Auteur Topic: Jaapio's Corolla E10 GTSi  (gelezen 6753 keer)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
Re: Jaapio's Corolla E10 GTSi
« Reactie #175 Gepost op: juli 07, 2017, 05:45:26 »
Dat is nogal zacht uitgedrukt maar we gaan stug door.... Imgur werkt ook goed...

Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #176 Gepost op: juli 07, 2017, 05:53:53 »
Gisteren melden ze ernstig slecht weer. Donder, bliksem en hagelstenen van rond de 2cm.
Zal je net zien. Aankomende maandag wordt de GTSi getaxeerd en dan een poffertjes pan?
Dan maar even inpakken en hopen op het beste hè :)

Mooiste is nog dat de 22ste er een carport komt  :o

Gelukkig is het allemaal mee gevallen met het slechte weer gisteren :rofl:

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #177 Gepost op: juli 07, 2017, 06:47:23 »
Haha prachtig. Held.
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Donor)
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #178 Gepost op: juli 07, 2017, 11:25:32 »
Ben gewoon goed verzekerd tegen natuurschade.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #179 Gepost op: juli 07, 2017, 11:56:50 »
Beter voorkomen dan genezen ;)

Offline Thomas T

• SCH forum member
  • **
« Reactie #180 Gepost op: juli 08, 2017, 00:40:03 »
Hahaaa top gedaan Jaapio! :D
EP71 XL 1989 Restauratie en Transformatie naar 4E-FTE 6-bak Trackday Auto.
Mijn Showroom -> http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23842.0

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #181 Gepost op: juli 11, 2017, 21:48:45 »
Da dan, dagje rust. Had ik wel nodig zeg.
Maandag zou de taxatie zijn van de Corolla in Middelburg. Tevens zou ik dan in Wassenaar wat Corolla onderdelen gaan halen.
Zou dus betekenen dat we gisteren een toertje Brunssum – Middelburg – Wassenaar – Brunssum zouden moeten maken.

Zondag 17.15 uur. Zegt m’n vrouw “zullen we nu gaan en een hotelletje pakken”. Ik pak me foon, zoek wat daar in de buurt, vind in Vlissingen wel wat goedkoops. “ wat vind je hiervan zeg ik? Goed? Ja goed! Doen? Doe maar! Ik druk op boeken en we hebben dus geboekt. Krijg een bevestigingsmail en dan….schrik…kan tot 18.00 uur inchecken. Oei….snel bellen. Was geen probleem.
Nog geen 20 minuten later rijden we straat uit. Gedoucht, tas gepakt etc etc. Op naar Vlissingen.

Nou zo snel hebben we dat nog nooit gedaan. Waarom taxatie in Middelburg is? vriend van met een MR2  AW11 en een andere vriend met een MR2 ZZW30 zouden ook getaxeerd worden daar.

Mooi voor 20.00 uur kunnen we de auto parkeren en naar het Hotel lopen. City Hotel Vlissingen. We lopen daarnaar binnen en zeggen tegen de dame dat we geboekt hebben. Ze zoekt op mijn naam en zegt “nee hoor, kan niks vinden”. Huh….ik heb nog gebeld vanavond met jullie. Zij zoeken en zoeken maar niks. k@t...   Had de boek bevestiging ook niet mee genomen. Is het niet City Hostel Vlissingen zegt ze, die ligt aan de overkant. En ja hoor, we stonden voor het verkeerde hotel hahahaha…..
Ingecheckt en op naar onze vrienden. Lekker de hele avond aan het strand op een terrasje gezeten.
Goed idee van m’n wijfie hoor.
Corolla konden we in een prakeer garage zetten gelukkig.

Maandag morgen na het ontbijtje naar Middelburg gereden. We hadden Limburgse vlaai mee genomen dus dat ging er ook nog wel bij. Lekker tijd genoeg om de Corolla nog even te wassen. Die had ik zaterdag al een grondige poetsbeurt gegeven dus alleen wassen was nu voldoende

Inmiddels was de ZZW30 er ook

Taxatie duurde wel even natuurlijk. Wat er uit gekomen is weet ik nog niet. hij stond wel te kijken van hoe de staat ervan is.

Tijd gaat snel. Nog wat geouwe…. En dan is het alweer een uurtje of 16.00 uur. We vertrekken richting Wassenaar waar we rond 18.00 uur werden verwacht. Tien minuten eerder waren we er. Beste man had net eenhagel nieuwe C-HR gekocht. Echt een mooie auto.

Ik had wat spullen voor de Corolla overgenomen van hem. Bak, assen en nog wat spul. Kofferbak lag vol iig. En dan kwebbeldekwebbel…pppfffff 20.00 uur we moeten echt gaan.
Nog niks gegeten, tank leeg….. anyway, 23.00 uur waren we thuis, gebroken.

Nu afwachten wat het taxatie resultaat is.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #182 Gepost op: juli 12, 2017, 06:25:55 »
Mooi verhaal weer :D

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #183 Gepost op: juli 12, 2017, 07:24:17 »
Zeker, leuk om te lezen!
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #184 Gepost op: juli 12, 2017, 07:45:41 »
Daaaaankkkuuuuu.... ... ;D

Was ook weer leuk om mee te maken  ;D

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #185 Gepost op: juli 12, 2017, 17:03:33 »
Zo dan, lekker weer wat geknutseld. Wat? H3 led lampjes in de mistlampen.

Mistlampen zelf zijn nog niet aan gesloten. Ik heb de stekker nog niet van de schakelaar. Maar ga het denkelijk anders doen. Ik ga er drl van maken. Als er dan toch geen mistlampschakelaar in zit dan ga er wellicht geen last mee krijgen.
Zal alleen de schakelkast moeten bestellen. Die zijn zo duur niet. dan gaat de verlichting aan zodra je de auto start. Doe je het licht aan gaan ze zwakker branden.

Wilde alleen wel weten of die H3 led lampjes zouden passen. Dat heb ik dus vandaag gedaan.

Dan eerst de houders uitbouwen en dat gaat niet zo maar, ben je wel even zoet mee. Led lampje erin, testen of ze het ook doen.

Doet het….. en dan meteen al maar bedrading er aanmaken voor later. Inbouwen en weer testen,

Jeeeeee….doet het.

De andere kant het zelfde verhaal. Zodra ze beide weer op hunplek zitten nogmaals even op de accu aansluiten met wat losse draden.

Gaaf, mooi licht.

Nu de schakelkast bestellen en binnenkort alles aansluiten….leuk werkje

Dit alles onder het toeziend oog van Bertju

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #186 Gepost op: juli 24, 2017, 07:34:59 »
Mega klusje hoor..... maar hier staan alle foto's er weer in  ;D ;D

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #187 Gepost op: juli 24, 2017, 07:43:01 »
eea hier niet beschreven..... binnenkort maar eens goed updaten hier

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #188 Gepost op: juli 24, 2017, 07:57:43 »
Het is me opgevallen dat ikhier niet alles neer had gezet…..maar even updaten dan maar nu ik toch bezig ben ;)

17 juni 2017

Next chapter…..met in de hoofdrol  “Willie Wortel” hahaha….kleur heb ik in ieder geval wel.

Never ending audio story. Nee nee dit keer geen verstopte spullen maar wel verstopte ….tja hoe zal ik het noemen….. wil wel maar heb g een zin meer…of zo iets.

Dit maal de deur speakers. Hoe mooi, prachtig, professioneel het hele audio gebeuren ook ingebouwd was, bij de deur speakers hebben ze toch wel een steekje laten vallen.

Nu was het gisteren best wel een mooie sleuteldag. Niet te warm, geen koperen ploert die op je kneiter aan het branden is, jawel, lekker weer om eens te gaan kijken hoe dat nu zit met de deur speakers.

Wat was er nu aan de hand waardoor de originele afscherm kappen een stuk uit staken?
Men had natuurlijk vanwege de power andere deur speakers gemonteerd. Zo te zien zijn die speakers te groot, of?
Ja duuhhhhh….wat heeft men gedaan, de speakers gemonteerd met rooster. Dus achter de speaker kappen van de deur bekleding ook nog eens roosters. Dat steekt toch een stuk extra uit. Neem daarbij de beperkte ruimte in de deur en voila, je deurkappen sluiten niet meer aan.

De speakers er uit gehaald en dan zie ik dat ze tussen het kunststof en de speaker wat waaibomen hout hebben gezet om te zorgen dat de achterkant van de speaker niet tegen de raamgeleider komt te zitten. Waaibomen hout inderdaad. Viel van rottigheid uit elkaar.

Tja en wat nu? MDF ring maken? Moet ik dat wel gaan doen als je niet weet of het wel goed passend te krijgen is? door de jaren heen zijn de deurbekleding roosters ook wat vervormd geraakt. Zit meer niet zoals het hoort.

