Auteur Topic: Starlet 4e-fte --> T28 turbo  (gelezen 3841 keer)

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 743
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #25 Gepost op: juni 26, 2016, 23:23:07 »
 :heilig: :heilig: :heilig:
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3602
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #26 Gepost op: juni 27, 2016, 08:03:17 »
zieke shit!
ga je nu wel met een anderre intercooler rijden?
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Thomas T

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 488
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #27 Gepost op: juni 27, 2016, 12:45:21 »
Super gaaf dit!
EP71 XL 1989 Restauratie en Transformatie naar 4E-FTE 6-bak Trackday Auto.
Mijn Showroom -> http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23842.0

Offline KooolaNL

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3642
  • Hurry up noob microwave
    • PPP
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #28 Gepost op: juni 28, 2016, 14:45:44 »
ik keek op japfest nog via de half open motorkap naar die buis en tmic voor in de bumper en dacht kijk dat is iemand die het goed doet, niet wetende van vorige eigenaar natuurlijk

kan niet meer zeggen als zeer netjes allemaal, wow
Life is divine chaos, Love is life, Fall into life, Fall in love, Embrace it, Breathe, And enjoy the ride

Offline Danny.d

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 33
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #29 Gepost op: augustus 19, 2016, 16:41:17 »
Bedankt voor de leuke reacties :)

zieke shit!
ga je nu wel met een anderre intercooler rijden?
Ja, had er al een liggen alleen moest hij nog aangepast worden (hier onder zo het resultaat)



De laatste tijd een beetje druk geweest dus niet zo veel aan de nieuwe setup kunne werken als ik iegelijk zou willen.
Maar gelukkig ligt het niet stil en hebben ondertussen de nieuwe intercooler op maat gemaakt.
(had er nog een liggen van een Rx7 maar de aansluitingen kwamen helemaal verkeerd uit en de diameters waren veelste groot dus heeft maatje van me maar even nieuwe zijkantjes dr op gemaakt)



Alleen nog ophangingen er op maken en dan is die ook klaar. (gebeurt pas met de ombouw zelf zodat zeker weet dat hij goed uit komt)

Tussedoor nog even een dagje naar JDM Sunset @ the beach geweest met mn broer same.
(jammergenoeg heb ik een aantal van jullie niet meer gezien ik paar keer op weg naar jullie oude bekende tege kwam.. Volgende keer beter ;) )



Spruitstuk aangepast zodat hij niet meer tegen de koppelings cilinder aan kan komen:



Vervolgens heeft maatje van me hem afgelast en de wastegate er op gemaakt:


Ondertussen zijn silicone slangen in- en uitlaat delen, injectors etc. allemaal binnegekomen:


Stukje van de turbo naar de intercooler ook vast voorbereid en olie retour flensje:



Gezien de koude kant van de turbo er niet zo heel netjes meer uit zag heb ik die ook gelijk maar even gestraalt:


En afgelope week heeft maat alvast een stuk van de downpipe gemaakt zodat dat ook minder gekloot is tijdens het ombouwen.
Had de wastegate even niet bij de hand, maar zo zal het er ongeveer komen te zitten straks :)





Ik ben er al erg blij mee, ondertussen zijn bijna alle onderdelen binnen.
Als het goed is komt komende week de nieuwe olie en waterleidingen voor de turbo binnen en dan kunne we eindelijk een datum gaan plannen om het om te bouwen

Bijna vergeten,
De kleppendeksel is ook zo goed als klaar, alleen nog een paar stof pitjes er uit polijsten en dan kan die er ook op!




(Jammer, de print komt iets waziger op de foto dr uit dan dat het daadwerkelijk is. Maar goed ik vind het mooi gelukt :) )

Starlet 4e-fte (P8) going --> Garret T28 --> Just rebuild

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 290
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2016, 16:54:31 »
Fapfapfap

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2386
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2016, 17:15:43 »
Ziet er prachtig uit allemaal, wel handig dat je zulke maatjes hebt trouwens.

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 23849
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #32 Gepost op: augustus 19, 2016, 17:33:27 »
Heel mooi!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1412
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #33 Gepost op: augustus 19, 2016, 18:00:19 »
wow ferm die manifold

ik wauw dat men beginners tiggen ook al zo goed was ha ha
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline biggie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
  • EP7's RULE
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #34 Gepost op: augustus 20, 2016, 11:04:27 »
zo zo....die slakkenhuis en kleppendeksel zien er echt gaaf uit.
ben benieuwd naar t eind resultaat
Double the fun.....double EP70!

