Het verhaal:
De heenreis op maandag ging echt top. Geen files en bij de wegwerkzaamheden konden we zo doorrijden.
De blauwe is uiteindelijk niet mee geweest. We zijn met de rode p8 en een Civic uit '84 richting Boedapest gereden.
De auto:

De route:

Totaal geen problemen gehad. Even in een hotel in Linz (Oosterrijk) overnacht en de volgende dag doorgereden naar Sziget festival in Boedapest.
Op deze rit een mooie mijlpaal bereikt.
Vanaf aankoop 100.000 km met de auto gereden.

Fantastische week gehad daar.

De terugweg ging wat minder.
Afgelopen woensdag om 7 uur zaten we ongeveer weer in de auto.
Met 3 man in een vol gepakte Starlet was niet ideaal. Maar het werkte.
12 uur en vele files later waren we net 30 km voor Neurenberg (Duitsland)
Hier sloeg het noodlot toe. De koppakking lek richting het koelcircuit en waterpomp kapot. (Nog geen idee welke eerst kwam)
In ieder geval was dit de inhoud van mijn KVS reservoir:

De beste man van de ADAC heeft ons om 21:00 uur naar een hotel gebracht, waar ik de volgende dag naar een garage kon.

Tot mijn grote verbazing moest ik voor dat ene nachtje hotel even 180 euro neertellen.
Bij de plaatselijke Toyota dealer heb ik mij om 7:30 uur laten vertellen wat ik al wist. De koppakking lek en waterpomp kapot.
En dat het niet uit kon om het te laten repareren.
De ANWB weer gebeld voor een vervangende auto en dat ze mijn auto naar Nederland moesten brengen.
Hier waren ze het niet per direct mee eens.
Ze gingen eerst contact leggen met de Toyota dealer om mijn verhaal te laten bevestigen.
Om 13:00 's middags heb ik de ANWB weer gebeld. Die vertelden mij doodleuk dat ze nog geen contact hadden gezocht.
Vervolgens zeiden ze dat ze een andere auto voor mij gingen regelen en dat die van mij in Duitsland naar de sloop ging.
Ook tegen betaling was er geen mogelijkheid om mijn auto terug naar Nederland te brengen.
'S avonds om 17:30 uur waren we onderweg naar Nederland in een Skoda Suburb Station uit Juli 2017 met alle opties die je maar kan bedenken.
Donderdag op vrijdag nacht om 2:00 uur waren we thuis.
De vriendelijke mensen bij het hotel vonden het gelukkig geen probleem dat mijn Starlet daar een poosje zou blijven staan.
Vrijdag thuis de zooi uitgepakt en de Suburb naar Groningen gebracht, waar ik hem in kon leveren.
'S avonds even lekker gestrest over hoe ik de Starlet weer naar huis ging krijgen.
Gelukkig kon ik in Ommen een oprijwagen huren voor 79 euro. Deze heb ik zaterdag morgen om 8:00 uur opgehaald met mijn vader en broer.
De dikke Volkswagen Crafter 2.5 liter TDI

Na 650 km stonden we weer bij het hotel om de starlet op te laden.

Daarna konden we weer 650 km terug rijden.
Helaas niet meer kunnen slapen in de Crafter en om 00:00 uur thuis.
Vandaag om 4:20 ging de wekker weer en kon ik weer aan het werk.
Het waren een pittige 2 weken. Maar ben blij dat ik de geliefde Starlet wel weer bij huis staat.
Het verhaal met de ANWB is nog niet voorbij. Hier ga ik nog wel even serieus over zeuren.