Auteur Topic: gezocht mensen die gesmede zuigers/drijfstangen willen aanschaffen  (gelezen 2919 keer)

Offline Zwiersjuh

• SCH forum member
  • **
gezocht mensen die gesmede zuigers/drijfstangen willen aanschaffen
« Gepost op: november 19, 2014, 16:22:30 »
Zoals in de titel,

Ben opzoek naar meerdere mensen die op korte termijn voor hun 4e of 5e gesmeed spul willen aanschaffen. Wil zelf toch setje andere drijfstangen aanschaffen. Dus misschien kunnen we een kleine groupbuy opzetten.. heb je intresse pm me dan

Offline 5e colin

• SCH forum member
  • **
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: gezocht mensen die gesmede zuigers/drijfstangen willen aanschaffen
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2014, 10:38:41 »
ik zou graag forged rods vinden die the oem pistons kunnen bevestigen

heb je een prijs wat het zou costen voor rod /pistons of een combo ????
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
  • No knowledge, no problem!
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2014, 14:48:45 »
Ok vast een stomme vraag maar;

Een drijfstang/zuiger is de piston correct? Welk voordeel geeft dit precies? Maakt de boel sterker of haal je er meer pk's uit?

Hoor het graag..  :)

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #3 Gepost op: november 20, 2014, 15:08:32 »
de drijfstang verbind de zuiger aan de krukas.
het vervangen voor een forged drijfstang geeft geen extra vermogen maar het geeft de optie om meer turbo druk te draaien. de orginele drijfstangen kunnen niet veel meer hebben dan 1 bar boost.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 20, 2014, 16:08:15 »
Aha, dat klinkt dan nuttig gezien ik de boost binnenkort wil opschroeven... Wat zijn ongeveer de geraamde kosten van zoiets? En moet de krukas dan ook gelijk vervangen worden of is de originele sterk genoeg voor een hogere boost? bv. 1,2 bar?

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: november 20, 2014, 21:34:50 »
Welk blok heb je, glanza?

Offline KooolaNL

• SCH forum member
  • **
  • Hurry up noob microwave
    • PPP
Life is divine chaos, Love is life, Fall into life, Fall in love, Embrace it, Breathe, And enjoy the ride

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: november 21, 2014, 13:46:08 »
een 4efte als ik dat goed zeg ? Glanza is uit '98 in ieder geval

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #8 Gepost op: november 22, 2014, 08:53:17 »
stock krukas kan veel hebben. deze drijfstangen zijn wel aan te raden als je de boost wil opschroeven naar 1.2 bar.
maar met welke turbo wil je dit gaan doen? de orginele ct9? die gaat dat niet lang volhouden. de puf van de ct9 houd wel op bij 1 bar.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Evil Genius

• Admin
« Reactie #9 Gepost op: november 22, 2014, 21:44:08 »
Het rijden op 1.2 bar hoeft niet altijd te betekenen dat je direct de drijfstangen moet vervangen. Natuurlijk geeft het extra druk op de drijfstangen maar kan prima rijden als je op normale toeren overschakelt (m.a.w. normaal straatgebruik). Besluit je buiten de hogere druk ook nog regelmatig hoge toeren (sport/race) te gaan rijden dan wordt het een heel ander verhaal en wordt het een must. Echter besluit men meestal  een compleet pakket toe te passen (hoeft het blok maar één keer uitelkaar :P) maar het is geen direct verband bij alleen een hogere druk om direct je drijfstangen te vervangen.

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: november 27, 2014, 13:12:19 »
Helemaal duidelijk, wordt waarschijnlijk een TF035, kan wel goed 220 tot 250hp draaien dacht ik zo.

Maar wat kost dit dan +- die pistons? En moet er dan nog meer aan het blok zelf veranderd worden?

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #11 Gepost op: november 27, 2014, 13:56:21 »
je zit dan met drijfstangen, zuigers, stalen koppakking, grotere injectoren, spruitstuk, downpipe, turbo, andere intercooler, ecu aanpassen (vervangen voor een blitz o.i.d. of piggyback zoals emanage of stand alone ecu) de nodige sensoren zoals wideband en het correct afstellen van het geheel.

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: november 27, 2014, 14:20:53 »
Hi Rage,

Dank, ik koop een kit bij WEPR waar dat in zit, op de koppakking, injectie en de ecu na volgens mij.

Wat ben je ongeveer kwijt voor de koppaking/injectie/ecu?  ECU is iets van EUR 500,- toch? En de rest durf ik niet te schatten  :)

Offline bob.

• SCH forum member
  • **
  • Corolla E12 T-Sport
« Reactie #13 Gepost op: november 28, 2014, 08:05:17 »
*niet on-eerbiedig bedoeld* , SketS47, je komt redelijk groen over in dit wereldje. Misschien is het verstandig je eens te verdiepen in deze materie voordat je hieraan begint. Speur eens wat webshops af, kijk eens op ebay en meld jezelf aan op het UK starlet forum. Er is al zo-veel geschreven over dit onderwerp.

Een kleine indicatie:
Een rebuild, alle hardware en een tune-sessie zijn ontzettend duur. De hardware (turbo kit, zuigers, drijfstangen, pakkingen,ecu, etc etc) is al minstens zo duur al de complete glanza (€4000+). Dan moet de ECU gemapt worden, dit kost ook minimaal 500euro. En de arbeidsuren van alle vakmensen nog niet meegeteld.

