december 18, 2017, 15:44:19

Auteur Topic: Motorcodes  (gelezen 9227 keer)

Anonymous

  • Gast
Motorcodes
« Gepost op: mei 17, 2003, 20:25:25 »
Er wordt soms gesmeten met motorcodes op dit forum, daarom even de meest voorkomende motorcodes op een rijtje gezet:

2K:
4 cilinders in lijn
993cc (1.0)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

3K:
4 cilinders in lijn
1166cc (1.2)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

4K:
4 cilinders in lijn
1290cc (1.3)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

5K:
4 cilinders in lijn
1496cc (1.5)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

7K:
4 cilinders in lijn
1781cc (1.8)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

1E | 1E-L
4 cilinders in lijn
999cc (1.0)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur

1E-LC
4 cilinders in lijn
999cc (1.0)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur
+ catalisator

2E | 2E-L
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur

2E-LC
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur
+ catalisator

2E-E | 2E-ELU
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

2E-TE | 2E-TELU
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler
+ geregelde catalisator

3E
4 cilinders in lijn
1456cc (1.5)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)

3E-E
4 cilinders in lijn
1456cc (1.5)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting

3E-TE
4 cilinders in lijn
1456cc (1.5)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler

4E-FE
4 cilinders in lijn
1331cc (1.3)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

4E-FTE
4 cilinders in lijn
1331cc (1.3)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler
+ geregelde catalisator

5E-FE
4 cilinders in lijn
1497cc (1.5)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

1N DIESEL
4 cilinders in lijn
1435cc (1.5)
SOHC (2 kleppen per cilinder)
indirecte injectie met mechanische dompelpomp

4A-F
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
carburateur
+ (onbekent catalisator of niet)

4A-FE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

4A-GE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)
+ latere modellen hebben een geregelde catalisator

3S-FE
4 cilinders in lijn
1998cc (2.0)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

3S-GE
4 cilinders in lijn
1998cc (2.0)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

3S-GTE
4 cilinders in lijn
1998cc (2.0)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler
+ geregelde catalisator
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2010, 19:59:48 door Calavera »

chris

  • Gast
Re: Motorcodes
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2003, 22:14:09 »
Citaat van: "Gekko"
[size=9]
1N DIESEL
4 cilinders in lijn
1435cc (1.5)
SOHC (2 kleppen per cilinder)
indirecte injectie met mechanische dompelpomp


Kijk dat eens na, moet dat niet 1453 cc zijn?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door chris »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2003, 00:33:09 »
zo een 3s-gte blok komt die uit een celica? En zou ziets in een mooie starlet p8 passen of moet ik dan veel gaan zagen in de wielkasten om er ook maar iets van in te krijgen? Gewoon fanatsietje van me.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2003, 08:06:40 »
neen! dit blok past maar net in een avensis, dus denk niet in de kleine starlet.
http://www.svlreclame.nl/3sgte/3sgte.htm
hier zie je hoe een vriend van me bezig is met het inbouwen ervan
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
Re: Motorcodes
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2003, 16:52:15 »
Citaat van: "Gekko"

4A-GE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)
+ latere modellen hebben een geregelde catalisator



"OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)"

ik heb zelf een mr2 met een 4a-ge motor, en volgensmij heeft hij EN t-vis EN multi point injectie en niet OF
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
welke motoren zouden wel passen.
« Reactie #5 Gepost op: november 23, 2003, 20:25:33 »
Welke motoren zouden wel in een starlet passen als we toch beetje in de buurt blijven. Ik denk dat niet alleen ik maar ook anderen dat willen weten. De motorsteunen van een oude corolla zijn vrijwel identiek aan die van starlet dus zou zeggen de 1.6 zou er ook nog wel in kunnen passen. Maar heb eigenlijk geen flauw idee hoe die andere blokken eruit zien. ken eigenlijk alleen nog maar het 1.0 blokje van mijn P7, en heel klein beetje de 1.3i van mijn p8.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
3s-gte
« Reactie #6 Gepost op: november 25, 2003, 02:16:57 »
3s-gte past in starlet.Heel wat werk wel.MAar dan heb je wel wat.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
Re: Motorcodes
« Reactie #7 Gepost op: november 25, 2003, 10:05:00 »
Citaat van: "Jos-T"
"OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)"

ik heb zelf een mr2 met een 4a-ge motor, en volgensmij heeft hij EN t-vis EN multi point injectie en niet OF


T-VIS is een vorm van multi-point injection waar men gebruik maakt van een inlaat kanaal per klep (dus in het geval van twee inlaatkleppen zijn er twee inlaatkanalen per cilinder). En men kan één inlaatkanaal afsluiten omzo brandstof te besparen. Als men veel gas geeft, gaan alle twee de kanalen open.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
Re: Motorcodes
« Reactie #8 Gepost op: december 01, 2003, 16:53:09 »
Citaat van: "Gekko"
Citaat van: "Jos-T"
"OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)"

ik heb zelf een mr2 met een 4a-ge motor, en volgensmij heeft hij EN t-vis EN multi point injectie en niet OF

T-VIS is een vorm van multi-point injection waar men gebruik maakt van een inlaat kanaal per klep (dus in het geval van twee inlaatkleppen zijn er twee inlaatkanalen per cilinder). En men kan één inlaatkanaal afsluiten omzo brandstof te besparen. Als men veel gas geeft, gaan alle twee de kanalen open.


ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. TVIS is idd een systeem dat 1 inlaatklep per cilinder afsluit onder de +/- 5000 toeren en daarboven 2 intlaatkleppen per cilinder open zet, maar dit heeft niks (of weinig?) met brandstofbesparing te maken, het zorgt ervoor dat de motor meer en gelijkmatiger koppel produceerd... en multipoint injectie is niets anders dan EFI, dus elektronische brandstofinspuiting . Die dingen staan dus los van elkaar zover ik weet. Hier is een link dat wat meer uitlegt over Tvis

http://http://www.angelfire.com/sc/cosmo/MR2glossary.html#TVIS

zijn er misschien nog meer mensen die wat afweten van 4-age motoren e.d.? Ik ben wel benieuwd eigenlijk......[/url]
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
Re: Motorcodes
« Reactie #9 Gepost op: december 01, 2003, 17:39:28 »
Citaat van: "Jos-T"
Citaat van: "Gekko"
Citaat van: "Jos-T"
"OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)"

ik heb zelf een mr2 met een 4a-ge motor, en volgensmij heeft hij EN t-vis EN multi point injectie en niet OF

T-VIS is een vorm van multi-point injection waar men gebruik maakt van een inlaat kanaal per klep (dus in het geval van twee inlaatkleppen zijn er twee inlaatkanalen per cilinder). En men kan één inlaatkanaal afsluiten omzo brandstof te besparen. Als men veel gas geeft, gaan alle twee de kanalen open.

ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. TVIS is idd een systeem dat 1 inlaatklep per cilinder afsluit onder de +/- 5000 toeren en daarboven 2 intlaatkleppen per cilinder open zet, maar dit heeft niks (of weinig?) met brandstofbesparing te maken, het zorgt ervoor dat de motor meer en gelijkmatiger koppel produceerd... en multipoint injectie is niets anders dan EFI, dus elektronische brandstofinspuiting . Die dingen staan dus los van elkaar zover ik weet. Hier is een link dat wat meer uitlegt over Tvis

http://http://www.angelfire.com/sc/cosmo/MR2glossary.html#TVIS

zijn er misschien nog meer mensen die wat afweten van 4-age motoren e.d.? Ik ben wel benieuwd eigenlijk......[/url]


T-VIS is idd een klep in de inlaat. Bij lage toeren (tot de 4750 en later als je niet volgas gaat) blijft de klep dicht, waardoor je een soor van 8V effect krijgt (meer koppel onderin). Boven de 4750 gaat de klep open waardoor je van het 16V effect gaat profiteren.

