Auteur Topic: Jaapio's Corolla E10 GTSi  (gelezen 5889 keer)

Offline pph

• SCH forum member
  • **
Re: Jaapio's Corolla E10 GTSi
« Reactie #25 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:11:07 »
Gave Corolla! In goede handen terecht gekomen  :D
Die audio is echt zeer netjes inderdaad, ik zou ook twijfelen om het eruit te halen, het neemt echt veel ruimte in.
Heb ook nog wel eens getwijfeld om 1 te kopen, maar ik vind ze net iets te weinig vermogen hebben voor het gewicht, een swap zie ik niet zo zitten.

Starlet is zeker beter, maar hier in de omgeving zie ik meer oude Kadetts dan P7's

Tussen 1982 en 1991 zijn er ruwweg 400.000 Kadetts verkocht in Nederland, tegenover 69.000 Starlets in dezelfde periode. Natuurlijk is de Starlet langer geproduceerd, maar zelfs de verkoopcijfers tot 1999 meegerekend komt het totaal op nog geen 120.000.

Op 1 januari 2015 waren er nog geen 5000 Kadetts totaal over, tegenover ruim 30.000 Starlets  ;D
Daarvan gok ik dat toch wel 1/5 deel P7 is, dat kan ik namelijk helaas niet herleiden. Het heeft er natuurlijk ook wellicht mee te maken dat Starlets minder gebruikt worden voor lange afstanden, meer verkocht aan ouderen etc.

http://bovagrai.info/auto/2015/bezit/1-7-personenautopark-naar-merken-en-type/
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/opel/kadett/
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/toyota/starlet/

Sorry voor de offtopic maar vond t wel even interessant om te delen.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: oktober 24, 2016, 15:13:01 »
Pfoe, dat zijn serieuze cijfers, zijn ze dan toch niet ze goed als ik dacht ;D maar goed... ontopic maar weer idd.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #27 Gepost op: oktober 24, 2016, 22:35:11 »
Pfoe, dat zijn serieuze cijfers, zijn ze dan toch niet ze goed als ik dacht ;D maar goed... ontopic maar weer idd.

Off topic

Geeft je wel een goed gevoel he  dat een je brokje kwaliteit hebt  gekocht?  ::)

Sorry kon het niet laten . :twisted:
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: oktober 25, 2016, 12:20:41 »
Geeft je wel een goed gevoel he

Oh jawel hoor, nooit geen problemen mee gehad.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: oktober 29, 2016, 06:58:17 »
Zo…..het begin is er. Gisteren in Baarlo de koplampen en cornerlights gescoord. Was toevallig iemand die een 4efe in een P7 aan maken was voor racen in Posterholt.

Dus de originele lampen hebben we. Gisteren ook….zoals altijd….luxe kenteken platen erop geschroefd. Is net wat meer zeg ik maar.

Zoals het eruit ziet kan ik binnenkort beginnen met de audio eruit te halen. Gaat me een klusje worden.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2017, 22:35:08 door jaapio »
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #30 Gepost op: november 07, 2016, 08:26:40 »
Zo dan.....deze week die stuiter Weiteccs eronderuit..... ruim 4cm lager was net wat te laag ;D ;D

Nieuwe setje ligt klaar.... Eibach 3cm en nieuwe schokbrekers...

« Laatst bewerkt op: juli 23, 2017, 22:35:58 door jaapio »

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: november 10, 2016, 05:53:12 »
En dan is het D-day. Nieuwe monroe’s en eibachjes monteren. Jaha, was het maar so easy.

Niet dus.

We beginnen met de moertjes van de veerpoten onder de motorkap los te draaien. Van de 6 moeren ziet er eentje best wel vreemd uit. Dan zie ik dat van dat ene draadeindje een stukje is afgezaagd. Vandaar de vreemde moer. Waarom dat is gedaan??? Ik nie weet!!

Weldra hebben we linker schokbreker voor eronder uit. Verenklem hebben we niet nodig. De moer is zo los en de veer eraf. En dan…..de rubbers die in de schotels komen te liggen zijn helemaal ruft.  Dat wat ervan over is, is met kit aan elkaar geplakt en in de schotels geplakt. Als het je niks uit maakt is het wel functioneel, dat wel, maar zo wil ik het niet hebben. Goed of niet, is mijn motto.

De schotel is best wel aan roest onderhevig. Mmmm….nieuw of…..???? toplager is aan een draadeindje gerommeld, stukje afgezaagd. . Stofhoesschotelrubb erding, of hoe je ook noemen mag, is ook ruft.

Tja dat gaat niks worden vandaag dus of…. Met de vriend, die me helpt, naar de onderdelenboer. Wat willen we hebben.
2 x Monroe stofhoes setjes voor achter besteld
2 x Veerpootlager voor de voorkant besteld
Dan een prijsopgaaf voor zo’n Stofhoesschotelrubb erding voor aan de voorkant. Die zit aan de bovenkant zeg maar. Uuhhhh €49.- ex btw….PER STUK. Nou nee gaan we niet doen nu…. Poepoe heb je ook nieuwe voor zeg.

De verroeste schotels zijn we gaan zandstralen. Ze zijn inmiddels ook al voorzien van laag hammerite

Dan een ritje naar Hof Car and Parts in Landgraaf in de hoop dat hij veerpoten heeft liggen van een E10 en dat daar de rubbers nog in redelijke staat zijn. Oei…nog twee stuks. Ik mag ze mee nemen en kijken of de rubbers nog te gebruiken zijn. Dat zien we morgen wel.

Tja…dan mag die zo een nachtje logeren. Staat iig nu warm en droog

« Laatst bewerkt op: juli 23, 2017, 22:39:12 door jaapio »

Offline Gerrit P

• SCH forum member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: november 10, 2016, 23:20:02 »
Leuk hé, verrassingen. Jou kennende Jaap ben ik ervan overtuigd dat de auto over een half jaar er weer spic & span er bij staat.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: november 11, 2016, 06:07:49 »
Nou Gerrit.....soms zijn verrassingen leuk. Gisteren was ik er niet zo blij mee  :ermz:

Ging niet zonder slag of stoot zeg, nieuwe schokbrekers en veren monteren.

Zoals verwacht waren de veerpootlagers en achterste stofhoezen wel mooi op tijd binnen. Sjeng oan de geng en weldra konden we beginnen. Eerst de achterste schokbrekers. Makkie, is ook een klusje van niks eigenlijk hè. Bouten, moeren, alles ging goed los. Ook die kleine stabilisatorstanget jes. Voor het monteren de bouten en moeren goed ingesmeerd.
Alles nieuw, schoon, proper en sjiek.

Dan zijn de voorste krengen aan de beurt.

In de oude veerpoten zaten precies de schotelrubbers die ik moest hebben. Rubber in de schotel, eibach veer erop en dan toch de veerklemmen nodig. Vers gelakte schotel erop en dan de nieuwe veerpootlager, ook van het merk Monroe. Ik zie dat het een gesloten lager is. anyway, er zit zo’n stofring bij. Zal er niet voor niks bij zitten. Dus die stofring op de schotel, veerpootlager erop. De boel vast draaien.
Klaar zou je denken. NOT….lager draait niet. Huh…..boosdoener, die stofring. Boel weer uit elkaar, stofring eruit, boel weer in elkaar en voila. Lagertje draait als een tierelier.

De next one. Zelfde recept. Deze begon toch wat tegen te stribbelen. Met van die halfbakken veerklemmen wilde het niet meer zo. Na een hoop gedoe de boel eindelijk in elkaar. Zucht….
En dan, speling in het nieuwe lager. En niet zo zuinig ook zeg. Aaargggghhhhh….. tja dan maar een oude terug zetten.

Wat ik niet begrijp is dat gedoe met die stofring. We hebben een gesloten veerpootlager en dan zit er die stofring bij. Moet die stofring nu wel of niet gemonteerd worden? Gemonteerd draait het lager niet, zonder draait die goed.

Anyway, binnenkort weer een veerpoot er onderuit halen.

« Laatst bewerkt op: juli 23, 2017, 22:40:53 door jaapio »

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: november 11, 2016, 11:01:09 »
Die stofring is overbodig met een gesloten lager.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: november 11, 2016, 11:51:30 »
Kijk.....daar heb ik wat aan.  :thumbs: dank U

Vond het al raar dat die erbij zat  :doh:.....goed gemonteerd dus  :cheer:

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #36 Gepost op: november 26, 2016, 06:42:00 »
25-11-2016

Hobbieuuuuuuuu……en waar eindigt dat.

Corolla GTSi…hoe leuk is dat dan. Leuk, heel leuk…uche… Nu houd ik niet zo van dat gestuiter en onze GTSi stuitert nogal. Weitecc spul zit eronder. Dat gaat eronder uit.

4 nieuwe Monroe reflex schokbrekers gekocht, Setje Monroe veerpoot lagers voor aan de voorkant, setje Eibach veertjes en voor de achterste schokbrekers ook een setjes Monroe stofhoezen. Ut mag wat kosten hè hahaha.

En dan is het de dag dat we eraan kunnen beginnen. Zelf zo iets al vaker gedaan gewoon op straat maar nu had ik de mogelijkheid om dit binnen op een brug te doen samen met me kameraad.

Als eerste de achterste exemplaren. In no time de boel eronder uit en weer eronder. Ziet er netjes uit zo alles nieuw.
De voorkant. Op zich ook een klusje van niks. Beide veerpoten eronderuit en dan kunnen we beginnen. Zodra we de veer los hebben begint het geëmmer al. Het rubber wat in de schaal ligt is ruft, aan elkaar geplakt en zelfs in de schaal gekit. Van de andere veerpoot het zelfde verhaal. Tja, zo kunnen we dat niet terug in elkaar zetten.
Via Vincent goede rubbers gescoord en die dag ook de bovenste schalen gaan stralen. Die waren nogal aan roest onderhevig. Schalen netjes in de hammerite gezet. Ziet er weer als nieuw uit.
Corolla mocht op de brug overnachten.

Volgende dag kunnen we de boel in elkaar gaan zetten. Eerst de rechter, gaat redelijk voorspoedig. Goede rubbers in de schalen, Eibach veertje erin, nieuwe Monroe veerpoot lager….hoppa, klus is klaar.
Next one, de linker. Als we ook die in elkaar hebben constateer ik erg veel speling in het nieuwe lager. f#ck….das nie goe. Tja, kan wel eens gebeuren hè. Aangezien het oude lager niet echt slecht was hebben we die gemonteerd en de veerpoot terug geplaatst. Op weg naar de onderdelenboer voor een nieuw veerpoot lager rijden we met de Corolla.
Bij de eerste drempel die we afrijden horen we een heftige knal links voor. Dat is niet goed zeg ik nog. We hebben toch alles goed vast gezet, goed gemonteerd. Volgende drempel weer een knal. Nee dit is echt niet goed.
Bij de onderdelenboer een nieuw veerpoot lager besteld, garantie gevalletje dus.

De dag dat we de nieuwe veerpoot lager gaan monteren. Veerpoot eronder uit, moer los maken en….ja hoor, de schokbreker zakt gewoon naar beneden. Schokbreker kapot dus.
Er zit niks anders op dan alles weer in elkaar te zetten, dus kapotte schokbreker, oude veerpoot lager en dan weer een nieuwe schokbreker te bestellen, ook garantie gevalletje.
Dag later. Kameraad is de schokbreker gaan halen. Corolla weer op de brug, veerpoot er weer onder uit. Zegt m’n kameraad, even de nieuwe schokbreker pakken uit de auto.
Als ik de doos zie weet ik het al. Niet goed vreund….. wat niet goed? Ik haal de nieuwe schokbreker uit de doos en…. Het is geen reflex maar een original…niet goed dus.

Aaaarrgggghhhhhhhhh hhhh

Uche….niks aan te doen, veerpoot weer terug de auto onder. Weer naar de onderdelen boer gebeld….blabla….nieuwe is besteld, garantie gevalletje dus weer.

Dag later de Corolla weer op de brug. Vijf minuten later hebben we de veerpoot er weer onder uit. We worden experts daarin zeg. Yep goede type Monroe, de reflex. Type nummer nog eens gecheckt, ook goed. Haaaaaaaa wat kan er mis gaan nu nog.
De hele zwik weer netjes in elkaar gezet, nieuwe Eibach, nieuw veerpoot lager. Zucht….eindelijk. veerpoot weer terug onder de Corolla. Ik hoor het me nog zeggen…..poepoe heeft wat werk gekost hè.
Nah, Corolla van de brug af. Dit was dan operatie schokbreker en aanverwante artikelen. Dan kan ik naar huis. Bij de eerste drempel die ik afrijd……knal….. WTF…kan niet waar zijn dit. Next drempel….knal….. kan dus wel waar zijn. Ook deze schokbreker is niet goed. Zelfde geknal als de vorige nieuwe en die was helemaal kapot.

Hoeveel pech kan je hebben. Dus volgende week weer het ritueel herhalen en dan maar hopen dat het dan wel goed is.

