Auteur Topic: Anatomie kachelventilator  (gelezen 212 keer)

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
Anatomie kachelventilator
« Gepost op: november 06, 2016, 19:36:22 »
Goedenavond starletliefhebbers  ;D,

Sinds enige tijd maakt de kachel ventilator van onze P8 een rotherrie, het bekende probleem. Nu heb ik de ventilator er uit gehaald en eens onderzocht.
Als je het kunststof "schoepenrat" verwijderd en het metalen afdekplaatje daaronder ook, dan kijk je in het binnenwerkje. Tussen het het draaiende gedeelte en het ventilatorhuis bevinden zich 2 manteltjes. 1 van deze manteltjes is meer los dan de andere: hij kan het draaiende gedeelte raken. Je kunt op het plaatje hieronder ook zien dat er een kier zit tussen het ventilatorhuis en 1 van beide manteltjes. Bij het andere manteltje is dit niet zo. Nu lijkt het mij dat dit dus de oorzaak is van het probleem: het manteltje zit los en raakt het draaiende gedeelte wat herrie maakt. Ik vermoed dat hij hierdoor ook een stuk stroever loopt.
Nu ben ik niet bijzonder technisch en dus vraag ik mij af het het klopt dat dit de oorzaak van het probleem is? Het manteltje hoort toch vast te zitten aan het ventilatorhuis?
Weet iemand of dit gerepareerd kan worden? Of kan ik beter gewoon een andere ventilator kopen?   :N

De boosdoener:

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: Anatomie kachelventilator
« Reactie #1 Gepost op: november 06, 2016, 20:10:22 »
Dit zijn geen manteltjes maar je statormagneten om je anker rond te krijgen .

Als je er zin in hebt en geduld zou je deze er opnieuw in kunnen lijmen met een bisonkit of 2 componentenlijm .

Zelf had ik op de sloop een andere gehaald gemiddeld 15 euro .

Succes
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2016, 11:14:20 »
Ok, dan gaan we niet proberen te repareren. Wellicht heeft iemand nog een goede liggen? Graag een PM  ::)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2016, 12:09:12 »
Die van een p7 kan ook in een p8 met een kleine aanpassing. Die van een p7 zijn ook beter
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2016, 13:05:43 »
Die van een P7 heb ik nog wel liggen  :shades:

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: november 07, 2016, 21:31:10 »
Bedankt voor de reacties, heb er vanavond 1 van de sloop gehaald want ik wilde het op korte termijn gerepareerd hebben en dat is gelukt.

Groeten, Ruurd