Maar wat wil je weten van 4A-GE motoren?? Dat ze een heel speciale kop hebben (met bolle verbrandingskamers)?? Of dat je er 20V (dus 5V per  cillinder) varianten van hebt? Dat er ook compressorvarianten van bestaan (met ongeveer 170 pk, netzoals de 20V).
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2003, 18:53:03 »
Citaat
4A-GE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)
+ latere modellen hebben een geregelde catalisator

Wat ik graag wou weten, of graag bevestig op wil hebben, is dat volgens mij een 4a-ge motor multipoint injectie EN tvis heeft en geen OF Dus ik denk dat een 4age motor allebei heeft en niet 1 van de 2
[/quote]
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2003, 21:32:24 »
Citaat van: "Jos-T"
Citaat
4A-GE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)
+ latere modellen hebben een geregelde catalisator

Wat ik graag wou weten, of graag bevestig op wil hebben, is dat volgens mij een 4a-ge motor multipoint injectie EN tvis heeft en geen OF Dus ik denk dat een 4age motor allebei heeft en niet 1 van de 2


een 4A-GE heeft altijd injectie (multipoint durf ik atm niet te zeggen). Maar T-VIS heeft ie niet standaard. De eerste lijn (de zogenaamde bluetop) had het wel, maar de 2de lijn (de zogenaamde redtop) had het niet.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2003, 22:25:12 »
ik had ergens een lijstje gezien met een verklaring van die letters na het streepje.

dus bijv. E = injectie
              G = extreme klephoek

etc.

maar ik kan dat niet meer terug vinden.

i'll be back ;)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: december 02, 2003, 09:20:47 »

B
Dubbele carburateurs. Men gaat meestal uit van één dubbele carburateur per twee cilinders. Dus bij een vier cilinder zijn er twee dubbele, en bij een zes cilinders drie dubbelen. Motoren met dubbele bovenliggende nokkenassen (extensie G zonder EFI injectie) hebben ook dubbele carburateurs, zonder dat ze de extensie B gebruiken.

C
Catalisator. Rond 1990 vervalt deze extensie omdat toen ongeveer alle motoren standaard met een geregelde catalisator uitgerust werdt.

D
Dubbele carburateur. Ongeveer hetzelfde als bij de extensie B alleen nu ongeacht het aantal cilinders maar één dubbele carburateur.

E
EFI Multipoint injection

F
Dubbele nokkenas, smalle hoek (+/- 22 graden).
Dubbele nokkenassen die vooral economisch afgesteld zijn.

G
dubbele nokkenas, brede hoek  (+45 graden)
Dubbele nokkenassen die afgesteld zijn voor performance

H
Onbekend

i
EFI Singlepoint injection

J
Onbekend, heeft iets met uitstootgassen te maken.
Vooral te vinden bij motoren die gebruikt worden voor voertuigen met een
grijs kenteken.

L
Motor in de breedte geplaatst.
Vervalt na 1990 omdat toen alle vier cilinders in de breedte werden geplaatst.

M
Motor speciaal voor de philipijnen gemaakt (wat het verschil is weet ik niet).

N
Motor uitgerust met CNG (Compressed Natural Gas) installatie (soort LPG).

P
Motor uitgerust met LPG installatie.

R
Motor aangepast voor lagere brandstof kwaliteit.

S
Swirling inlaatpods (tot 1990).
Na 1990 staat het voor D-4 (directe benzineinspuiting).

T
Turbocharger (single of twin-turbo)

U
Anti-smog systeem (TTC = Toyota Total Clean)

V
Common-rail systeem (D-4D)

X
THS (Toyota Hybride System) uitgeruste motor

Z
Supercharger

« Laatst bewerkt op: december 11, 2003, 15:33:26 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: december 11, 2003, 15:23:54 »
Misschien meer informatie, alle bekende Toyota motor-series en basisuitvoeringen (dus eigenlijk beetje welke cc elke uitvoering leverbaar was):

A: 4 cilinders in lijn (benzine)
1A -> 1.5 o.a. te vinden in Tercel
2A -> 1.3 o.a. te vinden in Tercel
3A -> 1.5 (verbeterde 1A) o.a. te vinden in Tercel
4A -> 1.6 o.a. te vinden in Corolla en Carina en Celica en MR2
5A -> 1.5 o.a. te vinden in Corolla (JDM)
6A -> 1.4 o.a. te vinden in Corolla (australië)
7A -> 1.8 o.a. te vinden in Carina
8A -> 1.3 o.a. te vinden in Vois (china)

B: 4 cilinders in lijn (diesel)
B -> 3.0 o.a. te vinden in Land Cruiser en Dyna
2B -> 3.2 o.a. te vinden in Land Cruiser en Dyna
3B -> 3.4 o.a. te vinden in Land Cruiser en Dyna
4B -> 3.7 o.a. te vinden in Land Cruiser en Dyna
11B -> 3.0 (direct ingespoten uitvoering van de B) o.a. te vinden in Land Cruiser en Dyna
13B -> 3.4 (direct ingespoten uitvoering van de 3B) o.a. te vinden in Land Cruiser en Dyna
14B -> 3.7 (direct ingespoten uitvoering van de 4B) o.a. te vinden in Land Cruiser en Dyna
15B -> 4.1 (direct ingespoten) o.a. te vinden in Dyna

C: 4 cilinders in lijn (diesel)
1C -> 1.8 o.a. te vinden in Corolla en Carina
2C -> 2.0 o.a. te vinden in Corolla en Carina
3C -> 2.2 o.a. te vinden in Picnic

D: 6 cilinders in lijn (diesel)
D -> 5.9 o.a. te vinden in vrachtwagens (JDM)
2D -> 6.5 o.a. te vinden in vrachtwagens (JDM)

E: 4 cilinders in lijn (benzine)
1E -> 1.0 o.a. te vinden in Starlet
2E -> 1.3 o.a. te vinden in Starlet en Corolla en Tercel
3E -> 1.5 o.a. te vinden in Tercel
4E -> 1.3 o.a. te vinden in Starlet en Corolla en Tercel
5E -> 1.5 o.a. te vinden in Paseo

F: 6 cilinders in lijn (benzine)
F -> 3.9 o.a. te vinden in Land Cruiser
2F -> 4.2 o.a. te vinden in Land Cruiser
3F -> 4.0 o.a. te vinden in Land Cruiser

G: 6 cilinders in lijn (benzine)
1G -> 2.0 o.a. te vinden in Lexus IS200

H: 6 cilinders in lijn (diesel)
H -> 3.6 o.a. te vinden in Land Cruiser
2H -> 4.0 o.a. te vinden in Land Cruiser
12H -> 4.0 (direct ingespoten uitvoering van de 2H) o.a. te vinden in Land Cruiser

J: 4 cilinders in lijn (diesel)
J -> 2.3 o.a. te vinden in Dyna
2J -> 2.5 o.a. te vinden in Dyna

K: 4 cilinders in lijn (benzine)
K -> 1.1 o.a. te vinden in Corolla
2K -> 1.0 o.a. te vinden in Starlet en Corolla
3K -> 1.2 o.a. te vinden in Starlet en Corolla
4K -> 1.3 o.a. te vinden in Starlet en Corolla
5K -> 1.5 o.a. te vinden in LiteAce
7K -> 1.8 o.a. te vinden in LiteAce (JDM)

L: 4 cilinders in lijn (diesel)
L -> 2.2 o.a. te vinden in HiAce en Hilux
2L -> 2.4 o.a. te vinden in HiAce en Hilux
3L -> 2.8 o.a. te vinden in HiAce en Hilux
5L -> 3.0 o.a. te vinden in HiAce en Hilux

M: 6 cilinders in lijn (benzine)
M -> 2.0 o.a. te vinden in Crown en MarkII
2M -> 2.3 o.a. te vinden in Crown en MarkII
3M -> 2.0 (dubbele nokkenassen) o.a. te vinden in 2000GT
4M -> 2.6 o.a. te vinden in Crown en MarkII
5M -> 2.8 o.a. te vinden in Crown en MarkII en Celica Supra
6M -> 3.0 (12v) o.a. te vinden in Crown
7M -> 3.0 (24v) o.a. te vinden in Crown en Supra

N: 4 cilinders in lijn (diesel)
1N -> 1.5 o.a. te vinden in Starlet en Tercel

P: 4 cilinders in lijn (benzine)
P -> 1.0 o.a. te vinden in Corona
2P -> 1.2 o.a. te vinden in Corona
3P -> 1.3 o.a. te vinden in Corona
4P -> 1.4 o.a. te vinden in Corona

R: 4 cilinders in lijn (benzine)
R -> 1.5 o.a. te vinden in Corona en Crown
2R -> 1.5 o.a. te vinden in Corona en Crown
3R -> 1.9 o.a. te vinden in Corona en Crown
4R -> 1.6 o.a. te vinden in Corona en Crown
5R -> 2.0 o.a. te vinden in Corona en Crown
6R -> 1.7 o.a. te vinden in Corona en Crown
7R -> 1.6 o.a. te vinden in Corona en Crown
8R -> 1.9 o.a. te vinden in Corona en Crown
9R -> 1.9 (8R, alleen nu met dubbele nokkenassen) o.a. te vinden in Corona en Crown
10R -> 1.9 (verbeterde 9R) o.a. te vinden in Corona en Crown
12R -> 1.6 o.a. te vinden in Corona en Crown
16R -> 1.8 o.a. te vinden in Carina en Celica
18R -> 2.0 o.a. te vinden in Carine en Celica
19R -> 2.0 (als 18R, alleen nu met dubbele nokkenassen) o.a. te vinden in Corona
20R -> 2.2 o.a. te vinden in Celica en Hilux
21R -> 2.0 (als 18R, alleen nu met bovenliggende nokkenas) o.a. te vinden in Celica
22R -> 2.4 o.a. te vinden in Hilux

S: 4 cilinders in lijn (benzine)
1S -> 1.8 o.a. te vinden in Carina en Camry
2S -> 2.0 o.a. te vinden in Carina en Camry
3S -> 2.0 o.a. te vinden in Carina en Camry en Celica en MR2
4S -> 1.8 o.a. te vinden in Carina (JDM)
5S -> 2.2 o.a. te vinden in Camry

T: 4 cilinders in lijn (benzine)
T -> 1.4 o.a. te vinden in Celica en Carina
2T -> 1.6 o.a. te vinden in Celica en Carina en Corolla
3T -> 1.8 o.a. te vinden in Celica en Carina
4T -> 2.1 (speciale uitvoering, maar 200 van gebouwd) o.a. te vinden in Celica
12T -> (als 2T, alleen nu met TTC ingebouwd) o.a. te vinden in Celica en Carina en Corolla
13T -> (als 3T, alleen nu met TTC ingebouwd) o.a. te vinden in Carina en Celica

U: 2 cilinders boxer (benzine)
U -> 0.7 o.a. te vinden in Publica
2U -> 0.8 o.a. te vinden in Publica en Sports800

V: 8 cilinders in V vorm in hoek van 90 graden (benzine)
V -> 2.6 o.a. te vinden in Century (JDM)
3V -> 3.0 o.a. te vinden in Century (JDM)
4V -> 3.4 o.a. te vinden in Century (JDM)
5V -> 4.0 o.a. te vinden in Century (JDM)