Het was gisteren dan ook een dag van uit proberen. Hoe ga ik die speakers monteren en zijn ze wel te monteren (niet te groot) ? Hoe krijg ik die roosters weer netje op de plek?
Na veel passen en meten was ik er wel uit. De speaker moet een 5mm van het kunststof komen te zitten. Dan komt de magneet niet tegen de raamgeleider en het rooster van de deur bekleding kan dan weer mooi aansluiten. Ahum….niks van MDF in huis om een ring te maken van 5mm dik.
Eurekaaaaaa….. men nemen een aluminium hoek profieltje, zaag er een stukje van af… en daar maak je een steuntje van. Drie in totaal daar er drie gaten in de speaker zit om vast te schroeven.
Zagen, meten, boren, schroeven…..en ja hoor, speakertje zit moervast.
Dan de hele zwik maar even monteren om te kijken of de deur bekleding nu wel goed kan komen te zitten. En ja hoor….mm werk maar het kan.

Dan het rooster van de deur bekleding. Geen kit in huis, uit geleend. Als ik het rooster aandruk zit het goed. Maar de boel is ietwat vervormd en blijft niet netjes zitten. Uuuhhhhh…..naaien, ja ha naaien met ijzerdraad. Minuscuul kleine gaatjes geboord, ijzerdraadje er door heen…. En het werkt.
Speaker aansluiten, werkt ook. Deur bekleding terug zetten.

Alles, alles keurig meneer Cactus is tevree. Het uitvinden is gedaan, ik weet wat me te doen staat. Binnenkort een passende ring maken zodat de speaker overal netjes aansluit. Nu staat die een 5mm van de kunststof montage ding af. Rooster van de deur bekleding loshalen, beetje kit her en der en vast zetten met ijzer draad tot het droog is en goed vast zit.

Andere kant het zelfde verhaal.

Ik moet zeggen, geluid is na wat instellingen van de radio super. Heb je geen ƒ20.000.- apparatuur voor nodig hoor hahaha……
En, geen nieuwe speakers nodig want deze voldoen super.

Volgende keer de microfoon aansluiten om handsfree te kunnen bellen, gaat ook met die radio.

24 juni 2017

Zo dan, weer eens wat gedaan na ons nationaal hitte plan zeg. Wat een hitte was het. Gisteren en vandaag is het wat aangenamer en dus heb ik wat kunnen doen. Wat?
Operatie “speakerkapjes”.

Men had dus speakers gemonteerd met het rooster er nog op. Mede hierdoor gaapte de deurspeaker kappen. Geen gezicht 1910 zullen we maar zeggen.
De roosters had ik al verwijderd, speaker kappen met ijzerdraad vast gezet en de speakers met beugeltjes vast gezet. IJzerdraadjes was geen gezicht natuurlijk en gisteren ben ik eens in de weer gegaan met wat ouder rommel, ijzerdraad en Tec7 kit.

Doordat de deur speaker kappen in al die jaren zo hadden gezeten waren ze best wel vervormd. Lastig ze op deplek te houden. Als eerste ze vast gezet en met de verf stripper de kappen heet gemaakt. Daarna laten afkoelen. Dat was al redelijk gelukt. De boel weer los gemaakt en rondom gekit en dan weer vast gezet.

Tjaha, dat was dus goed gelukt toen ik vanmorgen alles los ging  maken. Kappen zitten weer netjes op z’n plek zonder gapend gat.
 8-)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #189 Gepost op: augustus 02, 2017, 11:18:02 »
Zo dan, dat was even het MR2 verhaal dan. Geweldig mooi weekend gehad met de Wild Bunch MR2 club in Duderstadt. Weer top genoten. Ruim 1100km erbij getikt, Deutsche autobahn….means…gas er op. Dit keer rustig aan gedaan….lekker rustig op de weg dus hele stukken rond de 180km/h kunnen rijden.
Emmertje staat weer netjes gepoetst op stal wachtend op het volgend avontuur…..

Nu is het weer GTSi time.

Een nette rand met asbak over genomen die wel heel is. Ladebakkie zit er al wel in en nu de boel fatsoeneren.

« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2017, 15:56:28 door jaapio »

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #190 Gepost op: augustus 02, 2017, 15:56:38 »
In het speaker tijdperk zat er boven de asbak ook speakers ingebouwd. Origineel zit daar een bakje.
Nu alles audio zooi eruit is zat ik daar met een groot gat.
Om dat gat te camoufleren had ik daar een plaatje met GTSi sticker voor gemaakt.

Ik kon van Martijn een 2 lade bakje/bekerhouder over nemen. Heb ik dus ook gedaan. Dat GTSi plaatje wat in gekort en weer ervoor geplakt.

Nu ik ook een nieuwe rand/asbak heb gescoord kon ik dat netjes maken. Het GTSi plaatje niet erop maar er achter maken. Het was wat passen, meten en op maat maken maar dat is goed gelukt. Met wat kit aan de achterkant vast gezet.

Beetje meten, beetje snijden, beetje lijmen, beetje dit en beetje dat haha….

Dan kan het weer gemonteerd worden….

Zo was het dan….

Toch een stuk netter zo wha ;)

Ziet vele malenbeter uit zo maarrrrrrrrr ikke is nog niet tevreden. De tunnelbak was al eens gerepareerd maar is toch in miserabel staat. Dus ik ga nog op zoek naar een tunnelbak die wel netjes is. Die boutjes zitten wel in de weg, sluit niet mooi aan waardoor alles iet echt een goede pasvorm heeft…..

Bovenste gedeelte had ik al zelf gefixed….

Dusssssssss op zoek naar een nette tunnelbak

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #191 Gepost op: augustus 10, 2017, 20:46:11 »
Poepoe…..dat was me wat zeg, DRL aansluiten.
Op zich niks spannends hoor maarrrrrrrr…….

Anyway, kon vandaag lekker in de loods terecht. Hier heeft het de hele dag geregend, bah.

De vorige bij het inbouwen van de mistlampen en vervangen de H3 lampjes voor led had ik al wat langere kabels eraan gemaakt. Kwam me nu mooi van pas. Koplampen en cornerlights eruit en zo had ik alle plek van de wereld om de module aan te sluiten. meer dan een sticker hoe aan te sluiten zat er niet bij. Dat zou dus genoeg moeten zijn.
De kabels die naar de lampen moeten gaan hebben stekkers en twee aparte kabeltjes met stekker om aan de kabel van de lamp te maken. Makkie. Aan die kabel zit ook een gele kabel. Volgens de sticker moet die op de “side light” aangesloten worden. Tja, in de usa hebben ze side lights maar hier hebben we dat niet. meest aannemelijke is dan om ze aan te sluiten op de kabel van het stadslicht, toch!
Schiet dus op. Lampen aangesloten, side light aangesloten. Rest nog de plus en de min kabel. De witte kabel op de headlight en de blauwe op de schakelspanning ACC accessoires stand dus.
Hoe makkelijk kan het zijn, toch! Er zit ooknog een groene kabel aan maar waar die voor is?? geen idee.

Dit alles professoris aan gesloten. Moment van de waarheid. Op contact en yessss drl brand. Licht aan, drl blijft op volle sterkte branden. Dat is niet goed. Drl zou zwakker moeten gaan branden. Licht uit, drl gaat een seconde zwakker branden en dan weer op volle sterkte. Contact af, drl blijft nog een 20 seconden branden en dan gaat die uit. Dat is wel mooi, is de comming home funtie. Wist niet dat die er op zat.
Dat de drl op volle sterkte blijft branden als ik het licht aan doe is niet goed. Ik loop alle aansluitingen nog eens na maar alles is aangesloten zoals op de sticker. Sjeeeiiiisseeee…..dus toch Chinese rommel gekocht???

Hhhmmmm….. kan me niet voorstellen dat dit niet werkt zoals het zou moeten werken maarhet werkt niet zoals het zou moeten werken. Haha wat een zin.
Nog een keer alles na lopen. Voordeel van professoris aansluiten dat je er dan nog goed bij kan. Tja het is toch echt aan gesloten zoals op de sticker staat.
Dan ga ik internet maar eens op, zoeken naar deze module en of ik iets vind qua aansluiten. Al snel vind ik iets en zelfs een tekst hoe aan te sluiten.
Ja duhhhhh…tjonge. Daar staat dat de yellow draad op de knipperlichten aan gesloten kan/moet worden. Dat noemt men dat toch turnlight hè in plaats van side light. Ik trek die yellow kabels los. Contact aan, drl brand op volle sterkte. Licht aan, drl brand zwakker. Yesssssss….dus dat was het probleem. Contact af, drl brand 20 seconden na. Joepiedepoepie…
Dan lees ik ook iets over de groene kabel. Meer als dat de groene kabel op 12v aan gesloten kan worden staat er niet. och…..probeer het gewoon en sluit de groene kabel direct op deplus pool van de accu aan. Nahja zeg….hahaha….drl begint te knipperen. Er zit dus ook een stroboscoop functie op. Hoe leuk is dat dan. heb het toch maar niet aan gesloten voorlopig. Leuk om te weten iig.

Nu alles werkt zoals het moet kan de bekabeling goed aansluiten en de kabels ook weg werken. Tja en dan ben je toch al snel een hele dag er mee bezig op deze manier.
Ik noem het maar verkeerde interpretatie van wat er staat, side light moest turnlight zijn.

Op de foto lijkt het alsof de afstelling van de lampen niet optimaal is. dat ga ik binnenkort nog eens bekijken. Ook straks in het donker even kijken hoe fel de drl brand met verlichting aan.

https://youtu.be/YyzhfIIpvto

Oja…..de stadsverlichting lampjes heb ik niet terug gezet omdat dit wettelijk dan niet mag. Drl is ipv stadsverlichting.

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #192 Gepost op: augustus 10, 2017, 21:14:05 »
Volgens mij mogen de stadslichten wel samen met de dagrijverlichting branden, als laatstgenoemde dan maar gedimd wordt, tenminste.... zo heb ik het aangesloten ::)

Ik zie de laatste tijd allerlei variaties op de nieuwere auto's

2 of 4 x stadslicht met dagrijverlichting, of hetzelfde verhaal maar dan ook nog eens met dimlichten. Zolang de dagrijverlichting maar zwakker gaat branden wanneer je andere verlichting inschakelt is het goed (dacht ik)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #193 Gepost op: augustus 10, 2017, 21:56:07 »
Voor de MR2 heb ik destijds best een dure DRL van Phillips gekocht met E keurmerk. Daarin zaten dummies om de stadslicht lampjes te vervangen. Kan me herinneren dat in de beschrijving stond dat drl en stadsverlichting samen niet mag. Die dummies heb ik echter nooit er ingezet en komt ook elke keer door de apk.

Zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt. Misschien is de wetgeving alweer veranderd. Klinkt ook wel logisch ergens. Waarom mag dimlicht wel samen met gedimde drl en zou dan stadslicht niet mogen???
Ik ga de stadslichten er weer in doen en dan zien we wel…… haha
 :P

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #194 Gepost op: augustus 10, 2017, 22:39:39 »
Net nog even wat info vergaard, en iid, het mag eigenlijk niet, maar zo nauw zullen ze daar niet (meer) op letten, je ziet tegenwoordig zoveel diverse combinaties rijden dat ze volgens mij niet eens meer weten wat wel en wat niet toegestaan is.

Met stadsverlichting staat ook beter, die blijft bij een Corolla toch ook branden als je de dimverlichting inschakeld?

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #195 Gepost op: augustus 11, 2017, 06:59:06 »
Ja klopt, blijft inderdaad ook branden met dimlicht aan.... ;)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #196 Gepost op: augustus 14, 2017, 04:51:26 »
En dan heeft de Corolla ineens al een winterjas  :P

Moet nog wel wat kitten, likje verf hier en daar maar lekker droog staat de GTSi nu al wel ;D

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #197 Gepost op: augustus 14, 2017, 15:18:00 »
Super! :shades:
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #198 Gepost op: september 16, 2017, 07:48:36 »
Tja druk druk druk en een weekje vakantie in Greuningn gehad.

GTSi is inmiddels al goed door de apk gekomen. Geen opmerkingen over de drl.  ;D
Wel veel bekijks gehad tijdens de apk keuring want een E10 in de staat zoals die is waren ze daar nog niet tegen gekomen.  ;D

Taxatie rapport ook binnen gekregen. Aangenaam verrast al helemaal dat die door een Fehac gecertificeerde taxateur is getaxeerd.
Ook de verzekering geregeld. Tegen taxatie waarde nu allrisk verzekerd. "klassiekers Alledagverzekering" heet het. Wat zoveel wilt zeggen dat je er bv ook woon/werk verkeer mee mag rijden.
Één van de voorwaarde is wel dat de auto binnen of onder een carport gestald moet staan.
Aan die voorwaarde voldoen we dus nu ook.

Carport en alles wat erbij kwam kijken is nu ook helemaal klaar. Wat geverfd moest worden is nu ook inkleur van de carport. Tevens lichtplan wat aan gepast.

Wat fotokes.....  ;D

Her en der wat puntjes op de i gezet. Balk, staldeur zijn nu in kleur van de carport geverfd  :D

Zat ik wat in m'n foto archief te koekeloeren....gass iemeine het zag ooit, jaren geleden,  zo uit :shock:

En 's avonds......

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #199 Gepost op: september 16, 2017, 10:38:28 »
lekker sfeertje zo.