Auteur Topic: Jaapio's Corolla E10 GTSi  (gelezen 5481 keer)

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
Re: Jaapio's Corolla E10 GTSi
« Reactie #125 Gepost op: april 25, 2017, 11:50:18 »
Dan rijd je Toyota en heb je best nog veel werk :o
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #126 Gepost op: april 25, 2017, 20:19:36 »
Behoorlijke tegenvallers zeg. Pfff... Des te meer genieten als je het geregeld hebt. Succes!

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #127 Gepost op: april 25, 2017, 20:46:40 »
Zo is het..... stug door gaan. even schelden en tegen een muur trappen....en weer door  ;D ;D

Remklauw voor de MR2 is binnen. Motorsteun voor de Corolla is ook binnen. Morgen krijg ik de oliekeering binnen. Vrijdag keering en ashoes vervangen en dan is het allemaal alweer snel vergeten.
Ga denkelijk voor een nieuw origineel spatbord. Vind maar eens een smetteloos exemplaar he....dan maar wat dieper in de buidel tasten.

Als die dan gespoten is is die ver klaar zoals ik het wil  :P
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #128 Gepost op: april 25, 2017, 21:01:26 »
Welke ashoezen heb je gebruikt, van die universele? ik heb het een tijdje terug ook meegemaakt dat een nieuwe ashoes (bijna) kapot gedraaid was, zat helemaal opgefrommeld om de as.
Dat rubber is zo stroef in het begin dat het aan elkaar plakt, als je dan scherp stuurt draait het helemaal in elkaar (tenminste, dat denk ik) als je er één ribbel afknipt raken de plooien elkaar minder en blijft ie wel goed zitten.

Invetten aan de buitenkant zou ook wel kunnen helpen.
« Laatst bewerkt op: april 25, 2017, 21:39:11 door Patrix »

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #129 Gepost op: april 29, 2017, 05:19:14 »
@Patrix….welke ashoezen, merk en zo precies….i don’t know. Het waren van die strekhoezen die je over de homokineet heen trekt. Bagger zooi is het. Gisteren ontdekt dat de eerste die we vervangen hadden al weer kapot was. nu hebben hebben we kwalitatief betere gebruikt maar de homokineet moest wel helemaal er af.

Hier dan weer onze belevenissen van gisteren.

Zo dan, next chapter is vandaag weer afgerond. Oh oh oh…..lijkt wel of ik vervloekt ben door de knutsel goden zeg.
Oliekeering lek, ken beurn. Nieuwe bestellen…jahaha mij klote ze niet meer hoor. Via een bevriende Toyota monteur de keering bij de dealer besteld. Netjes op chassisnummer zo kan er niks verkeerd gaan. Ben het wel een beetje beu dat er altijd wat verkeerd gaat.
Motorsteuntje besteld met foto en al erbij. Zelf gezien, kan ook niks mis gaan dan. As hoes heeft me kameraad de monteur besteld.

Mooi in alle vroegte begonnen. Eerst even een autootje afslepen. Beetje bumper kleven noemen ze dat. Goddorrie zit een power en zo’n A3 turbodiesel hoor.
Daarna echt aan de slag. Beschermingkap er onderuit. Anders kunnen we de voorste motorsteun niet vervangen hè. Wiel er af, as los. Fusee kogel los. Bakkie onder de bak, as eruit, hoppa daar komt de olie.

De oude as had ik mee genomen. Daar hadden we immers al een nieuwe hoes op gezet in den GTSI beginne. Zo’n gynaecoloog geval zeg maar. As mee genomen om te kijken waar die borgring zit zodat we de homokineet los konden halen om maar geen uitrekbaar hoes te hoeven gebruiken. Smerig werkje hoor. Dat ging gelukkig allemaal goed. Nieuwe hoezen erop, beetje proper maken en klaar.
Nieuwe keering, uitpakken, oude eruit halen, nieuwe erin zetten…….nieuwe erin zetten!!!! NIEUWE RIN ZETTEN???  Ja amehoela…niks nieuwe erin zetten want het is de verkeerde. Krijg nou toch helemaal de &*%^#@&()_&*% en nog meer.
Ying-Yangggggggg…… f*ck of met ying-yang…..wordt je toch gestoord van of niet hahahaha….ik bedoel …snik.
Appje sturen naar bevriende Toyota monteur met een foto. Kanniet de verkeerde zijn zegt hij, is besteld op chassisnummer. Tja…u ziet het, beelden liegen niet. Kan um wel erin zetten maar dan loopt alle olie eruit. Even later, appje terug. Sorry hier en daar. Magazijnchef had de verkeerde besteld, van de andere kant. Gelukkig hadden ze de juiste wel op stock liggen. Oh ja….en een tientje duurder uiteraard.
Laten we een ritje Maastricht-Landgraaf-maastricht maar als pauze zien.

Eenmaal de juiste keering in huis zat alles weer snel in elkaar. Ook her en der wat proper gemaakt…..he he…. Alleen nog uitlijnen….WEER!
Nu ga ik bidden tot Alah, onze lieve Heer, Budha, Pinkstergemeente, Jehova en m’n schoonmoeder….dat het eens afgelopen is om altijd maar de verkeerde zooi in huis te krijgen, alles tot in den treure herhaaldelijk los te moeten schroeven…..en de almachtige hoop dat het nu echt goed is.
Zal toch wel hè Annie….uit de takkestraat….nondesju.

Zo dat is er dan ook weer uit…..zie hier het resultaat….tatata….

Bij de dealer iig ook een nieuw spatbord besteld. Niet omdat het moet maar omdat het kan. Wil het 100% hebben….
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2017, 06:50:19 door jaapio »

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #130 Gepost op: april 29, 2017, 10:37:29 »
Haha, mooi verhaal weer (wat minder leuk voor jou natuurlijk) en als het zo'n rekbare hoes was is dat een universele geweest, bij mij zitten ze er al een hele tijd onder, zonder problemo.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #131 Gepost op: april 30, 2017, 08:02:37 »
Ja was zo'n rekbare hoes inderdaad. Echt bagger spul hoor.....gelukkig bij jou no problem  ;)

Offline Bryan-4E-FTE

• SCH forum member
  • **
  • Today Tomorrow Toyota!
« Reactie #132 Gepost op: april 30, 2017, 16:03:19 »
Zelf ook alleen maar gezeik gehad met die rekhoezen.
Liepen altijd stuk na een paar 100km.
Bij mij liepen ze kapot op m'n veerpoot (verlaagd door schroefset), geen idee of het daaraan kan leggen maar zo was het bij mij.

Heb nu alle 4 m'n hoezen vervangen voor orginele en geen problemen meer :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #133 Gepost op: april 30, 2017, 19:10:39 »
Misschien zit er nog verschil in kwaliteit? die ik heb zijn van Spidan

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #134 Gepost op: april 30, 2017, 20:56:00 »
Geen idee welk merk ik had  :o wel dat het rommel was  ;D

Origineel is peperduur. Geinformeerd en per stuk €105.- ex btw ::)

Beter als helemaal duur hè  ;D ;D

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #135 Gepost op: april 30, 2017, 23:09:42 »
Pittig prijsje voor een ashoes  :o

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #136 Gepost op: mei 02, 2017, 09:42:19 »
Ik begin die universele ook een beetje zat te worden. Vaak een jaartje, soms 2 en ze zijn weer kapot. Ook die klemmen die erbij zitten zijn ruk. Originele hoezen (dus niet rekbare) zijn erg duur, maar die heb je ook weer imitatie, die zijn dik genoeg en blijven veel langer heel. Kost wel meer werk, omdat je homokineet van de as af moet, en weer erop.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #137 Gepost op: mei 03, 2017, 15:29:45 »
Juist...zo hebben we het nu ook gedaan. Een goede hoes er op.....wel ff homokineet uit elkaar halen dan :)

Hoe mooi kan het zijn…..soms. Gisteren was zo’n dag.

Gisteren kon ik het originele spatbord ophalen. Vandaag de hele zwik naar de spuiter. Kon daar mooi alles zelf demonteren. Super relaxed kenne sleutele….en ditmaal GEEN tegenslagen….tis wat hè Harrie van de Sunweb haha….
GTSi ziet er geweldig uit achter de schermen. Geen spatje roest op de plekken waar je het wel kan verwachten eigenlijk....nu het los ligt wel alles ingespoten met bodyshuts...tectiel of hoe die rommel ook heet :lol:

Komend weekend is sjeesweekend….lekker een super lang weekend naar Duderstadt met de MR2. Dus deze week/weekend wordt alles gespoten…. Spatbord, Bumper, Bumperlip en dakspoiler.
Speciaal voor ons spuitwerk zijn alle filters van de cabine vervangen….is ook al wat waard toch ;)

Ben erg benieuwd.

NU staat die bloot buiten

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2017, 06:53:50 door jaapio »

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #138 Gepost op: mei 12, 2017, 05:42:11 »
Goodmeurning …..

Was me een dagje wel gisteren. Spuitwerk is klaar en erg mooi geworden. Spuiter heeft z’n best gedaan mag ik wel zeggen. Ik bedoel maar, op het sparbord na is het toch gebruikt spul en het ziet er weer als nieuw uit.
Zo kon ik gisteren de boel weer gaan opbouwen. Tevens ook de dakspoiler gemonteerd. Geschroefd en gekit met Tec7. Bumperlip ook daarmee gekit.
De Corolla heeft daar wel een tijdje buiten gestaan en was (voor mijn doen dan) best vies. Zover ik heb kunnen zien is er geen kleur verschil. Als het weer het toelaat straks maar even een wasbeurtje geven……ben aardig in m’n nopjes ermee.
Vandaag voor de laatste keer voorlopig maar weer eens laten uitlijnen en dan hoop ik toch dat het even gedaan is met alle tegenslagen die we hebben morgen ervaren.
Nu kan ik me gaan toeleggen om de audio restanten eruit te gaan halen. De radio weer normaal aan te sluiten, mistlampen inbouwen en dat soort werkjes.

Maar goed, belangrijkste is gedaan….. vind het wel grappig dat nu bumperlip voor en achter en de dakspoiler van Foha is. Had er nog nooit van gehoord maar nu toch de hele extra zwik van het zelfde merk.

Niet de mooiste foto’s maar geeft een beeld.

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2017, 06:59:19 door jaapio »

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #139 Gepost op: mei 12, 2017, 07:34:11 »
Goed bezig  :thumbs:
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #140 Gepost op: mei 12, 2017, 07:50:01 »
Nice job!
Foha is optioneel bij toyota.
Spoilertjes voor p7 konden ook van foha zijn
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline MightMex

• SCH forum member
  • **
  • Today, Tomorrow, T.....
« Reactie #141 Gepost op: mei 12, 2017, 11:04:42 »
Netjes Jaap! Chrome lampjes misschien nog in de corner lights :-X?

Offline Thomas T

• SCH forum member
  • **
« Reactie #142 Gepost op: mei 12, 2017, 13:32:23 »
Top werk! Heel netjes!
EP71 XL 1989 Restauratie en Transformatie naar 4E-FTE 6-bak Trackday Auto.
Mijn Showroom -> http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23842.0

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #143 Gepost op: mei 12, 2017, 14:42:19 »
Dadadaaaankkkeeee.. .. :D :rofl: :rofl:

Nee geen chroomlampies joh....of gewoon witte of led. Die chroomgevallen geven bijna geen licht  :o :shades:

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #144 Gepost op: mei 12, 2017, 20:30:22 »
Nu nog witte strepen erover en sticker van Toyota Friends Limburg 😀
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #145 Gepost op: mei 13, 2017, 06:07:53 »
Egnie.......hahahah a.....

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #146 Gepost op: mei 13, 2017, 08:49:32 »
Hahaha. Kreeg even een flashback
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #147 Gepost op: mei 16, 2017, 05:34:02 »
En nu gaat het stil worden hè…. Maar niet helemaal. Gisteren voor de zoveelste keer de GTSi laten uitlijnen en nu ook alle wielen laten balanceren. Op zich is dat best een dure aangelegenheid. Zal nu toch wel gedaan zijn om elke keer weer de halve ophanging los te moeten halen hè…...

Ook het arsenaal aan poetsmiddelen aangevuld. Kan m’n lol weer op hoor…uche  ;D

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2017, 07:12:36 door jaapio »

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #148 Gepost op: mei 16, 2017, 21:16:14 »
lekker poetsassortimentje!
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #149 Gepost op: mei 24, 2017, 04:51:42 »
Op zich valt er even niet zoveel meer te melden qua sleutelwerk. Althans voorlopig dan. Er is nog wel wat werk te verzetten maar dat komt nog wel. Zo moet er nog wat audio restanten eruit gehaald worden. De radio moet nog normaal aangesloten worden. De mistlampen moeten nog gemonteerd worden. Voor de mistlampen heb ik al wel een schakelaar kunnen bemachtigen….zelfde als die gebruikt wordt voor het mistachterlicht. Ik weet alleen nog niet of ik die ook echt ga gebruiken voor de mistlampen aan de voorkant.

Anyway, gisteren qua poetsen de GTSi eens goed onderhanden genomen. Eerst een goede wasbeurt en toen van 10.00 tot 16.00 uur bezig geweest om de auto een goede beschermlaag te geven.
Zwart, een mooie kleur en al helemaal als die gepoetst is maar je ziet er ook werkelijk alles op….zelfs als een mug aan het wildplassen is geweest…tjonge….

Ziehier het resultaat….

En Bertju is er altijd bij hahaha….

Gisteravond nog de auto van binnen gedaan…. De ramen moet ik nog eens overdoen vandaag.

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2017, 07:15:33 door jaapio »