Pasgeleden nog met een paar vrienden gesproken over Starletjes, GTT's en Glanza's.
Het kriebelt toch wel een beetje om toch (uiteindelijk) over te stappen naar een Glanza of GTT.
Ik zit nog wel een beetje te twijfelen tussen beide, wat is het leukste en/of beter en/of 'moderner'. (zie onder)
Doel uiteindelijk is een leuke daily te hebben, vermogen is voor mij echt geen hoofdzaak, standaard turbo is prima!
Echter, ja ik ben heiligschenner, ik wil die toch wel op de zoals Nederlanders gewend zijn besturen, links gestuurd dus.
Stap 1 voor mij is wat onderzoek doen, hoe kan ik een links gestuurde Glanza rijden?
Wat zijn uiteindelijk de (belangrijkste) verschillen tussen een P8, GTT, P9 en Glanza?
Tijd om een overzichtje te maken | P8 | GTT | P9 | Glanza S | Glanza V |
BHP | 75 | 135 | 75 | 84 | 131 |
Vermogen | 55kW | 99kW | 55kW | 63kW | 98kW |
Airco | ? | ? | ? | ja? | ja? |
Stoelen | 'P8 std' | GTT | 'P9 std' | ? | ? |
Deuren | P8 | P8 met GTT | P9 | P9 comp? | P9 comp? |
Achterklep | P8 | GTT spoiler | P9 | Glanza spoiler? | Glanza spoiler? |
Motorkap | P8 std | scooped-hood | P9 std | bump-hood | scooped-hood |
Koplampen | vierkant | quadlights | P9 std | ? | Glanza |
Mistlampen | opt. | JA | opt. | JA | JA |
Electrische spiegels | ? | ? | ? | ? | Ja? |
? | ? | ? | ? | ? | ? |
? | ? | ? | ? | ? | ? |