Auteur Topic: Jaapio's Corolla E10 GTSi  (gelezen 4735 keer)

Offline MightMex

• SCH forum member
  • **
  • Today, Tomorrow, T.....
Re: Jaapio's Corolla E10 GTSi
« Reactie #150 Gepost op: mei 24, 2017, 09:44:56 »
Shiny! Vroege vogel..

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #151 Gepost op: mei 24, 2017, 10:21:17 »
Netjes! Blinkt weer als een spiegel.
P8, 6m6 groen, 15" 195/45 wheels, 40mm lager, adj. panhard, getint glas, spoiler, kouki's, more  => www.starlet-forum.nl/index.php?topic=15220.0

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #152 Gepost op: mei 29, 2017, 19:19:58 »
Eindelijk de juiste bumperstangetjes gevonden.....

Jaaaaaaaaaa…..die boempelstengetjes benne klaaaarrr…..oeps zonnesteek zeker … zal ook wel 33 graden hier…is niks voor een rooie.  :shades: :o

Toch vanmorgen snel even de brug op bij een kameraad…wielen er af…paar boutjes los en in no time zaten de enige goede en juiste bumperstangetjes erop. Mij is heppie…  ;D ;D

Morgen of overmorgen nieuwe banden er onder….
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #153 Gepost op: juni 01, 2017, 12:19:38 »
Gisteren nieuwe bandjes laten monteren......niks spectaculairs hoor.....  :lol:

Op de MR2 heb ik Nexen liggen....super bandje....veel grip met droog en nat weer.
Dus nu ook maar Nexen op de Corolla....  :D deze geven wat comfort en benne wat stiller

« Laatst bewerkt op: juni 01, 2017, 12:30:52 door jaapio »

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #154 Gepost op: juni 01, 2017, 12:32:16 »
Aum….het was met toch wat te fris in de vriezer…. Bertju bleef maar blaffen omdat hij dacht dat er iemand aan de deur klopte….het waren me tanden…..was een beetje aan het klappertanden haha

Anyway, next chapter. Al weer? Jaha al weer. Wat moet je anders op deze zonnige dag.
Wat nu weer dan?

Kofferbak GTSi perikelen. Oh oh die audio, wat een berg, beetje ruimte was niet erg. Ben al aan het oefen voor de zwarte piet discussie….ppppfffffff.
Audio is er een tijdje uit gelukkig. Echter, wat achter bleef was niet om aan te zien. Een zwarte mat waar hele stukken uit gesneden was. Een mat in de juiste kleur had ik al gescoord maar die was wel zo smerig. Eigenlijk had ik zo iets, zoek wel verder naar een betere mat.
Vanmorgen toch maar eens wat aandacht aan de mat gegeven….met andere woorden, ik ga die mat eens proberen schoon te maken, ontdoen van olie en smeervlekken en Joost mag weten wat nog meer voor een vlekken.

Wonderbaarlijk genoeg heeft de energie die ik erin gestoken heb geholpen. Ik heb de mat helemaal schoon gekregen. Joepiedepoepie…..

Dan ook maar de hele kofferbak ontvet, schoon gemaakt en behandeld met een daarvoor bestemd goedje.
Tjonge…..gaat goed hoor. De mat kan erin. Bij toeval vond ik nog de vier dopjes waarmee je de mat vast zet.

Maar goed, weer een klusje die ik van de lijst kan strepen. Jaapio is tevreden.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #155 Gepost op: juni 01, 2017, 12:49:33 »
Goed bezig, die mat is inderdaad goed schoon geworden!
Welk type Nexen heb je gemonteerd?

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #156 Gepost op: juni 01, 2017, 14:14:06 »
Dank U....