W: 4 cilinders in lijn (diesel)
1W -> 4.0 o.a. te vinden in Dyna

X: 4 cilinders in lijn (benzine)
1X -> 2.0 (is eigenlijk een GMC-Holden motor, voor australië) o.a. te vinden in Corona

Y: 4 cilinders in lijn (benzine)
1Y -> 1.6 o.a. te vinden in LiteAce en Hilux
2Y -> 1.8 o.a. te vinden in LiteAce en Hilux
3Y -> 2.0 o.a. te vinden in LiteAce en Hilux
4Y -> 2.2 o.a. te vinden in LiteAce en Hilux

CD: 4 cilinders in lijn (diesel)
1CD -> 2.0 (common-rail) o.a. te vinden in Corolla en Avensis

HD: 6 cilinders in lijn (diesel)
1HD -> 4.2 (direct ingespoten versie van de 1HZ) o.a. te vinden in Land Cruiser

KD: 4 cilinders in lijn (diesel)
1KD -> 3.0 (common-rail) o.a. te vinden in Land Cruiser en Hilux
2KD -> 2.5 (common-rail) o.a. te vinden in Hilux en HiAce

ND: 4 cilinders in lijn (diesel)
1ND -> 1.4 (common-rail) o.a. te vinden in Yaris en Mini Cooper

GR: 6 cilinders in V vorm (benzine)
1GR -> 4.0 o.a. te vinden in Land Cruiser
3GR -> 3.0
4GR -> 2.5

TR: 4 cilinders in lijn (benzine)
1TR -> 2.0 o.a. te vinden in HiAce

AZ: 4 cilinders in lijn (benzine)
1AZ -> 2.0 o.a. te vinden in Avensis (-Verso) en RAV4
2AZ -> 2.4 o.a. te vinden in Avensis en Previa

BZ: 4 cilinders in lijn
1BZ -> 4.1 (15B motor aangepast voor het gebruik van LPG of CNG)

FZ: 6 cilinders in lijn (benzine)
1FZ -> 4.5 o.a. te vinden in Land Cruiser

1GZ: 12 cilinders in V vorm (benzine)
1GZ -> 5.0 o.a. te vinden in Century (JDM)

HZ: 6 cilinders in lijn (diesel)
1HZ -> 4.2 o.a. te vinden in Land Cruiser

JZ: 6 cilinders in lijn (benzine)
1JZ -> 2.5 o.a. te vinden in MarkII (JDM)
2JZ -> 3.0 o.a. te vinden in Supra en Lexus IS300

KZ: 4 cilinders in lijn (diesel)
1KZ -> 3.0 o.a. te vinden in Hilux en Land Cruiser

MZ: 6 cilinders in V vorm in hoek van 60 graden (benzine)
1MZ -> 3.0 o.a. te vinden in Camry en Lexus RX300 en ES300
2MZ -> 2.5 o.a. te vinden in Camry
3MZ -> 3.3 o.a. te vinden in Camry (VS) en Lexus RX330

NZ: 4 cilinders in lijn (benzine)
1NZ -> 1.5 o.a. te vinden in Yaris en Prius
2NZ -> 1.3 o.a. te vinden in Yaris

PZ: 5 cilinders in lijn (diesel)
1PZ -> 3.5 o.a. te vinden in Land Cruiser

RZ: 4 cilinders in lijn (benzine)
1RZ -> 2.0 o.a. te vinden in HiAce en Hilux
2RZ -> 2.4 o.a. te vinden in HiAce en Hilux
3RZ -> 2.7 o.a. te vinden in HiAce en Hilux

SZ: 4 cilinders in lijn (benzine)
1SZ -> 1.0 o.a. te vinden in Yaris
2SZ -> 1.3 o.a. te vinden in Yaris

TZ: 4 cilinders in lijn, liggend geplaatst (benzine)
2TZ -> 2.4 o.a. te vinden in Previa

