Auteur Topic: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!  (gelezen 27501 keer)

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #225 Gepost op: november 02, 2017, 17:59:31 »
Het verplaatst waar je schakelkabel op de schakelvork zit, hierdoor wordt de slag kleiner

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24316
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #226 Gepost op: november 02, 2017, 21:04:42 »
Ikea kan uit eigen ervaring zeggen dat het niet zo is met die zwakker plek
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #227 Gepost op: november 02, 2017, 23:30:38 »
met een verffohn wordt het weer een beetje vloeibaar, dan kan ik het wel aandikken met correcte mix hardener

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24316
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #228 Gepost op: november 03, 2017, 18:46:43 »
Ook nog een paar matjes erbij plakken
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #229 Gepost op: november 05, 2017, 15:23:01 »
Nieuwe parts voor de kopreparatie :)


Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #230 Gepost op: november 23, 2017, 12:38:52 »
Langzaam ben ik begonnen met het wederop bouwen van het blok met de slechte klep.. Nu vroeg ik mij af wat voor modificaties ik allemaal zou kunnen doen om de zwakkere plekken te elimineren en hogere boost te draaien?

Ik ben er achter gekomen dat ik de dunnere glanza drijfstangen heb, hier zou ik dus dikkere van willen halen van een GT of 2E-E, of misschien aftermarket? Maar hoe zit het met zuigers, zuigerveren en kopbouten? Heeft het bijvoorbeeld nut een set ARP kopbouten te monteren als de rest nog stock is?

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3949
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #231 Gepost op: november 23, 2017, 18:05:46 »
de gtt mk1 kan idd iets meer boost hebben, maar weet niet hoeveel je te besteden hebt, anders zou ik liever meteen forgen...
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14264
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #232 Gepost op: november 24, 2017, 08:45:46 »
ik heb nog een set nieuwe scat rods liggen voor de 4e
denk dat ik ze niet ga gebruiken dus dat is een optie.

normaal hoor je mensen over andere klepveren indien ze meer toeren willen maken.
zuigers en drijfstangen bij meer boost.
kopbouten van arp om headlift tegen te gaan.
stalen koppakking en compressie iets verlagen (1.2mm of 1.4mm)
blok/kop/krukas/kleppen/nokkenassen lijken verder prima geschikt voor meer vermogen
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #233 Gepost op: februari 21, 2018, 11:08:24 »
Van de week nog een kleine pech gehad met de auto, maar niks ernstigs. Een koelslang die naar de throttle body loopt begon langzaam te scheuren. Ik was onderweg naar huis (50km), soms bij het stoplicht kwamen de stoomwolkjes onder de kap vandaan maar pas bij ong. ~5km vanaf huis begon de temperatuurmeter omhoog te schommelen, dus toen moest ik wel stoppen.



Ik stond naast een sloot dus mijn eerste ingeving was de lege radiator weer te vullen met slootwater en doorrijden, helaas was het slangetje nu helemaal gescheurd dus het liep er gelijk weer uit. Dus ik heb me laten ophalen door het thuisfront, de auto laten staan en thuis een nieuw slangetje gepakt  :)





Ik spotte gelijk dat er roest in de radiator zat, en aangezien ik slootwater en wat kroos en dergelijke er in had gegooid heb ik het systeem op zaterdag schoongemaakt en verse koelvloeistof  :)



Heftig spul  :o


Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3398
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #234 Gepost op: februari 21, 2018, 11:32:49 »
Geeft dat geen problemen met aluminium?

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17629
    • Onderdelen lijst
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #235 Gepost op: februari 21, 2018, 11:43:57 »
Slootwater?? Ik mag hopen dat je nu niet overal verstoppingen hebt veroorzaakt, in de radiateur en in je kachelradiateur en in je koelkanalen in je motor.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3949
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #236 Gepost op: februari 21, 2018, 12:13:33 »
Roest in een alu radiateur?
Nja hopen dat idd niks ernstigs aan overhoud
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3398
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #237 Gepost op: februari 21, 2018, 13:18:59 »
Die roest zal van het blok zelf zijn.

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #238 Gepost op: februari 21, 2018, 13:21:58 »
@Pim dat probeerde ik om te kijken of ik nog thuis kon komen, maar het liep er gelijk weer uit.

Ik heb het niet goed omschreven, ik heb op zaterdag een paar uur gespendeerd aan alle leidingen los trekken, nalopen, en het blok driedubbel doorspoelen met roestoplosser en water  :)

Ik heb het max 30 minuten laten intrekken overal en alle vervuilingen zijn verdwenen.

Offline daandc

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 435
  • toyota liefhebber
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #239 Gepost op: februari 21, 2018, 17:49:14 »
Wel gezellig maerijn ook wat visjes in je blok wel uniek zo.n vissenkom :twisted:
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #240 Gepost op: april 16, 2018, 10:20:08 »
Vakantie is geboekt, het wordt weer een roadtrip naar Finland. Eerst naar Stockholm en vanaf daar de veerboot. Deze keer hebben we zachtere vering, een demper in de uitlaat en een Recaro stoel dus het zou een stuk comfortabeler moeten zijn  ;D

In mei laat ik een nieuwe voorruit plaatsen, m'n huidige ziet er echt niet meer uit door de tientallen pitjes en strepen.

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3398
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #241 Gepost op: april 16, 2018, 11:02:38 »
Fijne reis alvast, en een nieuwe voorruit is een hele verademing kan ik je vertellen :) ik had ook 2359 putjes, krassen en een barst, nu is het net alsof er geen ruit inzit :shades:

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #242 Gepost op: april 16, 2018, 11:16:38 »
Dat klinkt goed, kan niet wachten  :shades:

Hopelijk heb ik deze keer minder problemen op de terugreis :p vorige keer veel ellende, door een elektronische storing viel de auto steeds uit.
Alleen momenteel zit er nu een 4EFTE in die niet gereviseerd is maar met 257k op de teller  O:)

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3398
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #243 Gepost op: april 16, 2018, 12:27:01 »
Komt wel goed, 2,5 ton is niks voor een Toyo blokje ;)

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3005
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #244 Gepost op: april 17, 2018, 20:38:22 »
Misschien niet voor het blokje, voor de turbo mss wel ;p
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3398
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #245 Gepost op: april 17, 2018, 21:12:09 »
Ja, daar heb je een wel punt.

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #246 Gepost op: april 18, 2018, 11:41:33 »
Turbo is vorig jaar gelukkig nog gereviseerd :)

Nog wat kleine voortgang met de 4EFTE die niet door de APK kwam. Ik heb een 2E-E blok bij Pim gehaald waarvan de distributie gebroken was, en daar de drijfstangen uit gehaald, deze zijn dikker. Dus heb alles naar Martin opgestuurd om de 2E-E drijfstangen op de 4EFTE zuigers te persen :)


Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14264
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #247 Gepost op: april 18, 2018, 12:13:45 »
goh bekende doos :D

yep, binnenkort even 2e-e stangetjes met 4efte zuigertjes fixen
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17629
    • Onderdelen lijst
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #248 Gepost op: april 18, 2018, 13:58:40 »
Hoe waren de zuigers en kleppen er aan toe? Misschien wel leuk voor mensen hier op het forum om te zien wat er gebeurt als je distributieriem knapt
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 403
Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Reactie #249 Gepost op: april 19, 2018, 10:24:17 »
Hey Pim, er was op het eerste oog niks aan de kleppen en zuigers te zien  :o behalve die gebroken tuimelaar die je liet zien.
Misschien is er wel een klep krom maar ik heb de kop niet uit elkaar gehaald dus dat weet ik nog niet :)