Auteur Topic: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco  (gelezen 13576 keer)

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Gepost op: november 09, 2015, 10:58:04 »
Beste!

Bij deze een project topic aangemaakt.
Ik zal binnenkort foto's maken van het bakkie en blijven updaten.

Mijn plannen voor de Starlet:
-4EFTE of 4AGE
-Fender flares 5cm
-Bosozuku uitlaat (zo 1je die omhoog komt, na de bumper, hehe)
-Achterbumper waarschijnlijk weghalen (om dat track-spec stijl naar voren te laten komen)
-OMP interieur (stoelen, stuur, pedaal setje)
-Rolkooi (beetje gewichts verdeling)
-Derest alles gestript, behalve, stoelen, stuur en dashboard
-Misschien accu naar achter verhuizen.
-Mooie Work Equip velgjes eronder, lekker breed met licht getrokke banden (wil met dit project niet de stance kant op, maar een mooie mix)
-Front fenders inwisselen voor JDM stijl, (spiegels op de motorkap)
-professioneel laten spuiten (rood) en zelf de onder kant zwart dippen, voor een two-tone kleur!)
-Details! Details! Detaiiiils!

Deze planning zal nog wel worden aangepast in verloop van tijd, hehe.

Het blok ben ik nog niet uit, ik zit vooral te leunen voor een 4EFTE, omdat dit redelijk plug n play is. 4AGE is mijn droom blok (20v blacktop) maar hier moet meer aan worden aangepast natuurlijk.
Swap ga ik wel laten doen, ben meer iemand die het liefst dingen laat doen door mensen met echt verstand (in dit geval Groundspeed want hij was degene die zei om een starlet te kopen en daar mee verder te gaan). Heb bij hem gevraagd voor de Yaris 2009 om daar een 4AGE in te leggen, maar RDW vindt dat wat minder leuk (testen etc.....) En het kostte me een fortuin.

Op het moment is hij helemaal leeg, behalve stoelen, stuur en dash en het chassis aan de binnenkant is mooi egaal, bodem ook.
Ben al op zoektocht voor nieuwe deuren en achterklep (al gevonden gelukkig!).

Voor derest komt er een schroefset onder, ook goed om te weten dat nieuwere schroefsetten passen (met beetje aanpas werk voor de voorpoten).

Ook wil ik de schrijfremmen voor wisselen voor de GT Turbo. Moet nog zoeken waar ik deze kan vinden, dus als iemand mij wilt helpen... :D.

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3715
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2015, 11:56:22 »
grootse plannen zo te horen.
ep71 soleil uit japan had in somigge gevallen fender mirrors.
4age is geweldig maar mega duur.
schroefset heb ik toen nieuw gekocht bij jdmautoparts.nl, tein mono flex voor ep91 glanza.
pas idd perfect, voor 2 a 3 gaatjes groter maken.
aangezien je een fusee swap gaat doen heb je geen problemen met de veerpoten.
pre facelift ep7 heeft namelijk een kleinere bout om de schock aan de fusee te monteren.
de facelift ep7, de p8 en de p9 zijn qua bout diameter gelijk.
heb zelf een 4efte swap, met glanza fusees en schijven voor, achter gewoon trommel origineel.
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2015, 12:19:56 »
Bedankt Sidney,

Die fender mirrors wil ik heel graag... geeft dat extra oldskool karakter er aan :)
Ik zal er binnenkort eens achter horen.

Is die schijfrem conversie dus makkelijk zelf te doen? Heeft die glanza ook gewoon 4x100 steek? Of is dat dan voor een andere maat.
Heb ik nog niet naar gezocht.


Ik heb trouwens op youtube jouw starlet vorobij zien komen :) ik wil dezelfde kleuren combinatie doen haha. Vind ik heel goed bij passen!

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3715
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2015, 12:24:43 »
glanza front swap is makkelijk, heb de fusees van een gewone ep9 zonder abs genomen, de brackets voor de klauwen van een glanza, de klauwen zijn weer gewoon ep9 zonder abs.
schijven besteld op brake depod uk, van merk ebc.
is redelijk plug and play allemaal, moet wel uitgelijnd worden erna.
achter schijven is ook te doen, maar vereist meer werk.
zoals ik hoor moeten er bussen gedraaid worden om het diameter verschil op te vangen.
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #4 Gepost op: november 10, 2015, 12:23:12 »
Ah mooi...

Ja gelukkig hebben we al contact op FB :) zodra ik hier aan ga beginnen (nadat de body in betere staat is) dan ga ik die guide van je opzoeken.
Desnoods een keer afspreken om te helpen :D zullen we wel zien.

Achter laat ik lekker trommel... misschien dat ik de schoenen wel zal vernieuwen. Normaal remt trommel veel harder, alleen worden ze sneller warm waardoor ze daarna kracht verliezen.
maar voor remt toch 60-70% meer dus. Is goed genoeg :)

Offline Sebastiaan

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1491
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2015, 12:31:49 »
Mijn mening, als je je vermogen gaat verdubbelen zou ik zeker niet beknibbelen op remmerij en ook achter schijven doen.
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3715
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2015, 12:48:50 »
ik heb vermogen verdubbeld, maar ook gewoon trommel achter.
origineel heeft de ep71 turbo s ook gewoon trommels ;)
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2820
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #7 Gepost op: november 10, 2015, 17:46:05 »
Standaard remmen ze best goed, je gaat ook niet 2 keer zo hard met dubbel vermogen  :shades: een upgrade is niet verkeerd natuurlijk, omdat je wel VEEL sneller op snelheid bent.
« Laatst bewerkt op: november 10, 2015, 17:56:02 door Patrix »

Offline RicoW

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2844
  • Skyline From Hell
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #8 Gepost op: november 10, 2015, 19:56:54 »
Heb nog gtt/glanza klauwen liggen... passen zo op p9 fusees ;)

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 580
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #9 Gepost op: november 10, 2015, 20:29:54 »
achterschijven stelt niets voor een klein busje draaien schuif je zo over de bestaande achteras dan probeer je een complete achter as met handrem kabels aan te komen van een p8 gtt en alles past .
stelt niets voor heb ik ook is werkt perfect.
komt zo door de apk en die van mij is ook nog gekeurd door de rdw met een 4efte erin.

gr  jp
GR JP

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3488
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #10 Gepost op: november 10, 2015, 21:30:52 »
Origineel heeft een ep71 turbo niet het vermogen van een glanza en heeft een ander blok.

Dat je niet 2 keer zo hard gaat is irrelevant, de schijven en blokken zijn ook niet 2x zo groot als standaard. Met meer vermogen ga je je remmen vaker en langer gebruiken, en zoals aangegeven wordt worden trommels dan sneller heet en verliezen remvermogen.

Allemaal leuk en aardig het besparen op remmen, tot dat je het nodig hebt en te laat bent. Maargoed, zelf weten natuurlijk.

Een starlet remt best goed, maar weegt ook maar 800 kilo.

Offline RicoW

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2844
  • Skyline From Hell
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2015, 05:18:56 »
een Starlet remt achter maar 10% ofzo, dus zou me om achter niet zo druk maken...
trommels kunnen dat prima handlen, neem bijv. Q's 4age p7 die hij misbruikte op Zandvoort... met trommels  :P
Voorzijde is hetgene waarmee je daadwerkelijk wat kunt winnen

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #12 Gepost op: november 11, 2015, 07:32:36 »
zoals de rest ook zegt :) gebruik de mijne ook voor circuit werk en mijn voorremmen (ook aangepast) is sneller te heet dan achter met de stock trommeltjes.

succes met de mods!
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3715
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #13 Gepost op: november 11, 2015, 08:27:51 »
Origineel heeft een ep71 turbo niet het vermogen van een glanza en heeft een ander blok.

Dat je niet 2 keer zo hard gaat is irrelevant, de schijven en blokken zijn ook niet 2x zo groot als standaard. Met meer vermogen ga je je remmen vaker en langer gebruiken, en zoals aangegeven wordt worden trommels dan sneller heet en verliezen remvermogen.

Allemaal leuk en aardig het besparen op remmen, tot dat je het nodig hebt en te laat bent. Maargoed, zelf weten natuurlijk.

Een starlet remt best goed, maar weegt ook maar 800 kilo.

niemand zecht sparen op remmen...
maar om achter nou vanalles uit te voeren, terwijl oem goed genoeg is, kun je beter de focus op je voor remmen leggen.
voorbeelden: rage, quoc, mijne, allemaal snel zat, allemaal trommel achter
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Sebastiaan

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1491
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #14 Gepost op: november 11, 2015, 12:27:03 »
Daarom zeg ik ook mijn mening ;)

Het is gewoon wat ik zelf zou doen in zijn geval.
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #15 Gepost op: november 11, 2015, 12:38:58 »
Komt wel goed mensen.

Ik ga gewoon nieuwe trommelremmen halen achter, dat ik zeker weet dat die in orde zijn en gewoon alles openhalen en controleren.
Of je nou met een 1.0 150 gaat of met een 1.3 turbo 150km/h... maakt niets uit. Kijk inderdaad op het circuit gebeurt dit 100000x, dan snap ik dat je een flinke remmenset er op moet knallen zodat je lang door kan gaan zonder dat alles oververhit. (op de openbare weg is alles sneller dan 130km/h toch kansloos ;) het gaat mij maar om die 0-100 dattie lekker ''vlotjes'' gaat :)

Voor gewoon p9 remmen of turbo-remmen, whatever, met goeie klauwen en blokjes. Goed verstevigen.

Let wel op, ik ga niet het circuit op, blijft straat wagen ;) En RDW kijkt niet naar de remmen bij oudere auto's (allemaal opgezocht, vandaar dat ik ook een oude starlet heb gekocht). Mijn 2009 Yaris is bijna onmogelijk om door de keuring te komen zonder flinke remmen upgrade.


Zodra ik me hier mee bezig ga houden ga ik het wel hier wel posten :D aanstaande zondag ga ik de motorruimte schoonmaken en gelijk foto's maken.

Offline Menny

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 779
  • P9_4AGE_Blacktop
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #16 Gepost op: november 11, 2015, 19:39:29 »
Maarre ... 4efte of 4age?

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #17 Gepost op: november 12, 2015, 12:16:23 »
4EFTE ;) Zoals Sidney al had verteld is er meer markt voor.

Overigens is de Blacktop 20v 4AGE wat lastiger om te tunen (moet veel geld in voor echt veel power). Deze is uiteraard al standaard ''getuned'' door Toyota, vandaar de 165pk (op papier).

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3715
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #18 Gepost op: november 12, 2015, 13:13:24 »
4efte is een berg zooi voor te krijgen, en relatief makkelijk te tunen idd ;)
maar 4agze in een p7 is nog steeds mijn droom combo!
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #19 Gepost op: november 12, 2015, 14:04:53 »
True.. 4AGE is super vet.

Zal dat toch ook eens vragen aan Ad wat hij daar mee kan betekenen ;).... wie weet wat daar nog uit komt.

Offline Menny

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 779
  • P9_4AGE_Blacktop
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #20 Gepost op: november 12, 2015, 15:05:11 »
Je kan zelf een hoop uithalen uit een blacktop zonder echt veel poen uit te geven. Het zijn die kleine dingetjes  ;)
Mijn blacktop in de P9 is "standaard", maar rijdt toch menig onder de 250pk/ nmxxx? niet weg bij mij  ;)
Maar heb ook in- uitlaat groter gemaakt, 4 filters, spag spruitstuk, grotere benzine pomp, rvs uitlaat 57-63 mm
P7 is ook nog lichter  ;)

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #21 Gepost op: november 13, 2015, 09:22:47 »
Jah inderdaad, de 4AGE moet goed kunnen ademen, dan scheelt dat ook al heel veel.

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #22 Gepost op: november 15, 2015, 17:50:32 »
Bij deze eindelijk wat foto's!

Vandaag samen met m'n vriendin het dak eruit gehaald, binnenkant schoongemaakt met een doekje etc.
Binnenkort kijken voor nieuwe deuren en achterklep!















Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2820
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #23 Gepost op: november 15, 2015, 19:32:54 »
Was er geen betere te vinden? deze heeft behoorlijk wat krokante plekjes.

Offline MegaG15

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 300
Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Reactie #24 Gepost op: november 15, 2015, 19:54:31 »
Dat wel, maar die waren ook gelijk een stuk duurder. Ik wilde iets cheaps kopen en zelf helemaal opknappen ;) die plekjes komen wel goed. Ik ken wel mensen die weten hoe ze dit kunnen fixen :D