Jongens.... ik ben helaas niet degene die 100% in de verschillende olieen heb verdiept, ik gebruik zelf de Shell 10w60 / Castrol Edge 10w60. Gezien ik een kleine 30k km per jaar rij en om de 5k al olie ververs, scheelt de Shell tov de Castrol al flink. En helemaal tov de prijzen die je bij de onderdeel boeren krijg.
Je zal helaas zelf toch beetje moeten induiken in de verschillende olieen wat het beste is voor je motorblok en gebruik. Nogmaals, merk is zeer subjectief >>> voorbeeld, de een zweert bij Pirelli en de ander Continental en weer een ander Michelin.
Voor wat voor prijzen ik ze kan leveren... Ga uit van de gemiddelde webshopprijzen, daar probeer ik eronder te komen door veeel bij hem af te nemen. Dat gaat me denk sowieso wel lukken. kleine noot: Als jullie hiermee denken dat ik eraan verdien... think again... Ik verdien er zilch op maar steek er intussen al wel flink tijd in.
Het lijstje wat ik heb gekregen is wat ie heeft liggen, Als je zegt ik wil een 5w40 >>> bv 5 / 10 liter... dan neem ik dat mee in mn totale vraag. Pas dan kan ik het uiteindelijke prijs opvragen bij hem. Ik heb indicaties van wat het nu kost.
Bijv een TOTAL Quartz 10w40 of een ELF competition 10w40 kan ik ws rond de 4,50 per liter al krijgen.
Als ik dan nog meer olie ga bulken, dan krijg ik het denk voor nog minder mee
Kleine mededeling achter het idee: Het idee erachter is om bulk in te slaan. Tuurlijk kan en mag iedereen voor 5 liter of minder natuurlijk meedoen, maar dan haal je voor jezelf niet echt winst erop, omdat je dan net zogoed bij een van die webshops kan bestellen. Het kan zijn dat je net zo duur uit bent, maar als je meer wilt hebben, dan kan het leuk worden én je kan de anderen er ook mee blij maken omdat voor iedereen de prijs onder die webshopprijzen gaat komen.
Ikzelf neem al 50 liter Shell Helix Ultra 10w60 af, ik krijg morgen te horen of ik daar nog 20 liter bij mag doen of niet. Dan zit ikzelf al op 70 liter.
De drumprijs van 209 liter is ~8.50-8.75 per liter, in tegenstelling tot de winkelprijzen van 15 euro per liter en webshopprijzen van 10-12 euro.
Ik weet nu al dat ik het voor minder krijg ws. rond de 7 - 7,50 euro en dat in 5 liter vaatjes ipv drum. 1 - 1.50 euro verschil per liter >>> maal 70 liter vind ik de moeite om af te nemen.
Zo moet je het zien.
De 5w40 denk ik rond de
Castrol Magnatec >> ~6 euro de liter
Total Quartz >> ~ 4,50 euro de liter
Shell Helix ultra >>~6,50 de liter
De Helix lijkt mij persoonlijk geen verkeerde olie gezien deze ook door BMW en Ferrari wordt aanbevolen. BMW prefereert Castrol Edge maargoed

Die kost ook ff wat meer, en mn leverancier heeft deze niet in 5w40 liggen.
De 10w40 denk ik rond de
Castrol Magnatec >> ~ 5,50-6 euro de liter
Total Quartz >> 4,50 euro de liter
Shell HX7 >> 4,50-5 euro de liter
ELF Competirion >> 4,50 euro de liter.