
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #42 Gepost op: augustus 22, 2017, 01:01:27 »
Toppie  ;D

Offline jaapio

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2407
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #43 Gepost op: augustus 22, 2017, 07:13:07 »
Geweldig...... mooi gedaan allemaal....  :thumbs: :applause:
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Acronox

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 96
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #44 Gepost op: augustus 22, 2017, 08:50:10 »
lekker hoor!
ziet der goed uit damon

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 141
  • [P9] 4EFTE
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #45 Gepost op: september 28, 2017, 21:30:36 »
Bedankt voor de positieve reacties mannen!

Ik was al best een tijd op zoek naar een rolkooi en kwam deze tegen in het verkoop forum, dus deze maar gekocht.
Rolkooi eerst ontdaan van het schuim wat er gelijmd op zat. Geschuurd tot blank staal omdat er toch wat roest door de lak heen begon te komen op sommige plekken.
Voorzien van nieuwe lagen lak: grondlak, 2 lagen high glos zwart, 2 lagen blanke lak. Hiervoor dezelfde Motip lak gebruikt als de velgen, erg tevreden over de kwaliteit prijs verhouding.
Kooi op zijn plek gezet, gaatjes geboord door het chassis :o en alles toen vast gebout.







De wegligging is behoorlijk veranderd, de starlet had al last van lichtelijk overstuur en dat is toe genomen door het stijvere chassis.
Het was niet zodanig erg dat hij begon met spinnen of het oncontroleerbaar was, vond het zelfs wel lachen rijden.
Ben een beetje gaan spelen met de bandenspanning, voor iets harder (van 2.2 naar 2.3 bar) en achter juist wat zachter (van 2.2 naar 1.9 bar). Dat gaf een flinke verbetering in de bochten. Moet alleen nog een keertje kijken naar de stugheid van de schroefset, deze staat nog vrij hard. Niet aan de instellingen gekomen sinds ik hem gekocht heb op de hoogte na.

Over de remmen ben ik alleen nog steeds niet tevreden als ze heet zijn, kan zo hard op het pedaal stampen als ik wil maar remmen doen ze dan niet meer.
Vloeistof moet sowieso nog vervangen worden voor dot 5.1 (hoger kookpunt dan de huidige 4.1) en wil gaan kijken voor eventuele brakeducts voor beter koeling van de schijven voor.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 68
  • Grote Vuurbal Jonguh!
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #46 Gepost op: september 30, 2017, 14:38:25 »
je kan misschien kijken of je klauwen van een mr2 erop kan plakken, dat zijn 2pots klauwen en die passen volgensmij direct op glanza/gt turbo fusee's.
weet het niet zeker dus dat moet je misschien nog zelf uitzoeken ;)
ik ben zelf een beetje aan het kijken naar wilwood klauwen en mini cooper schijven, die schijven zijn 294mm vergeleken met de 254mm van paseo/turbo starlet
ze zijn ook wat dikker met 22mm vergeleken met de 18mm van de starlet
oh en ze kosten ook geen drol want je kan gewoon originele schijven gebruiken van 40 euro p/s
en er is aftermarket ook slotted en drilled verkrijgbaar
'91 Si
Meer nie