25-11-2016
Hobbieuuuuuuuu……en waar eindigt dat.
Corolla GTSi…hoe leuk is dat dan. Leuk, heel leuk…uche… Nu houd ik niet zo van dat gestuiter en onze GTSi stuitert nogal. Weitecc spul zit eronder. Dat gaat eronder uit.
4 nieuwe Monroe reflex schokbrekers gekocht, Setje Monroe veerpoot lagers voor aan de voorkant, setje Eibach veertjes en voor de achterste schokbrekers ook een setjes Monroe stofhoezen. Ut mag wat kosten hè hahaha.
En dan is het de dag dat we eraan kunnen beginnen. Zelf zo iets al vaker gedaan gewoon op straat maar nu had ik de mogelijkheid om dit binnen op een brug te doen samen met me kameraad.
Als eerste de achterste exemplaren. In no time de boel eronder uit en weer eronder. Ziet er netjes uit zo alles nieuw.
De voorkant. Op zich ook een klusje van niks. Beide veerpoten eronderuit en dan kunnen we beginnen. Zodra we de veer los hebben begint het geëmmer al. Het rubber wat in de schaal ligt is ruft, aan elkaar geplakt en zelfs in de schaal gekit. Van de andere veerpoot het zelfde verhaal. Tja, zo kunnen we dat niet terug in elkaar zetten.
Via Vincent goede rubbers gescoord en die dag ook de bovenste schalen gaan stralen. Die waren nogal aan roest onderhevig. Schalen netjes in de hammerite gezet. Ziet er weer als nieuw uit.
Corolla mocht op de brug overnachten.
Volgende dag kunnen we de boel in elkaar gaan zetten. Eerst de rechter, gaat redelijk voorspoedig. Goede rubbers in de schalen, Eibach veertje erin, nieuwe Monroe veerpoot lager….hoppa, klus is klaar.
Next one, de linker. Als we ook die in elkaar hebben constateer ik erg veel speling in het nieuwe lager. f#ck….das nie goe. Tja, kan wel eens gebeuren hè. Aangezien het oude lager niet echt slecht was hebben we die gemonteerd en de veerpoot terug geplaatst. Op weg naar de onderdelenboer voor een nieuw veerpoot lager rijden we met de Corolla.
Bij de eerste drempel die we afrijden horen we een heftige knal links voor. Dat is niet goed zeg ik nog. We hebben toch alles goed vast gezet, goed gemonteerd. Volgende drempel weer een knal. Nee dit is echt niet goed.
Bij de onderdelenboer een nieuw veerpoot lager besteld, garantie gevalletje dus.
De dag dat we de nieuwe veerpoot lager gaan monteren. Veerpoot eronder uit, moer los maken en….ja hoor, de schokbreker zakt gewoon naar beneden. Schokbreker kapot dus.
Er zit niks anders op dan alles weer in elkaar te zetten, dus kapotte schokbreker, oude veerpoot lager en dan weer een nieuwe schokbreker te bestellen, ook garantie gevalletje.
Dag later. Kameraad is de schokbreker gaan halen. Corolla weer op de brug, veerpoot er weer onder uit. Zegt m’n kameraad, even de nieuwe schokbreker pakken uit de auto.
Als ik de doos zie weet ik het al. Niet goed vreund….. wat niet goed? Ik haal de nieuwe schokbreker uit de doos en…. Het is geen reflex maar een original…niet goed dus.
Aaaarrgggghhhhhhhhh
hhhh
Uche….niks aan te doen, veerpoot weer terug de auto onder. Weer naar de onderdelen boer gebeld….blabla….nieuwe is besteld, garantie gevalletje dus weer.
Dag later de Corolla weer op de brug. Vijf minuten later hebben we de veerpoot er weer onder uit. We worden experts daarin zeg. Yep goede type Monroe, de reflex. Type nummer nog eens gecheckt, ook goed. Haaaaaaaa wat kan er mis gaan nu nog.
De hele zwik weer netjes in elkaar gezet, nieuwe Eibach, nieuw veerpoot lager. Zucht….eindelijk. veerpoot weer terug onder de Corolla. Ik hoor het me nog zeggen…..poepoe heeft wat werk gekost hè.
Nah, Corolla van de brug af. Dit was dan operatie schokbreker en aanverwante artikelen. Dan kan ik naar huis. Bij de eerste drempel die ik afrijd……knal….. WTF…kan niet waar zijn dit. Next drempel….knal….. kan dus wel waar zijn. Ook deze schokbreker is niet goed. Zelfde geknal als de vorige nieuwe en die was helemaal kapot.
Hoeveel pech kan je hebben. Dus volgende week weer het ritueel herhalen en dan maar hopen dat het dan wel goed is.