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #14 Gepost op: november 28, 2014, 08:46:01 »
plus als je dit soort vermogens wilt gaan rijden is het niet onverstandig om je onderstel, banden, remmen aan te pakken. ook zag ik dat je nog een orginele uitlaat hebt.

de grote vraag is dan ook ga je het zelf doen? (gezien je kennis gok ik van niet)
als je dit alles laat doen zou ik toch snel op een 6k+ rekenen aan kosten

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: november 28, 2014, 10:38:02 »
Hi Bob/Rage,

Ik zal niet alles zelf doen, maar wel zoveel mogelijk (hulp is welkom! haha). Dat het een hoop geld gaat kosten wisten we gelukkig al van te voren  :) een droom is wat waard (hopen we dan).

Auto zal in zn geheel verbouwd worden, dus een build postje komt er binnenkort aan. Nu heb ik me in de afgelopen maanden wel aardig ingelezen maar ben ik nog nooit bezig geweest wat er met het blokje zelf moest gebeuren. Het was eigenlijk de planning om het onderstel eerst aan te pakken, maar omdat WEPR nu een sale heeft kan ik daar een hoop besparen en lijkt het me goed dat eerst te kopen,, dus nu snelcursusjes motorblok volgen op t forum....

Kosten houden me niet tegen, gebrek aan kennis wel maar daar is dit forum voor toch? :rofl:

Offline bob.

• SCH forum member
  • **
  • Corolla E12 T-Sport
« Reactie #16 Gepost op: november 28, 2014, 20:21:11 »
Koop dit : http://www.corollaforum.nl/viewtopic.php?f=85&t=47662

Onderstel, remmen, blok en ecu is allemaal uitwisselbaar met jouw glanza. Goedkoop en in zeer goede staat. Mooie donor lijkt me!

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: november 30, 2014, 15:33:44 »
Gaat hem niet worden, ben niet zo van het tweede hands gezien mn geringe kennis maakt me dat nerveus.

Heb besloten twee kits te kopen van WEPR een turbo en fmic kit, zal ik rond het nieuw jaar doen tot die tijd nog even wat extra kennis opdoen zodat ik de juiste keuze kan maken... maar hieronder voorbeeldje voor een 220/250pk idee (zal ik t laten polishen?)

brand new turbo
 stainless manifold
 stainless downpipe (will fit any cat back exhaust)
 tial vband 38mm external waste gate
 vband waste gate dump
 complete braided oil-water line and kit with oil return line
 intake pipe for turbo (can fit most universal style cone filter)
 all nuts,nolts,gaskets,silicone hoses+clips,vacuum hose etc needed for installation

front mount intercooler kit includes...
 front mount intercooler
 all hard pipes
 silicone connecting hoses+clips
 mounting hardware for cooler

Dus als het om vermogen gaat moet ik dus het blok zelf nog aanpassen, fuel toevoer, ecu, en laatste stukkie van de uitlaatlijn en evt een luchtfilter voor het mooi? Dat is wat, nog 2k tot 2,5 k totaal? Of mis ik dan nog iets?

En daarna komt het onderstel, interieur wel weer in april denk ik zo.

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #18 Gepost op: december 01, 2014, 12:03:10 »
je zal dan wel het blok moeten forgen wil je dit gaan draaien. tis een goede en complete kit. volgens mij mist er niet echt wat.

zit een nieuwe td04l hybrid bij?

denk dat je rond de 400/440 injectoren nodig bent
forged rods, forged pistons, stalen koppakking, blokje honen, alles goed balanceren
dan inderdaad ecu/afstellen

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: december 01, 2014, 12:22:19 »
Hi Rage,

Dank, dat stelt me gerust.. Dan heb ik het beeld wat compleet  :)

Dit is de turbo, vanwege de aanzwengeltijd leek me dit de beste optie of is dat te simpel gedacht?;
for the power you require...the cheapest option would be a TF035. it has the same subaru fitment as a td04L..but its smaller than a td04. however it is still capable of making 240-250hp and spools much faster

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #20 Gepost op: december 01, 2014, 14:10:25 »
dat is een goede optie dan idd. maar ik vind het eerlijk gezegd een groot project om te doen met "slechts" 250pk
met dezelfde mods/build kun je 300/350 aan

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: december 01, 2014, 16:12:48 »
Ja echt? Dat ligt dan alleen aan de turbo neem ik aan? Hmz.... maar kan ik er dan gewoon dagelijks mee naar t werk rijden met zoveel PK's? En trekt de schakelbak dit ook?

Offline Evil Genius

• Admin
« Reactie #22 Gepost op: december 02, 2014, 08:50:51 »
Ik zou met de genoemde mods echt geen 300-350 pk adviseren dan moet er wel wat meer gebeuren. Als je hem gewoon dagelijks wilt gebruiken is 240 pk meer dan voldoende zeker om mee te starten en dan is het op de weg al donders snel. Ik zie nergens rem-upgrades/wegligging upgrades of iets dergelijks staan. Wellicht dat je daar ook eens aan kunt denken. Power is mooi, veiligheid voor jezelf EN anderen is misschien nog wel meer een vereiste. Maar daarvoor zou je in een eigen topic verder kunnen gaan ipv hier.

Offline SketS47

• SCH forum member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: december 02, 2014, 11:22:47 »
ja die upgrades komen ook nog... we noemen het upgraden van de paardjes maar even fase 1  ;) IK denk zelf eigenlijk ook wel dat is boven de 220 wel voldoende vindt....

Nou ik zal eind december eens een build draadje opstarten  ;D

Offline 5e colin

• SCH forum member
  • **
  • twitchy right foot left foot breaking
« Reactie #24 Gepost op: december 02, 2014, 17:07:38 »
zwierjuh  pmed :) :)
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)