Auteur Topic: Damon's [P9] 2.0  (gelezen 1896 keer)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
Damon's [P9] 2.0
« Gepost op: november 09, 2016, 23:29:11 »
Door een aanrijding heb ik mijn laatst P9 helaas als verloren beschouwd. :(
Officieel is het nog niet maar hij is behoorlijk krom rechts voor en ben bang dat de reparatie meer dan de dagwaarde gaat kosten.
Hier meer over de P9, http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23109.0

Maar ik heb dus een anderen aangeschaft, dit keer een zwarte.
Al gewassen en gepoetst, was nodig!

Nette auto voor zijn leeftijd.
Twee plekjes van vogelpoep op het dak en de motorkap.
Deukje in het linker voorscherm.
Velgen alleen erg lelijk gespoten en flinke stoeprandschade.
Onder de motorkap nog heel erg netjes zelfs, alle rubber slangen lijken haast nieuw.
Motor loopt ook netjes, heeft 213dkm gedraaid. Beurtje zou die wel mogen hebben want de olie en kvs zijn niet meer erg fris.
Interieur was wel vies en de bestuurdersstoel heeft instap schade.

Als mijn andere Starlet niet total loss is dan laat ik die uiteraard maken. En kan deze de verkoop weer in.
Is die wel total loss dan wil ik het wrak behouden en alle upgrades over bouwen.

Online jaapio

• SCH forum member
  • **
Re: Damon's [P9] 2.0
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2016, 05:59:20 »
Ziet er goed uit zeg....... dat je er veel plezier mee mag hebben ;) ;)
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline onnaj

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2016, 07:40:02 »
Ziet er zo op de foto's nog erg netjes uit! En super balen van je andere p9 :-(
EP71 1.3 XL 20.000 km Haslbeck!

SOLD Toyota Celica 20V

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #3 Gepost op: november 22, 2016, 18:09:05 »
Al weer flinke vooruitgang geboekt met de auto!
Andere P9 inderdaad total loss verklaard wel nog 1650 euro terug gehad van de verzekering met behoud van het wrak, dat was meer dan ik verwacht had :D.

Na dat nieuws als eerste mijn achterlichten en heldere knipperlichten in het zijscherm over gezet. Heldere kapjes van de voorste knipperlichten ook maar meteen besteld samen met chrome gecoate oranje lampjes.
Bilstein schokdempers met TC tech 35mm verlagings-veren ook over gezet samen met de zelf gemaakte veerpootbruggen en H-brace van Ultra racing.
Mijn Jr11 velgen er ook maar onder gelegd.
Recaro stoelen ook over gezet.

Dit weekend het turbo blok over gebouwd, maar wat een tegenslagen allemaal :N
Het weer niet al te best, koud en winderig met soms nattigheid.
Schakelkabels zaten heel erg vast.
Blok zelf over hangen was zo gebeurd.
Nog wat plaatwerk weg geslepen in de motorruimte voor de intercooler en buizen passend te krijgen.

Dat ik de kabelboom van de zekeringenkast, motorboom en boom onder het dashboard over moest bouwen was mij verteld.
Dus ik de spatborden er af gehaald, zaten de gaten nog niet eens voorbereid :-[, geen boormachine te bekennen bij mij in huis. Met de slijptol een ster geslepen, open gebogen met een tang en plat gehamerd.

Beunwerk eersteklas maar het werkt.

Toen al het plaatwerk terug gebouwd. Begin ik met mijn bumper slijpen voor de intercooler passend te krijgen, kapt de slijptol er mee...
Slijptol bij m'n vader gehaald en weer verder.

Andere uitlaat terug gehangen onder de auto en alle koppelstukken met uitlaatcement in gesmeerd want was zo lek als een zeef. RVS uitlaat trouwens gelast met staaldraad kwam ik achter, en kwaliteit van de lassen was ook niet al te best.

Toen kabelboom onder het dashboard gewisseld, sluit deze dus niet aan op de rest van het interieur.... Dus de gehele kabelboom uit eindelijk vervangen.

