Het is al een flinke tijd geleden dat ik mijn Showroom heb voorzien van nieuwe foto's + verhaaltjes. Dus wordt het nu tijd om dit te doen!
Op de afgelopen TACN meeting ben ik via Ad (Groundspeed) in bezit gekomen van een Glanza Spoiler. Om het pakketje "compleet" te maken heb ik bij een goede connectie nog een achterbumper en skirts kunnen overkopen.
Zie hier de eerste look:

De Glanza look aan de achterzijde bevalt me erg goed. De voorzijde heb ik helaas niet. De aankoop van deze delen kwamen goed uit gezien ik mijn bumpers, spiegels en anders plastic grijs spul nog niet gespoten had.
Volgende stap was dus alles laten spuiten in kleur. Denk hierbij aan spiegels, handvatten (nieuwe gezien een kant al kapot getrokken was), koffergreep, bumpers, skirts en spoiler.
Het resultaat mag er zijn:



Dolgelukkig met mijn wagen heb ik vele kilometers gemaakt. Tot op heden is het mijn werkpaard. Maar de wielen onder mijn werkpaard waren niet bepaald geschikt voor de auto. Deze liepen aan bij uiterste stuurhoek. Oplossing: (Cheap) spacers van 5mm. Hierbij stak de centreerring van mijn naven nog zo'n 4 a 5 mm uit. Net genoeg? Ik dacht van wel...

5000 km dolgelukkig gereden met de spacers..Todat er scheurvorming optrad bij iedere spaak van mijn velgen. Dit kwam door de trilling bij mijn wielen welke veroorzaakt werdt door de spacers. Na wat grondig onderzoek met röntgen apparatuur om scheurvorming te traceren kwam ik erachter dat sommige scheuren een diepte hadden van 4 mm.... Mijn mooie T-sport gepoedercoaten velgen zijn rijp voor de oud ijzer bak. Reparaties aan velgen vind ik niet bepaald verantwoord. Dus rijd ik maar door op mijn 15 inch winterwielen:

Opzich staan deze wielen niet slecht en vullen ze de wielkasten prima op. Maar dit is niet voor lange duur...

De nieuwe velgen zijn al onderweg!
Een van m'n laatste updates; Glanza achterlichten set + witte derde remlicht (spoiler). Nu is alles rondom de auto helden ipv oranje of rode grote lenzen. Zie hier het eindresultaat:




De Skirts staan klaar om gemonteerd te worden op de auto. Alleen ben ik er nog niet over uit op welke manier ik de skirts ga monteren. Boren in de carrosserie is niet bepaald mijn favoriet. En het te lijmen oppervlak is naar eigen inzicht ook niet bepaald groot genoeg om de skirt "lifetime" op z'n plek te houden. Dus dit is nog iets om over na te denken. Gelukkig zag ik dat ik niet de enige ben met deze uitdaging, dus zal ik het topic wat hierover gaat nauw in de gaten houden