::)

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #37 Gepost op: november 26, 2016, 09:58:47 »
je hebt er een heel werk mee :(
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: november 26, 2016, 10:19:52 »
Twee keer achter elkaar een nieuwe schokbreker die stuk is? hoeveel pech kan je hebben.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #39 Gepost op: november 26, 2016, 10:35:28 »
Wtf  :o
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Online jp

• SCH forum member
  • **
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
« Reactie #40 Gepost op: november 26, 2016, 10:49:12 »
 :blink: (cry)
GR JP

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #41 Gepost op: november 26, 2016, 15:36:54 »
Dat moet dan haast wel een slechte serie zijn. Monroe heeft wel vaker zulke  vreemde dingen. Als ze goed zijn, gaan ze ook een lange tijd mee, maar regelmatig lees ik dit soort verhalen over monroe. Hopelijk is het met nog een nieuwe opgelost.

Weet je zeker dat er niet iets bouwjaars afhankelijk in zit? Bij de P8 zit tot een bepaald bouwjaar een dunnere demperstang gemonteerd, dat gaat ook ramelen in een te grootte veerpoot lager.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline onnaj

• SCH forum member
  • **
« Reactie #42 Gepost op: november 26, 2016, 19:28:44 »
Anders een setje KYB of zo kopen. Heb ik voor mijn vriendin ook gedaan, voor de Starlet weliswaar, maar die bevallen super
EP71 1.3 XL 20.000 km Haslbeck!

SOLD Toyota Celica 20V

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #43 Gepost op: november 27, 2016, 05:33:50 »
je hebt er een heel werk mee :(
Dat…..kan je wel zeggen.

Twee keer achter elkaar een nieuwe schokbreker die stuk is? hoeveel pech kan je hebben.
Dat kan….straks een derde die ook niet goed is misschien

Dat moet dan haast wel een slechte serie zijn. Monroe heeft wel vaker zulke  vreemde dingen. Als ze goed zijn, gaan ze ook een lange tijd mee, maar regelmatig lees ik dit soort verhalen over monroe. Hopelijk is het met nog een nieuwe opgelost.

Weet je zeker dat er niet iets bouwjaars afhankelijk in zit? Bij de P8 zit tot een bepaald bouwjaar een dunnere demperstang gemonteerd, dat gaat ook ramelen in een te grootte veerpoot lager.
Zover ik weet heb ik daar ook goed opgelet en kon zover niks raars vinden. Heb dat met de P8 namelijk gehad…toen had je me daar ook op gewezen. Veerpoot lager is nu prima. Het is echt een harde knal bij wat verder in veren.
Ik mag hopen dat het met weer een nieuwe idd is opgelost.

Anders een setje KYB of zo kopen. Heb ik voor mijn vriendin ook gedaan, voor de Starlet weliswaar, maar die bevallen super
Mocht het ook nu weer niet goed zijn ga ik idd voor een ander merk.

Offline Gerrit P

• SCH forum member
  • **
« Reactie #44 Gepost op: november 27, 2016, 20:00:33 »
Hier wordt je niet goed van. Toch niet een schroefsetje overwogen?

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #45 Gepost op: november 27, 2016, 20:56:36 »
Nee....hoef geen schroefsetje Gerrit. Der zat nu Weitecc onder, was me net wat te stug en zo....dat was ook de reden dat ik boel gewoon wilde vernieuwen zodat ik er geen omkijken meer naar zou hebben. ::) ::)...beetje comfortabeler  ;D

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #46 Gepost op: november 28, 2016, 16:16:08 »
Zo dan.....veerpootje er weer onder uit en.... ja hoor....ook deze schokbreker was kaduuk, kaapoet, stuk, naar de klote of te wel niet goed meer.  ::) ::)

Heb gezegd deze Monroe's niet meer te willen hebben.... het gaan nu Nipparts exemplaren worden. Dus morgen of overmorgen wederom de boel demonteren....dan gaan we voor schokbreker 6.0   ;D

Wordt vervolgd :shades:

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #47 Gepost op: november 28, 2016, 21:01:01 »
Hopelijk heb je met de Nipparts meer succes, ik dacht altijd dat Monroe een goed merk was, ik heb ze zelf ook aan de achterkant

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #48 Gepost op: november 28, 2016, 22:07:08 »
Wtf das wel echt vaag....
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline kees

• Registered Trader
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
« Reactie #49 Gepost op: november 28, 2016, 22:36:26 »
Kooooooooniiiiiij
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -