Auteur Topic: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!  (gelezen 18470 keer)

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 330
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #225 Gepost op: november 02, 2017, 17:59:31 »
Het verplaatst waar je schakelkabel op de schakelvork zit, hierdoor wordt de slag kleiner

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24202
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #226 Gepost op: november 02, 2017, 21:04:42 »
Ikea kan uit eigen ervaring zeggen dat het niet zo is met die zwakker plek
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 330
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #227 Gepost op: november 02, 2017, 23:30:38 »
met een verffohn wordt het weer een beetje vloeibaar, dan kan ik het wel aandikken met correcte mix hardener

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24202
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #228 Gepost op: november 03, 2017, 18:46:43 »
Ook nog een paar matjes erbij plakken
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 330
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #229 Gepost op: november 05, 2017, 15:23:01 »
Nieuwe parts voor de kopreparatie :)


Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 330
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #230 Gepost op: november 23, 2017, 12:38:52 »
Langzaam ben ik begonnen met het wederop bouwen van het blok met de slechte klep.. Nu vroeg ik mij af wat voor modificaties ik allemaal zou kunnen doen om de zwakkere plekken te elimineren en hogere boost te draaien?

Ik ben er achter gekomen dat ik de dunnere glanza drijfstangen heb, hier zou ik dus dikkere van willen halen van een GT of 2E-E, of misschien aftermarket? Maar hoe zit het met zuigers, zuigerveren en kopbouten? Heeft het bijvoorbeeld nut een set ARP kopbouten te monteren als de rest nog stock is?

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3792
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #231 Gepost op: november 23, 2017, 18:05:46 »
de gtt mk1 kan idd iets meer boost hebben, maar weet niet hoeveel je te besteden hebt, anders zou ik liever meteen forgen...
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14232
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #232 Gepost op: november 24, 2017, 08:45:46 »
ik heb nog een set nieuwe scat rods liggen voor de 4e
denk dat ik ze niet ga gebruiken dus dat is een optie.

normaal hoor je mensen over andere klepveren indien ze meer toeren willen maken.
zuigers en drijfstangen bij meer boost.
kopbouten van arp om headlift tegen te gaan.
stalen koppakking en compressie iets verlagen (1.2mm of 1.4mm)
blok/kop/krukas/kleppen/nokkenassen lijken verder prima geschikt voor meer vermogen
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom