Auteur Topic: foutcode 14, ECU defect??  (gelezen 308 keer)

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
foutcode 14, ECU defect??
« Gepost op: oktober 11, 2016, 22:39:34 »
Heren,

Ik heb al sinds de bouw van mijn 4efte problemen dat ik foutcode 14 blijf krijgen. Ik heb al 100 x de ecu gereset door de accu los te halen en de code blijft terug komen.
Vervangen heb ik:

Bougies
verdelerkap
bobine
ontstekingsmodule
bougiekabels

Eigenlijk de gehele ontsteking kun je wel zeggen. Maar de foutcode komt meestal na een dag weer terug.
Het probleem is meestal als ik +- 5 minuten heb gereden, bijvoorbeeld van mijn huis uit naar het tankstation. Daar zet ik de auto stop, tank hem vol, ga betalen en wil dan wegrijden. De motor wil dan meestal niet starten (lees een stuk of 6 keer ronddraaien voordat de motor start) en dan met veel moeite komt ie op gang. Het motor manage lampje blijft dan meestal een aantal sec branden en gaat dan uit.

Als ik de foutcode opzoek kom ik op:
Citaat
14    Ignition No IGF signal to ECU for 4 consecutive IGT signal during engine running
       Open/short in IGF/IGT signal from Igniter to ECU
       Igniter malfunction
       ECU

Wat kan dit zijn?
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
Re: foutcode 14, ECU defect??
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2016, 00:16:10 »
De IGF poort op de ECU krijgt geen signaal als de IGT poort op de ECU al 4x achter elkaar wel een signaal heeft.
Nu ben ik laatst bezig geweest om een 4E-FTE aan te sluiten in een P7, en had toen uitgezocht wat die 2 signalen ook al weer zijn.

IGT is het signaal naar de onsteking en IGF is het return signaal, zodat de ECU weet dat de bobine werkt.
Het zou dus je bobine kunnen zijn, maar aangezien je die al vervangen hebt... misschien een draadbreuk of slechte connectie ergens?

Online onnaj

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2016, 07:42:35 »
Ik gok ook op slechte connectie of kabelbreuk. Eventueel kabels doormeten vanaf de ECU. Voorzichtig heen en weer bewegen van de bekabeling bij de ECU kun je ook proberen. Als de storing dan optreed weet je dat er iets in de boom niet goed zit
EP71 1.3 XL 20.000 km Haslbeck!

SOLD Toyota Celica 20V

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2016, 20:59:11 »
Ik heb het idee dat het met en met erger wordt. Ik ga een dezer daag dan maar eens aan de bekabeling sleutelen.
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^