Auteur Topic: Fmic  (gelezen 714 keer)

Offline antoin243

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 30
Fmic
« Gepost op: oktober 06, 2016, 07:54:15 »
zoals in de showroom beschreven projekt gestart p7 1e eruit 4efte erin.
Struikelblok de Fmic.

alle ideeŰn zijn welkom tips merk afmetingen en evt hoe gemonteerd.
ik had eenRenault 5 GT turbo Fmic maar de past niet

Goetjes Antoin

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 734
  • TURBO YO!
Re: Fmic
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2016, 08:56:55 »
Ik heb voor mijn p8 een universeel type gepakt. Probleem met een intercooler van bijvoorbeeld clio etc is dat t lastig is de goede maat slang te vinden voor erop. Verder kun je veel koppelingen / slangklemmen via ebay krijgen. Rete goedkoop daar en goede kwaliteit (wat best vreemd is voor ebay lol)

Ik weet niet hoe je wegkomt met je radiator (normaal of kleiner model) maar dat is ook wel een pain in the ass soms. Dus hou er rekening mee dat je erlangs / omheen moet




Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3590
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Fmic
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2016, 12:07:57 »
kijk even in jp zn showroom, die had het netjes opgelost met zn 4efte!
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline antoin243

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 30
Re: Fmic
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2016, 21:15:29 »
Heb een Fmic gevonden is bedoelt voor ford fusion
.
ideale maten alleen zijn de slang aansluitingen wat dun 40
deze aanhouden of iets anders zoeken

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 734
  • TURBO YO!
Re: Fmic
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2016, 22:27:40 »
Is dat niet wat krap voor een 90░ bocht?

Offline antoin243

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 30
Re: Fmic
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2016, 22:51:50 »
kan nog schuiven met de ic

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 136
  • [P9] 4EFTE
Re: Fmic
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2016, 17:57:56 »
Ik heb zelf een SR20DET intercooler in mijn P9 zitten, sinds zondag pas ;D
De intercooler pijpen komen van een glanza fmic kit inclusief de short route pijp.
Normaal gaan deze pijpen onder de bumperbalk door maar dat is niet bepaald praktisch en mooi, dus heb stukjes plaatwerk uit het front geslepen en de pijpen ingekort.
En toen paste alles perfect, zelfs achter de bumper.





Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Zie trouwens je foto's niet bij je posts, neem aan dat die er bij zaten?

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 23840
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Fmic
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2016, 20:38:09 »
Antoin, je foto's doen het niet, en je kan ze ook allemaal in 1 post plaatsen. Vandaar dat ik je Posts heb verwijderd
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 734
  • TURBO YO!
Re: Fmic
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2016, 22:33:43 »
damon, wat zijn de maten van die 90 graden bocht die direct op je turbo zit?  ;D

Offline antoin243

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 30
Re: Fmic
« Reactie #9 Gepost op: oktober 13, 2016, 01:40:37 »

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14154
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Fmic
« Reactie #10 Gepost op: oktober 13, 2016, 07:52:03 »
nope, foto doet het niet
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 136
  • [P9] 4EFTE
Re: Fmic
« Reactie #11 Gepost op: oktober 13, 2016, 17:32:58 »
damon, wat zijn de maten van die 90 graden bocht die direct op je turbo zit?  ;D

Deze bocht per ongeluk verkeerd besteld :-X maar kwam nog verrassend goed uit.
Dit is een 90 graden bocht met verloop 63-51 mm, aan de turbo kant zit wel het rubber van de originele aanzuigbuis tussen de turbo en siliconen slang.
Aan 1 kant van de bocht ook een stuk af moeten slijpen omdat deze niet helemaal uit kwam met de oliefilter.

Offline antoin243

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 30
Re: Fmic
« Reactie #12 Gepost op: oktober 14, 2016, 22:56:41 »




Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1278
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Fmic
« Reactie #13 Gepost op: oktober 14, 2016, 23:03:16 »
professioneel gat!

Offline Damon

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 136
  • [P9] 4EFTE
Re: Fmic
« Reactie #14 Gepost op: oktober 15, 2016, 11:09:01 »
Dat gat is het zelfde idee als bij mij, zou het alleen toch wel afbramen.
Als je het ooit nog een keer los moet halen liggen je handen open.

Offline antoin243

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 30
Re: Fmic
« Reactie #15 Gepost op: oktober 16, 2016, 12:21:46 »
klopt moet het nog afbramen ,  licht schuren en spuitbus erover

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 734
  • TURBO YO!
Re: Fmic
« Reactie #16 Gepost op: oktober 17, 2016, 21:01:02 »
damon, wat zijn de maten van die 90 graden bocht die direct op je turbo zit?  ;D

Deze bocht per ongeluk verkeerd besteld :-X maar kwam nog verrassend goed uit.
Dit is een 90 graden bocht met verloop 63-51 mm, aan de turbo kant zit wel het rubber van de originele aanzuigbuis tussen de turbo en siliconen slang.
Aan 1 kant van de bocht ook een stuk af moeten slijpen omdat deze niet helemaal uit kwam met de oliefilter.

Oke, bedankt!