Toen de vloeistoffen gevuld, alles in de motorruimte nog een keer nagelopen.
Sleuteltje om en wel meteen starten gelukkig.

Alle interieur delen toen weer terug gebouwd net zoals mijn olie meters en radio.

Moet nu alleen nog de stuurbekrachtigings pomp aan sluiten maar ik mis nog een spanner omdat deze anders is op de 4efte motor door de andere locatie van de oliefilter.

Voor de rest rijdt de auto nu al weer super en ben heel dik tevreden met de kleur!

Trouwens er voor gekozen het interieur er in te houden, is nu genieten van de rust als ik rustig rij.
En weer zwarte NL kenteken stickers scoren om de black on black look af te maken. :police:

Offline onnaj

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2016, 20:30:26 »
Mooie sleeper zo! Zou wel dat gat van de kabelboom eens netjes bijwerken en bewerken zodat het niet gaat roesten in de toekomst!
EP71 1.3 XL 20.000 km Haslbeck!

SOLD Toyota Celica 20V

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2016, 21:38:49 »
Goed bezig! en dat met dit weer, gewoon ''even'' alles ombouwen op straat, petje af hoor ;)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2016, 23:34:00 »
Mooie sleeper zo! Zou wel dat gat van de kabelboom eens netjes bijwerken en bewerken zodat het niet gaat roesten in de toekomst!

Sleeper is het zeker ja.
Gat heb ik afgekit en zwarte lak er over heen gespoten, dus denk dat dat goed gaat komen.

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2016, 23:35:09 »
Goed bezig! en dat met dit weer, gewoon ''even'' alles ombouwen op straat, petje af hoor ;)

Ik heb heel veel gevloekt en met gereedschap gegooid ja...
Maar uit eindelijk alles toch gelukt en dat zonder hulp.

Online jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: november 23, 2016, 06:02:51 »
Tjonge geen gras over laten groeien hè.....ziet er gaaf uit zeg.... :thumbs: :thumbs:
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2016, 08:00:26 »
Productief weekend zo  :rofl: vreemd dat je de hele kabelboom moest wisselen? Niet gewoon alleen vanaf de motorruimte tot aan de ECU en thats it?

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2016, 08:05:15 »
ramon had dat probleem van kabelboom ook, net verschil tussen facelift en pre facelift, of airbag en geen airbag haha
was een qudt werkje, heeft de kabelboom 2x naar ad gestuurd...
1e keer met een boom van een p9 met airbag, 2e keer met de boom die wel uit zijn eigen auto kwam :/
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2016, 11:34:11 »
Klopt, P9 heeft 4 verschillende interieur bomen gehad
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #12 Gepost op: november 23, 2016, 18:36:41 »
Mijn motorboom heb ik aan laten passen bij aankoop van de motor net zoals de kabelboom onder het dashboard naar de ecu.
Alleen de motorboom paste niet op de zekeringen kast, dus die boom ook over gezet.

En toen had ik mijn dashboard terug gebouwd en toen paste de stekker die naar de brandstofpomp en achterlichten gaat niet.
Net zoals de stekker van het daklampje en kofferbak.

Dus uit eindelijk de complete bekabeling van heel de auto over gezet...
Dagje werk geweest maar wel een hoop geld bespaart.

Wat ik ook erg vreemd vind, in mijn oude P9 zat een airbagcomputer achter het middenconsole.
Bij deze P9 zit wel een airbag in mijn stuur maar er lopen verder geen kabels naar toe en heb ook geen airbagcomputer. :o
Vind het stuur verdacht veel op een Paseo stuur lijken dus misschien is er voor mij al aan gehobbyd?
Was wel een hoop gerotzooid achter het dashboard met ledlampjes en de radio kabels.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #13 Gepost op: november 24, 2016, 01:12:34 »
Dit is normaal. Je hebt p9's met elektrisch geregelde airbags en gordelspanners. En p9's met mechanische gordelspanners en stuur airbag.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #14 Gepost op: januari 20, 2017, 00:25:26 »
Maar weer eens een update!

Het verzekeringsgeld is nog steeds niet binnen! na 3,5 maand ondertussen. :N
Tegen partij weigert mee te werken en doen er alles aan om het uit te stellen, maakt mij nog al boos maar ja rustig blijven.
Volgens de verzekering van de tegen partij zou de tegenpartij het schadeformulier nog niet naar zijn verzekeraar op gestuurd hebben na een aantal herinneringen per brief en telefoon van mijn rechtsbijstand, al zegt de tegenpartij van wel.
Ook lieten ze weten dat er een klacht licht tegen de dagwaarde van mijn auto, hoe zielig kun je zijn.
Dus ik gok dat dit nog wel een tijd gaat duren.

Auto voorzien van een nieuwe APK, rolde er zo door heen keurmeester had niks aan op te merken.
Wel zei hij dat dit de meest opgefokte starlet was die hij ooit had mogen keuren. :twisted:

Verder nog wat upgrades gedaan:
- Wepr CT9 spruitstuk
- Gizzmo elektronische boost controller
- Glanza remklauwen

Wepr spruitstuk had een scheur en een missend draadeind waar ik van af wist voor ik hem kocht, maar als lasser en connecties in de metaal was dat zo opgelost.
Eerst de scheur flink dik dicht gelast en toen laten vlakken. Nog een draadeind laten draaien en in de flens een gat getapt waar dit draadeind zo in draaide. Toen nog lichtjes vast gevloeid zodat het zeker niet los zou draaien.

Gelast, dat het niet netjes is weet ik. :-[ Maar gasdicht is die zeker en verwacht voorlopig geen scheuren.

Gevlakt, was toch best flink krom.

M12 draad getapt voor het nieuwe draadeind.

Bijhorende draadeind met M12 voor in de flens en aan de andere kant M10 fijne draad voor de turbo moeren.

Gemonteerde foto, tevreden met het eindresultaat.

Omdat ik nu een uitlaat heb zonder de restricties besloten dat de turbo druk wel veilig omhoog zou kunnen naar de 0,8 bar.
De Gizzmo EBC dus aangesloten volgens de tekening in de handleiding. Begonnen met proberen af te stellen...
Dat lukte mij zelf dus niet echt. Als de duty en gain beide minimaal staan geloof 10 en 0 dan zat ik aan de 0,27 bar. Vanuit daar een beetje gaan spelen om uit eindelijk op de gewenste waarde van 0.8 uit te komen. Ging van 0,27 naar 0,32 naar 0,46 naar 0,5 en toen hield het op... verder ook geen idee meer wat ik voor de waardes ingevuld heb. :ermz: 'S avonds in bed nog wat zitten denken met de handleiding, dacht ik het te snappen volgende dag proberen kwam ik weer lager uit op 0,47. Dus boost controller zo lang maar los gegooid tot dat iemand mij er mee kan helpen. Dus hulp is welkom!

Ook de voorste glanza klauwen gescoord die nog op mijn lijstje stonden. Heb deze grondig schoon gemaakt, en voorzien van een hele aparte kleur blauw.
In daglicht zijn ze turquoise, in het donker groen grijs en met licht van lampen zijn ze weer paars blauw.

Foto van de tover lak.

Verder nog niet gemonteerd, moet nog schijven en blokken bestellen. Wil dit gaan doen van mijn verzekeringsgeld dus denk dat ik nog lang kan wachten tot ze er onder zitten.

Nog een klein inschattingsfoutje gemaakt in de sneeuw, wiel zijwaarts tegen de stoeprand. Gelukkig met stalen velgen want de velg is flink krom, hoop en denk dat mijn as nog recht is.
(Geen ik denk dat ik Ken Block ben inschattingsfoutje trouwens O:))

Distributie riem ook nog half opgevreten merkte ik op toen ik onder de kap begon met schoonmaken, daar komt dit weekend een nieuw riempje op. Wel de laatste keer geweest dat er een hobby monteur zonder garantie aan mij auto heeft gezeten.

Ook nog steeds de onderdelen liggen om de olielekkages op te lossen, maar nog geen afspraak gemaakt. Dus zal dit ook maar op korte termijn gaan regelen.

Schreef in mijn voorgaande bericht dat ik dit keer toch maar het interieur ging houden. Nou dat is niet gelukt, zomerset begon door dat beetje extra gewicht achterin toch redelijk aan te lopen. Dus maar weer er uit met alles achter de voorstoelen, tapijt maar wel gehouden voor de warme voetjes.  :rofl:

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: januari 20, 2017, 01:35:53 »
Goed bezig  ;D Jammer dat die verzekeringskwestie zo moeilijk loopt  :N

Gelukkig was het geen dure velg  :P Heb ik ook vorig jaar gehad maar dan achter, gelijk wiellager stuk   O:)

Offline Gerrit P

• SCH forum member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: januari 20, 2017, 02:02:49 »
Ik denk Damon, dat je met die uitlaatspruitstuk last blijft houden van scheuren.

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: januari 20, 2017, 07:16:13 »
Ben ik de enige die die riem schokkend vind :o
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2017, 07:49:59 »
Die velg heeft een goeie klap gehad! Even goed je ophanging controleren!

Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #19 Gepost op: januari 20, 2017, 15:51:11 »
Ik zou naast die riem, ook de spanrol en meelooprol vervangen en even goed kijken waardoor dit veroorzaakt is! Anders heb je het zo weer.

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #20 Gepost op: januari 20, 2017, 16:56:46 »
De riem vond ik zelf in ieder geval wel schokkend. Blij er achter gekomen te zijn voor deze geklapt is.
De reden dat deze half op gevreten is is het plaatje dat tussen het krukastandwiel en poulie zit, deze was nog al krom. Gekozen om alleen de riem en het plaatje te vervangen, de spanner en meeloprol hebben amper iets gelopen.

De velg heeft inderdaad een goede klap gehad. Het rare is, de band behoud zijn spanning gwoon en hobbelt niet eens. Aan de ophanging nog niks kunnen ondekken, sowieso hebben de bilstein schokdempers echt mega dikke zuigerstangen vergeleken met de oem dempers. Het is ook een rally set dus gok dat ze redelijk wat kunnen hebben.

En wat zou de reden zijn dat mijn uitlaatspruitstuk zou blijven scheuren? Wepr zelf geeft levenslange garantie op zijn producten, alleen had er helaas geen aankoopewijs meer bij.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #21 Gepost op: januari 20, 2017, 17:41:40 »
Volgens mij moet je een staatslot gaan kopen!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #22 Gepost op: januari 20, 2017, 20:18:15 »
Damon had de vorige monteur het plaatje tussen de krukastandwiel en poulie niet omgedraaid?

Deze hoort gebogen te zijn aan de buitenzijde is een geleiderplaatje .

https://www.uploadarchief.net/files/download/2vc9pva.jpg

Wat je verzekering betreft moet je gaan zeuren over de wettelijke rente over het uit te keren bedrag.

Is niet veel maar alles is meegenomen en mischien een duw in de richting om toch tot uitbetalen over te gaan .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
  • [P9] 4EFTE
« Reactie #23 Gepost op: januari 20, 2017, 20:22:44 »
Damon had de vorige monteur het plaatje tussen de krukastandwiel en poulie niet omgedraaid?

Deze hoort gebogen te zijn aan de buitenzijde is een geleiderplaatje .

https://www.uploadarchief.net/files/download/2vc9pva.jpg

Wat je verzekering betreft moet je gaan zeuren over de wettelijke rente over het uit te keren bedrag.

Is niet veel maar alles is meegenomen en mischien een duw in de richting om toch tot uitbetalen over te gaan .

Plaatje zat er goed tussen, wel was deze goed krom.

En zou dat van die rente ook gelden als er nog niks ondernomen is? bedoel mijn formulier is er al lang maar bij de tegenpartij is nog helemaal niks ondernomen.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #24 Gepost op: januari 21, 2017, 09:28:21 »
Gewoon proberen en aangeven dat de verzekering hun cliënt moeten aansporen .

Ik heb het gelijke meegemaakt dat het lang duurde en ben elke dag gaan bellen .

In jouw geval kun je ook nog mailen ..

Kon in die tijd nog niet  :twisted:
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!