UZ: 8 cilinders in V vorm in hoek van 90 graden (benzine)
1UZ -> 4.0 o.a. te vinden in Lexus LS400 en GS400
2UZ -> 4.7 o.a. te vinden in Land Cruiser en Lexus GX470
3UZ -> 4.3 o.a. te vinden in Lexus SC430 en LS430 en GS430

VZ: 6 cilinders in V vorm in hoek van 60 graden (benzine)
1VZ -> 2.0 o.a. te vinden in Camry
2VZ -> 2.5 o.a. te vinden in Camry
3VZ -> 3.0 o.a. te vinden in Camry en Hilux
4VZ -> 2.5 o.a. te vinden in Camry
5VZ -> 3.4 o.a. te vinden in Hilux

WZ: 4 cilinders in lijn (diesel)
1WZ -> 1.9 (is een Peugeot motor) o.a. te vinden Corolla

ZZ: 4 cilinders in lijn (benzine)
1ZZ -> 1.8 o.a. te vinden in Corolla Verso en Avensis en Celica en MR2
2ZZ -> 1.8 (VVTL-i) o.a. te vinden in Corolla en Celica
3ZZ -> 1.6 o.a. te vinden in Corolla en Avensis
4ZZ -> 1.4 o.a. te vinden in Corolla

« Laatst bewerkt op: december 23, 2003, 15:25:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: december 11, 2003, 15:52:11 »
En hier een beetje een woordenboek:
AAP Auxillary Acceleration Pump
ABS Anti-lock Brake System
ACIS Acoustic Control Induction System
APPS Acceleration Pedal Position Sensor
BEAMS Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System
CVT Continuously Variable Transmission
D-4(D) Direct 4-stroke (Diesel)injection
DOHC Double Overhead Camshafts (a.k.a. twin-cam)
DP(N)R Diesel Particulate(-Nox) active Reduction system
E-FOUR Electronic Four wheel drive
EBD Electronic Brake-force Distribution
ECT(-i) Electronic Controled Transmission (with Intelligence)
EDIC Electronic Diesel Injection Control
EFI Electronic Feul Injection
ERG Exhaust Gas Recirculation system
ESA Electronic Spark Advance
ECTS-i Electronic Throttle Control System (with Intelligence)
FCHV Feul Cell Hybrid Vehicle
FF Front engine, Front wheel drive
FR Front engine, Rear wheel drive
GOA Global Outstanding Assessment
GVWR Gross Vehicle Weight Rating
HAC High Altitude Compensator
IAC Intake AirChamber
IACV Intake AirChamber Valve
ISC Idle Speed Control
KCS Knock Camshaft Sensor
LASRE Light-weight Advanced super Responding Engine
LEV Low Emission Vehicle
LSD Limited Slip Differential
(S)OHC (Single) Overhead Camshaft
OHV Overhead Valves
SRS Supplement Restraint System
SULEV Super Ultra Low Emission Vehicle
T-VIS Toyota Variable Induction System
TCCS Toyota Computer Control System
TDI(S) Toyota Direct Ignition (System)
TECS Toyota Excellent Conversion Series
TEMS Toyota Electric Modulated Suspension
THS Toyota Hybrid System
TPS Throttle Position Sensor
TRC Traction Control system
TTC Toyota Total Clean system
TVSS Toyota Vehicle Safety System
UNIBUS Uniform Bulky Combustion System
VSC Vehicle Stabililty Control
VVT-i Variable Valve Timing with Intelligence
VVTL-i Variable Valve Timing and Lift with Intelligence
WIL Whiplash Injury Lessening

« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Sagittarius

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: juli 21, 2004, 17:21:26 »
Citaat van: "Gekko"

B
bla bla bla

H
Onbekend

blablabla



de H staat voor High lift cams

toyota cynos en sera (bepaalde types)  (5E-FHE)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Sagittarius »