Auteur Topic: Roest  (gelezen 1367 keer)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Roest
« Gepost op: mei 15, 2015, 22:04:50 »
Omdat roest toch wel één van de grootste vijanden is van onze dierbare klassiekertjes en ik er ook last van heb, ben ik op mijn speurtocht naar rustbusters en roestpreventie middelen op deze site terecht gekomen.
Staat veel info over de vele producten die er te krijgen zijn voor het gevecht tegen de roest.
http://www.oldtimerautosite.nl/roest_test.htm
De man heeft er echt werk van gemaakt, en met een looptijd van 4 jaar kun je goed zien wat goede of slechte producten zijn.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Roest
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2015, 22:16:05 »
Misschien zijn er leden die hun ervaring met diverse middelen willen delen, of hebben tips om roest goed aan te pakken.
Wegslijpen en nieuwe stukken inlassen is natuurlijk het beste, maar dat kan niet iedereen.

Offline Turbostarlet92

• SCH forum member
  • **
  • If it aint Jap, Its sCrap
Re: Roest
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2015, 00:26:25 »
op mijn werk/plaatwerk/spuiterij gebruiken we altijd noverox tegen de roest het vreet zich lekker in na 24uur wachten is het zwart gebeurt bijna gelijk maar moet lekker uitdrogen dan klein schuurtje,grondverfje erop en spuiten maar. nog geen personen terug gehad die behandeld zijn met noverox.

Nieuwe stukken in lassen als er echt gaten in vallen maar ben ik ook niet kapot van alles kan roesten ook al heb je er nieuw materiaal ingelast.
Pocket Rocket
Wat wit is moet wit blijven!