Ik ben voor erg goedkoop gegaan omdat ik er nog uit ben wat ik wil.....of zo laten of deze naar de Starlet en de Corolla 17 inch.
Op de Corolla heb ik Nexe N'BLUE HD+  meer gericht om comfort en zijn wat stiller. Ik vind het prima rijden.
Op de MR2 ook Nexen...type weet ik zo snel ff niet....maar geven veel grip.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #157 Gepost op: juni 02, 2017, 08:56:12 »
Hoe heb je die mat zo schoon gekregen??
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #158 Gepost op: juni 02, 2017, 10:57:11 »
Veel tijd, heavy duty carpet cleaner, dasty, borstel en de extractor  ;D :shades:

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #159 Gepost op: juni 04, 2017, 19:24:44 »
Pppfffff wat een dag zeg. Relax begonnen maar of het zo zou blijven?

Ik heb in m’n leven al heel wat radio’s in en uit gebouwd. Dus dat is wel gesneden koek voor me. Mooie dag vandaag, echt zo’n dag om de radio in de Corolla eens aan te gaan sluiten zoals het hoort.
Tjaha maar wel met de wetenschap dat er nog wat audio meuk in zit wat er uit moet. Een tijd geleden had ik alles vanaf het dashboard al eruit gepleurd. Wat ik nu tegen zou komen, geen idee maar veel kon het niet zijn……
Hoppa stoelen er uit, tunnelbak deel 1 er uit en…jaha daar zie ik de module van het alarm. Makkieeeeee…… zou je denken
In de midden console zaten ook speakertjes. Als eerste die er ook maar ff uit halen. Tjongejongejonge hoe krijgen ze het voor elkaar. Het zit gekit. Als ik dat er uit heb slaat me de schrik om de oren. Een wirwar aan kabels en…nog een alarm kastje. Dan maar de hele tunnelbak er uit maar dat ging niet zo makkelijk. Uuuhhh we halen alles maar los….afdek aan de bstuurders kant en handschoenvak ook weg….en dan schrik helemaal. Ik weet niet wat ik zie. Nog meer alarm kastjes en zelfs een versterkerding geval…..hoe hebben ze het erin gekregen. 20.000 tayrappies houden alle kabels bij elkaar.

Pppfffff waar moet ik beginnen? Tayrep voor tayrep knip ik los, loop de kabels na, waarvan ik zeker weet en zo goed als nergens op aangesloten zit haal ik weg. wat van kastje naar kastje loopt knip ik los. Dan kom ik bij het slotje waarmee je het alarm aan en uit kan zetten. Die paar kabeltjes lopen naar een alarm module. Kan dus weg. kniptang erin en…. Huh…de ruitenwissers bewegen een beetje. f#ck f#ck…vergeten de accu klem los te halen. Doe ik alsnog. Als het grootste deel eruit heb wil ik dat de ruitenwissers naar de ruststand gaat. Zet de accuklem terug, contact….ruitenwissers doen niks meer. Hooooooooooolllyyyy sjeise.

Enigste manier om er achter te komen hoe dat kan is om de doorgeknipte kabels weer met elkaar te verbinden. Dat doe ik dan ook. Contact, ruitenwisser aan….en voila die gaat weer. tja en dan zoeken en zoeken welke kabels nu met elkaar verbonden moeten worden want die spaghettizooi kan echt niet blijven zitten zo. Uiteindelijk heb ik het gevonden, verbind de kabels, haal dat kastje met een miljoen kabels er aan weg. ruitenwissers doen het gewoon. Kan de auto starte, verlichting doet het, centrale vergrendeling doet het…..mooi…poepoe.

Ik wil de boel fatsoeneren…. Vanaf een kabelboom steken twee kabels uit. Even de spannigzoeker erop….huh de centrale vergrendeling gaat op slot. Zet de spanningzoeker op het andere kabeltje….de vergrendeling gaat weer open. Ik ga testen of ie het gewoon doet met de sleutel, doet het. Testen met het knopje aan de deur, doet het. Kan die loze kabeltjes mooi weg werken. Dan wil ik het raam open doen……doet het niet. Huh…. Geen beweging in te krijgen. In de wir war aan kabels bekeken hoe dat zou kunnen……. Ik begrijp het niet.
Dan de deurbekleding maar er af halen om te kijken welke kleur kabels daar naar toe lopen. Tjonge zeg, ze hebben een veel te grote speaker gemonteerd vandaar ook dat raster niet netjes zat en….krijg nou tie…. Daar zit ook weer een kastje. Echt niet normaal meer.
Tot hoofdbrekens toe…ik begrijp niet waarom die ramen niet meer werken.

Ik was al vroeg vanmorgen begonnen ermee en inmiddels was het al 17.15 uur. Ik kom er toch niet uit dus opruimen maar. De hele teringzooi achterin gelegd en morgen verder. Gelukkig wilt een Toyota monteur morgen even met me kijken.

Pppffffff zoals een wijs heerschap uut Delluf altijd zegt…..krijg er huilbuien van……

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #160 Gepost op: juni 05, 2017, 07:30:07 »
Obesitas tunnelbak.

Die hebben in 1995 de GTSi zo volgepropt dat de tunnelbak nu een bmi van 365 heeft en uit z’n voegen is gebarsten.
Tja, dat zie je pas als je alles los hebt gehaald. Vanmorgen maar eens gaan kijken of ik dit ga repareren of ga kijken voor een nieuwe.

Reparatie is in het verleden al eens uitgevoerd…hoe krijgen ze het kapot??

Hier tegen ruste het mdf plaatje met ingebouwde speakers wat rondom afgekit was….

Ook de asbak lag half uit elkaar. Een onderdeel lag onder de bekleding van de versnellingspook. Dit kan ik misschien nog wel vastplakken.

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #161 Gepost op: juni 05, 2017, 08:27:09 »
Wat even gedoe :o
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #162 Gepost op: juni 06, 2017, 14:55:39 »
Sjezus, wat een zooi in die wagen. Dacht ik dat ik in de starlet al veel kabels had zitten :p
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #163 Gepost op: juni 06, 2017, 17:42:32 »
Dat kan je wel zeggen…..maarrrrrrr heb er nu alles uit gelukkig.

Resultaat….. bijna 15kg aan kabels in totaal. 5 kastjes voor het alarm 9 of 10 versterkersaudioins telbaren gevallen….de nodige filters, zelfs in de deuren, een paar regel kastjes en nog wat meuk.

Het rare is nu…….
De elektrische ramen, ruitenwissers, daar had ik altijd het idee van dat door de leeftijd ze het wat moeilijk hadden het hun werkzaamheden.
Nu alles er uit is gaan ze weer als een tierelier, gewoon zoals het hoort.

Nu op zoek naar een middenconsole die kompleet is. daar waar het bakje normaal gesproken zit zaten ook speakers. Nu die er ook uit zijn zat ik daar mooi met gapend gat…..niet mooi dus.

Voorlopig maar deze oplossing gemaakt

Doet wel even zo tot ik de nieuwe middenconsole heb…toch

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #164 Gepost op: juni 07, 2017, 11:12:44 »
Next chapter…. Te weten…operatie “mistlamp”.

Dan heb je een pre-facelift bumper met de mogelijkheid om er mistlampen in te zetten. Leuk maar ik heb geen mistlampen.
Het wereld wijde web zal wel iets hebben liggen, denk je dan. Zoeken, zoeken en nog eens zoeken. denk je nu ik vind wat interessants? Jaha in de UnaitetStates…een setje 2de hands voor de lieve som van 450 dollar. Komen dan inklaringskosten, btw, verzendkosten nog eens bij. Dat gaan we dus niet doen.
Dan wordt me een tijdje geleden via het Corollaforum een setje aangeboden. Van één houder is een deel af gebroken maar is er nog wel bij. Een steuntje af gebroken en zo te zien wel te repareren. Voor een leuk bedragje dit setje over genomen…..we wagen de gok maar.

Vorige week hebben we geprobeerd met twee componenten lijm de boel te lijmen. Dat was best gelukt, leek stevig vast te zitten.

Ook weer een tijdje geleden vroeg een Corolla Forum lid of hij mocht proberen de houders na te maken. Ik had geen idee hoe hij dat wilde doen. Iets van een mal maken met vloeibaar rubber en zo. Wetende hoe lastig het is een set mistlampen te vinden wilde ik wel m’n medewerking hieraan verlenen. Zou zelf ook graag geholpen worden als ik iets zou willen….toch…

Afgelopen zaterdag kwam Tita - tovenaar met kannen en kruiken hier aan. Thuis had hij al gietbakjes gemaakt.
Nu was ik zelf ook wel eens benieuwd hoe dat nu in z’n werking zou gaan. Met stukjes klei zorgde hij dat de houder iets van de bodem af bleef liggen. En dan…..auwiiieeee…. de gerepareerde houder glipt uit zijn hand en valt op de grond. Wat gelijmd was is weer af gebroken. Oei….tja ken beurn hè….niks aan te doen.
Als een volleerd laboratorium medewerker begon hij te mixen met het spul uit die kannen hahaha…leuk om te zien.
Dat gebeuren moet nu ruim 24 uur drogen. Dan wordt het open gesneden, de houder er uit gehaald en voila…je hebt de vorm.
Nieuwsgierig als we zijn keken we of het al droog begon te worden de dag er na. Mmmmm….niet droog.
Afgelopen maandag is de druïde zijn bakkies komen halen. En dan blijkt het mislukt te zijn. De zooi was nog vloeibaar. Schijnbaar waren de giet spullen over hun houdbaarheid datum heen of zo. Zonde hoor. Hij heeft wel de houders zo schoon mogelijk gemaakt.

En dan kan ik aan de gang. Gisteren begonnen het gebroken deel te repareren. Nu kon ik wel weer het laten lijmen met die twee componenten lijm. Die wordt erg hard. Blijft dat wel heel, vraag ik me dan af. Onder de bumper wilt het wel trillen. Ik ga het anders doen. Ik heb nog tec7 kit waarmee je spoilers kan kitten. Blijft iets flexibel. Uit aluminium haal ik een stukje voor versteviging. Ik smeer de boel vol met kit, aluminium plaatje erop en laat maar drogen.
Vanmorgen gaan kijken en waarachtig, het lijkt goed vast te zitten. Voor de zekerheid aan de andere kant vanmorgen ook nog een plaatje aluminium gekit. Dat ligt nu te drogen.
Morgen netjes af werken…..

Goed te zien het af gebroken deel

Eerste fase lijkt goed gelukt te zijn. De delen zitten goed vast. Om nog meer versteviging te krijgen kit ik aan de andere kant een plaatje aluminium.

Als dit niet stevig genoeg is, tegen trillingen kan….nou dan zet ik wel een kaars in de bumper als het mistig is hahahaha…..

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #165 Gepost op: juni 08, 2017, 10:16:32 »
Wauw. lekker bezig Jaapio. wel een gedoe zeg. respect dat je door die spaghetti slierten heen bent gekomen.
P8, 6m6 groen, 15" 195/45 wheels, 40mm lager, adj. panhard, getint glas, spoiler, kouki's, more  => www.starlet-forum.nl/index.php?topic=15220.0

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #166 Gepost op: juni 08, 2017, 14:23:59 »
Lekker bezig!!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #167 Gepost op: juni 09, 2017, 10:20:25 »
Thanks mannen….en we blijven lekker bezig hoor  ;D ;D

Gisteren de mistlampen ingebouwd. De houder is nu vele malen sterker als origineel, goed gelukt dus. Knap spul hoor die Tec7 kit.

Nu alleen de mistlampen nog aansluiten.

Klaar?

Nee zeker niet maar wel zover klaar voor “Go Experience” in Raamsdonkveer bij Louman. Zondag staat de Corolla daar namelijk te kijk.
Morgen dus goed poetsen ala Jaapio  …..uuhhh… gewoon goed wassen en zo dus…. Hahaha….

Offline MightMex

• SCH forum member
  • **
  • Today, Tomorrow, T.....
« Reactie #168 Gepost op: juni 09, 2017, 11:05:31 »
Netjes Jaap!