Eindelijk weer even een update,
Heb eindelijk de kleppendeksel dr op gezet!

Met een tijdelijke oil catch can zodat ik weet waar hij moet zitten en op mn gemak een nieuwe kan maken.

Ondertussen ook alvast een begin gemaakt aan de nieuwe veerpootbrug

Wil hem t zelfde maken als de kleppendeksel.
Ondertussen alleen nog maar gestraalt en beginlaag gegeven (geen fotos van jammergenoeg)
Eindelijk konde we naar de tuner toe!
Nog even de juiste veer in de wastegate zetten (zodat we 1bar rijden)

Eenmaal bij de tuner aangekomen had die ondertussen ook een geinig starletje staan:

Maar vanaf daar hield de pret al snel op,
Kreeg het gevoel of hij dr helemaal geen zin in had om de starlet af te gaan stellen.
Uiteindelijk grof op de straat af kunne stellen maar hij kreeg hem stationair niet lager in zn afr.
En is allemaal een beetje apart gelopen maar hij zei gewoon van ja ik weet het ook niet meer.
Dus ik heb mn spulle gepakt en ben gegaan.
Als mensen hun auto afgesteld willen hebben, raad ik aan om NIET naar quattra tuning te gaan.
De starlet reed op boost nu eindelijk wel fatsoendelijke afr waardes dus durfde eindelijk wel een keer gas te geven.
Hij was aanzienlijk wel sneller geworden dan dat hij voorheen was.
Alleen na letterlijk 2x gas te hebben gegeven toen we op de terug weg naar huis waren de complete straat achter me blauw!
K*T,
Trek motorkap los:

Gezien we nog 150km moeste rijden voordat we pas thuis zoude zijn, heb ik maar even mn broer gebeld die me uiteindelijk is komen afspelen,
Duurde wel even voordat die dr was, dus maken maar even t beste dr van

En eindelijk na 2.5uur was die dr, woude eerst slepen met de stang, maar dit ging niet omdat bumper van de andere auto in de weg zat.
Dus toch maar 150km met de kabel moete slepen

Eenmaal thuis gekomen, gelijk de auto in de garage gezet en kijke vandeweek wel wat het probleem is. (was ondetussen alweer 10uur voordat we thuis waren)
Als 1ste maar even de inlaat dr af gehaald, want dacht misschien met een beetje geluk is het alleen de turbo.

Nou die was kurk droog.
Toch maar het hele blok dan uit elkaar halen om zeker te zijn wat het kan zijn

Eindelijk de kop dr af.
Niks geks te zien dat dr iets gescheurt was. dan maar de zuigers dr uithalen:
En jahoor, heb de boosdoener(s) gevonden:

Alle 4 de zuigers stukken tusse de zuigerveren uit gebroken.
Natuurlijk, zat dr aan te komen maar had gehoopt toch wel een half jaar tot 3/4 jaar er plezier van te kunne hebben en niet letterlijk maar 5minuuten.
Voor mij houd het hier op. Ik persoonlijk heb er geen zin (en tijd) meer in om te gaan forgen of weer stock turbo terug op te gaan bouwen.
Dus mocht iemand intresse hebben in dit project stuur me even een PB.
Het liefst verkoop ik alles in 1x