Auteur Topic: Nieuw op het forum, DionP8-P9 --> de foto's!  (gelezen 2450 keer)

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
Nieuw op het forum, DionP8-P9 --> de foto's!
« Gepost op: januari 18, 2016, 12:31:27 »
Hallo allemaal,

Mijn voorstelronde is voltooid in het daartoe bedoelde topic: http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23375.msg503462#msg503462

Bij deze de foto's die daarbij horen ;)
De P9 is van binnen en buiten in nieuwstaat, wordt op de voorbumper op twee plekjes nog een spotrepair gedaan later dit jaar. De P8 heeft enkele kleine plekjes. De Subaru is eigenlijk geheel in nieuwstaat.

De Starlet P9 uit 1999:

De auto heeft een lakbehandeling, andere hobby van me, gehad:
- Adam's Paint Correcting Polish (verwijderen lichte krasjes)
- Adam's Fine Hand Polish (gepolijst 1 laag)
- Chemical Guys Jetseal 109 (gesealed 2 lagen)
- Chemical Guys Extreme Depth (gewaxed 1 laag)
- Velgen, banden en kunststof behandeld
- Wielkasten achter ontdaan van enkele kilo's zand en modder en net als voren opnieuw getectyleerd.
- Wat onderhoud betreft is de auto 100% up-to-date en in werkelijke nieuwstaat. Alles is vlak voor de aanschaf nog door de dealer gedaan, ofwel binnen de laatste 1,5 jaar. Inclusief Distributieriem en Koppeling. :shades:
- Auto staat nu op een nieuwe set winterbanden op Yaris velgen met opgeknapte Yaris wieldoppen. Hier heb ik zo snel geen foto van.

De Starlet P8 uit 1991:
- Lakbehandeling nog niet kunnen doen...
- Wel al bumpers en banden aandacht gegeven
- Wielkasten volgen ook nog
- Volledig onderhoud wordt vandaag gedaan ;)

Voor behandeling van bumpers en banden

Na behandeling van bumpers en banden

Zomersetje...

De eenmalige vermelding van de Impreza uit 1998:

Op de zomerset

Op de winterset

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Nieuw op het forum, DionP8-P9 --> de foto's!
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2016, 12:37:17 »
Ziet er goed uit! Duseeh, wanneer mag ik mijne langsbrengen voor een polish-beurt? O:)

Subaru ziet er ook erg netjes uit. Heb er ook wel eens voor gekeken, maar helaas erg dure wagens
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2016, 20:13:15 »
Haha, dat hoor ik vaker, doe het inmiddels al een jaartje of 6. Heb al heel wat klanten gehad, met auto's van 1954 tot 2012.

De Subaru is overigens helemaal niet duur. Super betrouwbaar, Japanse kwaliteit! Onderdelen zijn dan wel een stukje duurder per stuk dan een Starlet. Distributieriem kost bijvoorbeeld 193 euro en dat is alleen de riem zelf. Verder kost deze mij aan onderhoud en slijtage nauwelijks iets. Maar goed, wordt ook wel extreem netjes mee omgegaan. Back On-Topic: Net als met de Starlets.

De P8 heeft vandaag groot onderhoud gekregen:
- Distributieriem, incl. looprollen etc.
- Olie
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Bougies
- Vulhaspel benzinetank opnieuw gecoat

Nog even een klein euveltje oplossen dit weekend, bij vochtig weer gaat bij richting aan naar links ook af en toe het groot licht aan. Een van de vorige eigenaren heeft de kabels van de koplampen en knipperlichten door gelust. Waarschijnlijk door een kabelbreuk ergens. Maar dit is gedaan met van die goedkope rommel, i.p.v. solderen en krimpkous. Wordt aan gewerkt dus!

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2016, 20:29:39 »
dat probleem wat je noemt zit in de hendel, op zoek naar een hendel die het probleem niet heeft is de makkelijkste en beste oplossing :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2016, 10:03:24 »
Mooooooooooooooiiii iiiiiiiiiiii...... en dat in Limburg...  :P
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Bryan-4E-FTE

• SCH forum member
  • **
  • Today Tomorrow Toyota!
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2016, 12:52:14 »
Erg nette wagens!
En heel mooi gepoetst

Offline MightMex

• SCH forum member
  • **
  • Today, Tomorrow, T.....
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2016, 14:51:15 »
En de prins in de sjtraot :shades:, nice!

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2016, 08:00:54 »
Thanks! De hendel zal ik eens nakijken, maar de bekabeling vind ik zo irritant verbonden, dat ik daar eerst even aandacht aan geef...ook lekker tegen de radiator aan gebonden...

En de prins is niet bij mij in de straat, maar staat daar wel op de foto inderdaad :shades:

Offline aygo tuner

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2016, 08:57:29 »
mooie p8 kleur komt me bekend voor.

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2016, 08:59:00 »
Ach, zo blijft je bedrading vorstvrij :rofl:
knipperlichthendelt je vervangen is de makkelijkste, en snelste oplossing. Als ik me niet vergis raak t veertje wat erin zit een beetje slap, waardoor deze makkelijker van functie verspringt.
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2016, 19:15:40 »
Haha, dat hoor ik vaker, doe het inmiddels al een jaartje of 6. Heb al heel wat klanten gehad, met auto's van 1954 tot 2012.

De Subaru is overigens helemaal niet duur. Super betrouwbaar, Japanse kwaliteit! Onderdelen zijn dan wel een stukje duurder per stuk dan een Starlet. Distributieriem kost bijvoorbeeld 193 euro en dat is alleen de riem zelf. Verder kost deze mij aan onderhoud en slijtage nauwelijks iets. Maar goed, wordt ook wel extreem netjes mee omgegaan. Back On-Topic: Net als met de Starlets.

Valt inderdaad best mee wat een subaru kost, als je ff de benzine uit de berekening houd, en je de versnellingsbak heel houdt!  ::)
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
Re: Nieuw op het forum, DionP8-P9 --> updates
« Reactie #11 Gepost op: februari 13, 2016, 21:07:55 »
Even wat updates!

Een paar weken geleden eindelijk tijd gezien de P8 een grondige lakbehandeling te geven, zoals ik ook met de andere auto's gedaan heb en bijhoud.
Daarnaast was er sinds aankoop een lichte trilling vanuit de remmen aanwezig. Dus onderdelen besteld en Nipparts geventileerde schijven met Ferodo remblokken.

Maar...wat een ellende om de klauwen los te halen. Lang verhaal kort houden, aan de bestuurderskant brak bij terug monteren een bout af, die was waarschijnlijk al gehavend van het losdraaien. Restant zat natuurlijk in de fusee. Aan de passagierskant braken de bouten al zo ongeveer af toen de sleutel op de bout stond. Ook in de fusee gebroken. Alledrie een klein stuk uitgeboord en vanaf daar eruit kunnen draaien. Alles verder schoon gemaakt, nieuwe bouten erin, wiel hub gepolijst, alles in de kopervet en het nieuwe spul gemonteerd. Valt me dan wel een beetje tegen, dat drie van de vier bouten breken, maar goed, M8x60 en M8x80 is dan ook niet al te sterk (vrij dun en lang dus bij moment erop veel torsiemoment in het materiaal). Is bij de Subaru wel altijd even andere koek, redelijk over gedimensioneerd. Bouten zijn M12 van diens klauwen.

Maar goed, na een lange dag waar het normaal twee uurtjes werk is, nog wat foto's voor jullie:

De bouten

Nieuwe spul

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: februari 13, 2016, 22:14:12 »
Vreemd dat ie bouten zo maar breken, ik heb die van mij afgelopen zomer ook los gehad, zag eruit alsof het al tig jaar geleden was dat ze los zijn geweest, maar ze gingen zonder moeite los. de geleidepennen zaten overigens wel flink vast.

Wel een HELE nette P8 trouwens ;)
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2016, 22:19:38 door Patrix »

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: februari 14, 2016, 22:09:47 »
Ja ik vond het ook vreemd. Heb drie keer iets anders geprobeerd (eerste ging goed). Rustig stukje voor stukje, beginnen met een flinke tik + warmte op de fusee en met kruipolie. Braken alledrie af.

De auto is inderdaad keurig voor zijn leeftijd, maar heeft van dichtbij wel best wat gebruikersporen onderaan de zijkant op de deur en bij het achterlicht. Naar verder geen roest of iets dergelijks en goed polijsten+behandelen en beschermen doet wonderen als je het goed doet!

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
P8 en P9 --> onderhoud
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2016, 13:13:18 »
Gisteravond weer even tijd genomen voor wat aandacht voor de P8. De P9 heeft onlangs grote beurt gehad met:

- Bougies
- Motorolie 5W40
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Multiriem gespannen
- Remmen achter gereinigd
- Nieuwe ruitenwissers rondom
- 2 nieuwe voorbanden, TOYO Proxes CF2

De P8 had wat last van niet lekker stationair lopen. Ook tijdens een weekendje naar de Ardennen besloten met de P8 te gaan en de P9 + Subaru eens niet te gebruiken. Bij bergop rijden stond het plotseling bovenop helemaal stil. Was 25 graden buiten en er stonden al 7 auto's langs de kant met warmgelopen motor. De heuvels in de Ardennen kunnen verraderlijk steil zijn, auto moet er dan vaak flink aan trekken en dan plotseling stil moeten staan op de berg is niet bevorderlijk voor de koeling. De P8 begon erg laag stationair te lopen tot bijna uitvallen. Liep verder wel prima toen het een paar minuten later weer begon te rijden. Ik merkte dit euvel bij warme motor wel eens wat vaker en ook bij koude start liep hij de eerste meters niet erg netjes. Even tijd genomen om de rotor, verdelerkap en bougiekabels te controleren. Uiteindelijk besloten voor het gemak allemaal aan te pakken. Was nog nooit gedaan en voor de kilometers (106.000) niet nodig, maar voor de leeftijd wel. Deze zagen inderdaad aangetast uit, vooral de contactpunten in de verdelerkap en op de rotor. Verschil in loopkarakter van de motor is gigantisch. Dus voor een paar euro en een half uurtje werk een top resultaat!

Nog wat bewijslast:

Verder nog de motor van de achterruitenwisser vervangen, wat een  >:( klus. Alles zat natuurlijk vastgeroest. Verder geen woorden aan vuil maken, is gelukt hahaha :o

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: januari 14, 2017, 20:26:12 »
Even stof afblazen hier...

De P8 is sinds enkele maanden verkocht aan een gelukkige jongeman in Maastricht. Daarvoor in de plaats is een Yaris T-sport gekomen  :shades: Heerlijke auto voor dagelijks gebruik, nog redelijk zuinig ook met veel stukken binnendoor haal ik zelfs nog 1:14 omdat het 1.5 blokje heerlijk onderin de toeren thuis is.

Korte impressie aangezien het geen Starlet is ;)

Offline p8let

• SCH forum member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: januari 15, 2017, 11:48:13 »
Ziet er heel netjes uit!  1 op 14/ 15 met veel binnendoor rijden is heel netjes, ik haal dat niet met mijn p8. (stadverbruik).
T-sport is ook wel rap denk ik zo?

Offline DionP8-P9

• SCH forum member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: januari 18, 2017, 22:59:22 »
Ziet er heel netjes uit!  1 op 14/ 15 met veel binnendoor rijden is heel netjes, ik haal dat niet met mijn p8. (stadverbruik).

Is een leuke rappe auto inderdaad. Vooral omdat de 3e versnelling kort is trek je snel over de 100 km/h heen. Is geen Impreza uiteraard haha, bij lange na niet, maar behoorlijk vlot!

Offline mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #18 Gepost op: januari 19, 2017, 12:10:55 »

Is geen Impreza uiteraard haha, bij lange na niet, maar behoorlijk vlot!

;D

Offline p8let

• SCH forum member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: januari 19, 2017, 23:38:08 »
haha  :twisted:

Offline mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #20 Gepost op: januari 20, 2017, 07:52:36 »

Offline p8let

• SCH forum member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: januari 20, 2017, 16:47:40 »
Subaru trekt heel goed op  :twisted:
Zo mis ik mijn Volvo ook nog elke dag haha  :'(  :rofl:
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2017, 16:54:59 door p8let »