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3602
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #35 Gepost op: augustus 20, 2016, 19:57:52 »
gaaf!
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Danny.d

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 33
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #36 Gepost op: augustus 31, 2016, 21:27:02 »
Zo, we zijn inmiddels weer wat verder gekomen sinds de laatste update.
De leidingen zijn allemaal binne gekomen :)


En ondertussen ook vast een nieuwe las fitting voor mn wideband gemaakt:


We hebben ondertussen dus alles klaar en binne voor de ombouw!
Dus gelijk afgelope weekend maar begonnen! (planning is om alles te doen in 1 weekend)
Nog even een foto van hoe het er uit zag voordat we begonne


Nou, niet helemaal een goed begin  :N
Wil het oude spruitstuk er af halen, en bij 1 moer leek de achterzijde wel mee te bewegen
Iets verder los gedraaid, en ja hoor, Gescheurt  :(





Gelukkig was er een maat (die mn spruitstuk gelast heeft) bij die nog wel iemand wist (zn broertje) die Aluminium waarschijnlijk wel kon lasse voor me.
Ondertussen maar alvast de rest er af halen en ze even langs elkaar leggen, De oude setup vs de nieuwe:




Binne een half uur stond het broertje al op de stoep met gereedschap enal! Redder in nood!

En spruitstuk kon er al gelijk weer op


Gezien ze toch wat meer brandstof nodig zal hebben, ook maar gelijk de injectors vervangen:


Gelukkig bleek alles te kloppen!


Turbo en Wastegate op het spruitstuk gezet, En maatje was ondertussen bezig al de rest van de downpipe te maken:


Even met de blanket dr op om te kijken hoe het er ongeveer uit zal komen te zien

Begint er al op te lijken!!  ;D

Nu de intercooler,
Hadde gekeken en als hij iets uit het midden zou zitte zou hij als het goed is precies langs de oliekoeler en radiateur weer het motorruim in kunnen, en aan de andere zijde precies onder de turbo uit komen

Mwah, lijkt nogsteeds wel allemaal te kloppen,

Ophangingen maken dus!
Mn maatje die me met het opbouwen heel het weekend heeft meegeholpen in actie
(Degene die ook de zijkante van de intercooler gemaakt heeft)



Een paar gaatjes geboord, en ja hij hangt! (plus ondertusse al bezig geweest met de leidingen en kijken of de buis vanaf de turbo inderdaad uit komt waar we verwachte)

Jammergenoeg niet helemaal, maar wel erg dicht in de buurt dus klein knikje er in maken en dan moet die passen (maar doen we later wel eerst het ene afwerken)


Heb er geen hele duidelijke foto van gemaakt (Vergete)
Maar hier op deze foto kan je zien dat de vorige eigenaar het een goed idee vond om een intercoolerbuis dwars door de frontbalk te laten lopen
Als je naar de frontbalk kijkt kan je zien dat het ook niet echt netjes gebeurt was en ik hier erg graag vanaf zou willen
|

Maar even een mooi plaatje er op gemaakt gezien ik er niet erg blij mee was

En gelijk maar zwart gespoten toen het klaar was,
Valt bijna niet meer op, en weer stuk steviger!


Downpipe inmiddels ook alweer klaar



Screamer ook maar gelijk gedaan:



En alles op zn plek,
Downpipe klaar en afgelast, Screamer klaar en afgelast en ook de kleine buis van turbo naar intercooler aangepast:
Alleen de oil return leiding even een tijdelijke er op gemaakt gezien ik mn AN- Lasfittinging niet optijd binne had. (wordt dus binnekort ook vervangen door gevlochte leidingen net als 1 koelvloeistof slangetje die niet paste)


Oude uitlaat, weg drmee! (kregen hem zelfs niet meer los dus maar los moete slijpe)

Had nog een demper liggen die ik onder mn vorige auto gehad heb, hij is wel iets groter maar even kijken of hij gaat passen:

Jup moet passen!


Ja ik weet t, achterbumper ziet dr niet uit! Komt een nieuwe voor maar eerst zorgen dat alles past en goed loopt

Heb geen foto meer gemaakt van het midde stuk, Maar hier was de einddemper in elkaar gehecht om te passen,

Gelukkig paste het allemaal goed en heeft mn maatje m afgelast


Zondag nacht om kwart voor 1 waren we eindelijk klaar,
Sorry heb nog geen goede foto, want toen we klaar waren en ik een klein rondje wou gaan rijden kwamen we er achter dat hij toch wel erg veel brandstof lekte (hele plas onder de auto)
Auto maar gelijk terug in de grage gezet en even snel een foto gemaakt,
Jammer dat het donker was en het er niet zo netjes uit ziet als het eigelijk is, maar zal morgen als ik dr mee verder ga even goede foto maken


Had al een vermoede dat de auto zou kunne lekken, gezien er 1 van de 3 rubbertjes die op de injector zitten niet bij de nieuwe injector zat,
Heb de oude moete gebruiken hier voor op de hoop dat ze niet zoude lekke.
Pech gehad, dat dede ze dus wel (behoorlijk) Dus gister bij de dealer maar even nieuwe besteld en als alles goed verloopt kan ik ze morgen ophalen en gelijk dr op zetten

Uiteindelijk op de injector rubbers na is het gelukt om het van vrijdag middag tot zondag (nacht) om te bouwen.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2016, 21:35:21 door Danny.d »
Starlet 4e-fte (P8) going --> Garret T28 --> Just rebuild

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14159
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #37 Gepost op: september 01, 2016, 09:27:23 »
veel custom werk :D me like! eens wat anders dan de standaard dingen.
heel benieuwd hoe deze gaat lopen. nog plannen voor het blok intern?
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17229
    • Onderdelen lijst
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #38 Gepost op: september 01, 2016, 09:32:36 »
Vet project! Ik heb nog wel een nette achterbumper liggen (rood), die wil ik wel doneren aan dit project haha, mag je gratis ophalen!
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3602
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #39 Gepost op: september 01, 2016, 10:00:10 »
heeeeel dik! respect haha
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 23849
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #40 Gepost op: september 01, 2016, 14:07:14 »
Heel goed bezig!

En zie ik het nou goed??? Pim die iets weggeeft? Gratis?!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 743
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #41 Gepost op: september 01, 2016, 20:33:07 »
Netjes, ziet er echt heel mooi uit
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline Danny.d

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 33
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #42 Gepost op: september 20, 2016, 20:56:30 »
veel custom werk :D me like! eens wat anders dan de standaard dingen.
heel benieuwd hoe deze gaat lopen. nog plannen voor het blok intern?
Thanks!
Nope, voorlopig geen plannen kwa internals, ik zie wel hoelang hij het vol houd en hopen dat hij met een goede afstelling toch enige tijd vol zal houden.

Vet project! Ik heb nog wel een nette achterbumper liggen (rood), die wil ik wel doneren aan dit project haha, mag je gratis ophalen!
Dankje stel ik heel erg op prijs, maar denk toch dat ik voor een gewoon zwart plastic ongespote bumper ga.
Maar toch bedankt voor het aanbod!



Jammergenoeg geen grote update zoals ik voorgaande keren wel gedaan heb
Ik loop momenteel vast met mn project en hopelijk kan iemand hier mee helpen want ben een beetje ten einde raad.
Iets verderop meer daar over, nu eerst even de fotos die ik beloofd had plus nog wat kleine updates.

Nieuwe injector rubbers besteld gezien ze toch wel behoorlijk aan het lekken waren met de proefronde. \\

maar goed ook want denk dat de o-ringetjes die er op zaten net een iets andere maat hadden want had het voor elkaar gekregen om bij 3 van de 4 de o-ring er half uit te duwen met hem in de rail te zetten.
Probleem gevonden en gemaakt.
Sorry was iets te fanatiek bezig waardoor ik hiervan verder foto's ben vergeten te maken.

Nieuwe vooraanzicht van de Slet:

(weet nog niet of ik hem zo hou of dat ik de intercooler zwart maak om toch iets meer sleeper te houden)

Betere fotos van hoe het er momenteel onder de motorkap uit ziet.


Nog niet helemaal klaar gezien 1 leiding niet goed had opgemeten voor de koeling van de turbo dus vandaar dat er nog 1 rubbere slang op zit.
Plus voor de olie retour had ik niet optijd de AN-fittingen binnen om deze gelijk er op te kunne zetten.


Gezien mijn ruitensproeier vloeistof reservoir niet meer paste met mn nieuwe locatie van de luchtfilter heeft een maat van me (die ook mn spruitstuk gelast heeft) maar een nieuw reservoir gemaakt voor me


Omdat die toch wel erg graag zjjn (welverdiende) creditz wou voor zijn werk heeft die dat ook maar even duidelijk gemaakt op het reservoirtje:

Bij deze Roel!



Ik ben weer tevreden!

Even de auto helemaal controleren of die APK klaar is:


Hoorde de rit naar de garage mn uitlaat toch een beetje rammelen,
Beetje vreemd gezien hij toch echt perfect hing toen we hem dr onder gemaakt hebbe

Toch maar even kijken waar hij tegenaan loopt:



Hmm, daar dus.
Gelukkig al snel gevonden waar het aan lag.
Schoot vergeten er bij te maken

Verder hangt die gelukkig aardig goed nog.
|

Eindstuk dr maar weer onderuit en schoor bij plaatsen
Als we toch bezig zijn ook gelijk maar even een verdikking op 1 ophaning lassen zodat die er zeker niet af kan.




APK time:



Andere lampjes dr in:


CO-waarde was veeelste hoog! rond de 9.5 (Gezien er nu 440cc injectors in zitten en nog niet afgemapt is)
Even klein beetje met injector size spelen:


En tadaaa, door de CO-meeting:


Ondertussen even langs de projectauto van een maatje van me wachten die afgemeld is:|


Yeey, en weer verse APK


Ondertussen maar even een nieuw speeltje gekocht tot de auto afgemapt kan worden

Tijdelijk oud beestje zodat we in iedergeval weer kunne rijden.
(Oude financeel totaloss na ongeluk)

Na een aantal dagen nog te hebbe moete wachten, is het eindelijk zo ver:
MAPPING TIME! ;D


Nou, de fun hield hier al op want verder dan dit punt is die niet geweest :'(


Even een kleine uitleg over wat er allemaal aan de hand is:
Ik hem een Greddy E-manage er tussen gezet om de auto goed af te kunne laten stellen

Aardig wat puzzel werk geweest omdat de RS232 adaptor niet ondersteunt werd door mijn laptopp,
Vervolgens nog met de COM poorten lopen vissen.
Uiteindelijk alles aan de gang gekregen.

Van de man waarvan ik hem gekocht heb, daar heb ik wat software ook van doorgestuurd gekregen dus ben ik hiermee aan de gang gegaan.

Kwam er al snel achter dat dit wel een beetje verouderde software was voor mijn e-manage

Gevolgd door het probleem dat hij niet Online wou komen.

Tig aantal andere versies geprobeerd maar bij de meeste bleef hij uit,
Todat ik bij deze aan kwam (kon 1.49 niet vinden op het internet)


Eindelijk hij komt online,
Maar ook dat niet zonder gebreken, want nu het volgende probleem:

We zijn online zoals rechts onder in de hoek te zien is, maar krijgen een foutmelding


Ondanks deze foutmelding kon ik wel gewoon mappen wegsturen en ophalen.
Maar bleef wel steeds deze melding krijgen elke keer als ik hem wou wegsturen.

Gezien ik er de veronderstelling was dat hij gewoon weg schreef, kon ophalen en zijn real time weergaf:


De dag voordat ik naar tuner ging heb ik toch nog even nagekeken omdat me tebinne schoot dat ik ook een cd er bij gekregen had,
En ja hoor, gelukkig die zat er ook bij alleen jammer dat ik er pas zo laat achter kwam. |
Toch deze nog even geprobeerd. En ja! dit is wel 1.49.
Zou moeten matchen. Firmware E-manage en de support tool allebij op 1.49

Weer een telleurstelling, want krijg weer deze melding:


Toch maar naar de tuner gegaan op de hoop dat hij er meer vanaf wist en op de hoop dat gewoon alles werkt naar behoren.

Eenmaal aangekome bij de tuner heb ik met de man nog even het een en ander kwa support tool geprobeert.
Maar ook hij wist hier verder geen raad mee.
Toch besloten om te kijken of alles werkt naar behoren en te kijken of we hem af kunne stellen.

Nee, de Injector size aanpassen werkt wel.
Maar als je de starting RPM's wil aanpassen, dit schrijft hij niet weg.
De gasklep positie daar gaat hij ook erg raar mee om. Als je hem normaal zet doet deze het niet.
zet je hem op revers dan werkt hij wel. maar pas als je eerst het gas 100% ingedrukt hebt gehad en bij gas terughalen zie je wel het voltage veranderen.

Tot de conclusie gekomen dat we eerst die foutmelding weg moete krijgen voordat we daadwerkelijk gaan afmappen.
Want nu weten we niet of de auto het niet support of dat het er aan ligt dat hij deze fouten steeds blijft geven.

Bij thuiskomst had ik de tip gekregen over de app om ook nog even de Jumpersettings te controleren en de rotary switches

En ook dit staat allemaal goed.

Hopelijk heeft iemand hier op het forum het verlossende antwoord voor mij!!
Ik weet momenteel echt niet meer waar ik het moet zoeken!

(Heb al contact opgenomen met de man waar ik hem gekocht heb, deze probeert mij ook te helpen maar dat duurt ook elke keer lang gezien hij het zelf ook aan zijn verkoper moet vragen)
« Laatst bewerkt op: september 21, 2016, 05:50:07 door Danny.d »
Starlet 4e-fte (P8) going --> Garret T28 --> Just rebuild

Offline onnaj

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 316
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #43 Gepost op: september 20, 2016, 21:20:32 »
Wat een mooi project, dikke credits hoor! Hopelijk kom je er snel uit voor wat betreft die foutmelding, al dat wachten is natuurlijk k....
EP71 1.3 XL 20.000 km Haslbeck!

SOLD Toyota Celica 20V

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1168
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #44 Gepost op: september 21, 2016, 22:50:28 »
Bij initial setup staat dat als je een ignition harness hebt de jumper (jp2) op 2-3 (pagina 24) moet zetten. Staat dat goed?

Offline Danny.d

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 33
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #45 Gepost op: september 23, 2016, 14:49:16 »
Als er iemand is die me hierbij zou kunnen helpen,

http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23838.0

(Dan blijft het wat overzichtelijker :) )
Starlet 4e-fte (P8) going --> Garret T28 --> Just rebuild

Offline DionEP891

  • Berichten: 3
  • Hard werken loont!
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #46 Gepost op: september 30, 2016, 12:37:32 »
Goed bezig man, dit geeft me weer een beetje kracht om van het spaargeld voor mij eigen project af te blijven! Succes met het afstellen!

Offline Danny.d

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 33
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #47 Gepost op: oktober 02, 2016, 14:43:48 »
Eindelijk! Heb hem aan de gang!!

Even de kleine uileg hiervan wat het nou was.

Ik heb contact gehad met de man waar ik hem gekocht heb. (Via E-bay bij gebruiker V10mb)
Deze man heb ik behoorlijk wat contact mee gehad en hij weer met zijn leverancier. En was heel duidelijk in het feit dat we hier samen een oplossing voor gaan zoeken en we pas stoppen met mail contact op moment dat het opgelost is en naar behoren werkt.
Erg netjes en ook wel een beetje geruststellend voor mij. (niet dat ik een kapotte unit gekocht heb van een oplichter of iets dergenlijks)

Ze hadden het steeds over taal instellingen dat ik deze moest wijzigen. Ik dit geprobeerd maar bleek niet te werken.
Nu melde hij me voor het weekend dat je blijkbaar op 2 plaatsen je taal instellingen kan wijzigen.
Heb het deze keer maar geprobeerd met t oude laptopje zodat als het werkt ik gewoon 1 laptop voor het tunen heb.

De Land instelling moet staan op Engels (US)

Zorgen dat de Decimalen op . (Punt) staan inplaats van , (comma), en de cyfergroeperingssyb ool op , (comma) inplaats van . (punt)

En bij toetsenbord moest hij ook goed staan (bij mij was dit al gelijk het geval, niks aan hoeve passen)


Vervolgens heb ik hem weer op de auto aangesloten om te kijken of het werkt. En ja hoor!
Krijg nu de juiste melding bij het opstarten:

Hij haalt t op de juiste manier op:


Geprobeerd om de Start point aan te passen van 2000 naar 1000.
Dit ging voorheen niet, kon hem naar de Main unit exporteren maar op moment dat je hem weer importeerde was hij gewoon weer 2000.
Nu niet meer!! En lijkt naar behoren te werken


Uiteindelijk stelde het helemaal niks voor! Maar je moet het maar net weten.
(plus blijf ik het een beetje apart vinden dat dat zoveel invloed heeft op de werking van de support tool, maargoed het werkt nu)

Gelijk maar de Tuner even gemailt voor een nieuwe afspraak.
En ik hou jullie verder weer op de hoogte als het zover is.
Starlet 4e-fte (P8) going --> Garret T28 --> Just rebuild

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1168
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #48 Gepost op: oktober 02, 2016, 16:24:02 »
Hatstikkie mooi Danny. Ik was er ook niet op gekomen.

Offline onnaj

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 316
Re: Starlet 4e-fte --> T28 turbo
« Reactie #49 Gepost op: oktober 02, 2016, 19:21:47 »
Mooi dat het nu werkt, kun je het eindelijk netjes af laten stellen :-)
EP71 1.3 XL 20.000 km Haslbeck!

SOLD Toyota Celica 20V