Techniek > Motor, tuning en uitlaten

Motorcodes

(1/4) > >>

Anonymous:
Er wordt soms gesmeten met motorcodes op dit forum, daarom even de meest voorkomende motorcodes op een rijtje gezet:

2K:
4 cilinders in lijn
993cc (1.0)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

3K:
4 cilinders in lijn
1166cc (1.2)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

4K:
4 cilinders in lijn
1290cc (1.3)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

5K:
4 cilinders in lijn
1496cc (1.5)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

7K:
4 cilinders in lijn
1781cc (1.8)
OHV (2 kleppen per cilinder)
carburateur

1E | 1E-L
4 cilinders in lijn
999cc (1.0)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur

1E-LC
4 cilinders in lijn
999cc (1.0)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur
+ catalisator

2E | 2E-L
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur

2E-LC
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
carburateur
+ catalisator

2E-E | 2E-ELU
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

2E-TE | 2E-TELU
4 cilinders in lijn
1295cc (1.3)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler
+ geregelde catalisator

3E
4 cilinders in lijn
1456cc (1.5)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)

3E-E
4 cilinders in lijn
1456cc (1.5)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting

3E-TE
4 cilinders in lijn
1456cc (1.5)
SOHC 12v (3 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler

4E-FE
4 cilinders in lijn
1331cc (1.3)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

4E-FTE
4 cilinders in lijn
1331cc (1.3)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler
+ geregelde catalisator

5E-FE
4 cilinders in lijn
1497cc (1.5)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

1N DIESEL
4 cilinders in lijn
1435cc (1.5)
SOHC (2 kleppen per cilinder)
indirecte injectie met mechanische dompelpomp

4A-F
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
carburateur
+ (onbekent catalisator of niet)

4A-FE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

4A-GE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)
+ latere modellen hebben een geregelde catalisator

3S-FE
4 cilinders in lijn
1998cc (2.0)
DOHC 16v (4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

3S-GE
4 cilinders in lijn
1998cc (2.0)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ geregelde catalisator

3S-GTE
4 cilinders in lijn
1998cc (2.0)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
multipoint electronische brandstofinspuiting
+ turbo-intercooler
+ geregelde catalisator

chris:

--- Citaat van: "Gekko" ---[size=9]
1N DIESEL
4 cilinders in lijn
1435cc (1.5)
SOHC (2 kleppen per cilinder)
indirecte injectie met mechanische dompelpomp

--- Einde van citaat ---


Kijk dat eens na, moet dat niet 1453 cc zijn?

Anonymous:
zo een 3s-gte blok komt die uit een celica? En zou ziets in een mooie starlet p8 passen of moet ik dan veel gaan zagen in de wielkasten om er ook maar iets van in te krijgen? Gewoon fanatsietje van me.

Anonymous:
neen! dit blok past maar net in een avensis, dus denk niet in de kleine starlet.
http://www.svlreclame.nl/3sgte/3sgte.htm
hier zie je hoe een vriend van me bezig is met het inbouwen ervan

Anonymous:

--- Citaat van: "Gekko" ---
4A-GE
4 cilinders in lijn
1587cc (1.6)
DOHC 16v (wijde kop, 4 kleppen per cilinder)
OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)
+ latere modellen hebben een geregelde catalisator


--- Einde van citaat ---


"OF: multipoint electronische brandstofinspuiting OF: T-VIS (Toyota Variable Injection System)"

ik heb zelf een mr2 met een 4a-ge motor, en volgensmij heeft hij EN t-vis EN multi point injectie en niet OF

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie