september 29, 2023, 09:04:35

Auteur Topic: Interessepeiling Groupuy Shell Helix Ultra 10w60 (of andere olien)  (gelezen 23292 keer)

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
Interessepeiling Groupuy Shell Helix Ultra 10w60 (of andere olien)
« Gepost op: oktober 15, 2014, 11:30:39 »
Interesse peiling Motorolie:
- Shell
- Castrol
- Total
- ELF

Bestemd voor:
- 'groot olieverbruikers'
- 'km vreters'
- 'ben-zuunig-op-mn-auto-en-vervang-zeer-frequent-mn-olie'
- 'normaal onderhoud'

Waarom:
Ik/we gaan binnenkort wat olie inslaan. Op dit moment heb ikzelf de Shell Helix Ultra Racing 10w60 (blaaaaaaa) op het oog.

De vraagprijs van de leverancier ligt op dit moment op ~8,50 euro per liter incl verzend (per vat van 5 liter Shell 10w60)
Ik ben aan het onderhandelen om olievat/drum-prijzen te krijgen voor vaatjes/flesjes als ik veel afneem. Lees 120 liter of meer afnemen.
Als ik een olievat afneem is het stuk goedkoper, maar het versturen naar iedereen is nie praktisch :P En daarnaast hebben we niet allemaal 10w60 nodig.

Andere olien:
Mn leverancier heeft ook liggen:

Shell:
- Helix
- Helix Ultra
- HX7

Castrol:
- Magnatec
- Edge

Total:
- Quartz
- Quartz Ineo
- Quartz Energy

ELF Competition

Huidige status (woe 15 okt) :
Op dit moment zitten we op zo'n 50 liter wat we gaan afnemen. Dit zal denk ik wel oplopen tot 70 liter voor ons eigen gebruik.
Ik heb nog niet van de meeste antwoord gekregen.
Maarrr.... we gaan de 120 liter ws niet redden.

Ik zoek mensen die ook serieuze interesse hebben, en uiteraard, na toezegging het ook afnemen.

Wanneer:
Zoals het er nu uitziet wordt het eind okt of begin november dat ik de boel laat binnenkomen.

Verzending:
Verzending blijft natuurlijk een probleem. Binnen NL is het nog steeds niet gratis. Maar er zullen vast wel mensen zijn per regio die als afhaalpunt kunnen fungeren >>> dan hoef ik een partij maar 1x te versturen.

Hoe:
Voor exacte prijzen laat het even weten. Dan ga ik het opvragen wat het kost als we de 120 liter halen.

Q
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Interessepeiling Groupuy Shell Helix Ultra 10w60 (of andere olien)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2014, 18:23:02 »
weet je of die Helix Ultra 10W60 vergelijkbaar is aan Castrol RS Racing 10W60?

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2014, 22:03:18 »
Het is ongeveer vergelijkbaar.
De een zweert bij Shell de ander bij Castrol... eeuwige discussie.

De Shell Helix Ultra Racing is bijv. door Ferrari goedgekeurd en ook aanbevolen voor de Modena 360. Dus het zal vast wel goed functioneren.
Ook aanbevolen voor de M3/M5.

Castrol RS is tegenwoordig de Castrol Edge Titanium FST. BMW zelf beveelt Castrol aan boven Shell. Dus sja...

Edge zal het denk ook net zo goed doen, alleen issie weer tikkie duurder dan Shell, vandaar dat ik nu Shell gebruik.

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2014, 22:45:36 »
njah, mijn 2T-G heeft een halve bar meer oliedruk met die Castrol RS t.o.v. een gewone 15W40 ofzo, maar die is idd scheitduur.
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2014, 23:13:19 door DOHCmeSOHC »

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 15, 2014, 23:26:37 »
Oftewel goede olie scheelt zeker bij pittig gebruik

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2014, 11:11:44 »
welke zou goed zijn voor de 4efte onder zwaar gebruik? ik gebruik nu kroon emperol 10w40
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline bob.

• SCH forum member
  • **
  • Corolla E12 T-Sport
« Reactie #6 Gepost op: oktober 16, 2014, 12:22:27 »
Soortgelijke vraag met betrekking tot mijn 2zz-ge. Er moet een 5w40 fullsynth. olie in. Nu rij ik niet op het circuit met deze auto, maar vind het belangrijk dat er fatsoenlijk spul in gaat.

Wat kan je leveren en tegen welke prijs?

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #7 Gepost op: oktober 16, 2014, 23:48:21 »
Jongens.... ik ben helaas niet degene die 100% in de verschillende olieen heb verdiept, ik gebruik zelf de Shell 10w60 / Castrol Edge 10w60. Gezien ik een kleine 30k km per jaar rij en om de 5k al olie ververs, scheelt de Shell tov de Castrol al flink. En helemaal tov de prijzen die je bij de onderdeel boeren krijg.

Je zal helaas zelf toch beetje moeten induiken in de verschillende olieen wat het beste is voor je motorblok en gebruik. Nogmaals, merk is zeer subjectief >>> voorbeeld, de een zweert bij Pirelli en de ander Continental en weer een ander Michelin.

Voor wat voor prijzen ik ze kan leveren... Ga uit van de gemiddelde webshopprijzen, daar probeer ik eronder te komen door veeel bij hem af te nemen. Dat gaat me denk sowieso wel lukken. kleine noot: Als jullie hiermee denken dat ik eraan verdien... think again... Ik verdien er zilch op maar steek er intussen al wel flink tijd in.

Het lijstje wat ik heb gekregen is wat ie heeft liggen, Als je zegt ik wil een 5w40 >>> bv 5 / 10 liter... dan neem ik dat mee in mn totale vraag. Pas dan kan ik het uiteindelijke prijs opvragen bij hem. Ik heb indicaties van wat het nu kost.

Bijv een TOTAL Quartz 10w40 of een ELF competition 10w40 kan ik ws rond de 4,50 per liter al krijgen.

Als ik dan nog meer olie ga bulken, dan krijg ik het denk voor nog minder mee :)

Kleine mededeling achter het idee:
Het idee erachter is om bulk in te slaan. Tuurlijk kan en mag iedereen voor 5 liter of minder natuurlijk meedoen, maar dan haal je voor jezelf niet echt winst erop, omdat je dan net zogoed bij een van die webshops kan bestellen. Het kan zijn dat je net zo duur uit bent, maar als je meer wilt hebben, dan kan het leuk worden én je kan de anderen er ook mee blij maken omdat voor iedereen de prijs onder die webshopprijzen gaat komen.

Ikzelf neem al 50 liter Shell Helix Ultra 10w60 af, ik krijg morgen te horen of ik daar nog 20 liter bij mag doen of niet. Dan zit ikzelf al op 70 liter.
De drumprijs van 209 liter is ~8.50-8.75 per liter, in tegenstelling tot de winkelprijzen van 15 euro per liter en webshopprijzen van 10-12 euro.
Ik weet nu al dat ik het voor minder krijg ws. rond de 7 - 7,50 euro en dat in 5 liter vaatjes ipv drum. 1 - 1.50 euro verschil per liter >>> maal 70 liter vind ik de moeite om af te nemen.

Zo moet je het zien.

De 5w40 denk ik rond de
Castrol Magnatec >> ~6 euro de liter
Total Quartz >> ~ 4,50 euro de liter
Shell Helix ultra >>~6,50 de liter

De Helix lijkt mij persoonlijk geen verkeerde olie gezien deze ook door BMW en Ferrari wordt aanbevolen. BMW prefereert Castrol Edge maargoed :P Die kost ook ff wat meer, en mn leverancier heeft deze niet in 5w40 liggen.

De 10w40 denk ik rond de
Castrol Magnatec >> ~ 5,50-6 euro de liter
Total Quartz >> 4,50 euro de liter
Shell HX7 >> 4,50-5 euro de liter
ELF Competirion >> 4,50 euro de liter.

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #8 Gepost op: oktober 17, 2014, 07:42:45 »
de 10w60 is als ik het goed begrijp een dikkere olie die met name voor zware belasting bedoeld is. hij houd meer viscositeit onder hete omstandigheden toch?
zo doorgaans kom ik niet echt boven de 110 graden uit. twijfel of ik voor de 10w40 ga of 10w60
zit wel te denken aan een litertje of 40/50
dan kan ik weer ff vooruit :)
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: oktober 17, 2014, 10:07:40 »
Ja 10W60 is net zo dun als 10W40 maar heeft bij hogere temperaturen en belastingen beter gedrag door langer warmte bereik.

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #10 Gepost op: oktober 17, 2014, 10:51:32 »
ff info ingewonnen en de 10w40 is toch de betere keus voor mij gezien de olie temp onder de 120 graden blijft ivm mijn olie koeler.

kun je ook aan kroon olie komen?

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #11 Gepost op: oktober 21, 2014, 21:19:30 »
Emperol / torsinth kan ik ook wel krijgen... Alleen ist op een of andere manier beswel duur... Die kan je beter net over de grens halen. Daar is Kroon goedkoper dan NL. Emperol 10w40 kan ik nu alleen nog maar in 20L cans of 60L drum krijgen. Voor 5 liter cans kan je net zo goed naar de Brezan lopen.

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #12 Gepost op: oktober 22, 2014, 09:06:57 »
true, ik haal het nu bij brezan met 25% korting.

ik zal nog ff verdiepen in de oliesoorten en welke ik goed kan gebruiken

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #13 Gepost op: oktober 28, 2014, 21:48:29 »
Bij gebrek aan serieuze interesse heb ik alleen voor een enkeling hier wat mee laten komen en voor mezelf 90 liter 10w60 Shell gehaald.

Offline Ronald

• Admin
  • RHD EP82 GTT
« Reactie #14 Gepost op: oktober 29, 2014, 07:28:12 »
Pfff olieboot  :twisted:

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #15 Gepost op: oktober 29, 2014, 12:12:37 »
Wie zegt dat ik het ammal zelf ga gebruiken :P Ik kan iig dik een jaar vooruit. Intussen heb ik het in mn garage weer beetje onderverdeeld :)
Als het me zo'n 40-50% scheelt in prijs. En ik denk niet dat het heel veel goedkoper wordt dan dit.